בן אוליאל: "אמרתי להם שאני עשיתי את דומא ואז התחלתי לחרטט"

בן אוליאל: "אמרתי להם שאני עשיתי את דומא ואז התחלתי לחרטט"

הנאשם המרכזי ברצח משפחת דוואבשה בכפר דומא מדבר לראשונה וחושף את גרסתו. "הכל בחקירות, הכל באיומים הכל במכות. אז אמרתי להם 'אני עשיתי את דומא'. האזינו

author-image
"אמרתי להם שאני עשיתי את דומא ואז התחלתי לחרטט"

עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי ברצח בכפר דומא, מתאר בהקלטה מיוחדת את העינויים שעבר במתקני החקירות של שירות הביטחון הכללי, עינויים שהובילו, לטענת פרקליטיו, להודאתו במעשים החמורים.

בהקלטה שנחשפה על ידי כתב חדשות 2 עופר חדד, מספר אוליאל כי "לא ישנתי כמה לילות ואז לקחו אותי לדיון הארכת המעצר. בחזרה מהדיון לקחו אותי שוב לחקירה, חקרו אותי כל הלילה ואמרו לי 'בוא נגיד שמחר בשעה הזו זה כבר יהיה חדר מיון'", מתאר בן אוליאל.

בן אוליאל מספר בשיחה: "חקרו אותי וחקרו אותי ולא שיתפתי פעולה. עד שהם קלטו שאני משתדל לא לשמוע שירת נשים אז הם פשוט החליטו להפעיל את הרדיו… הם שמו שירת נשים, ביקשתי מהם לחדול, הם לא הסכימו וכשקמתי לכבות התנפלו עליי, הרביצו לי, אזקו אותי בידיים וברגליים, לחצו עליי במקומות כואבים".

"מכיוון שהם קלטו שהקטע של שירת נשים רגיש אצלי, הם הביאו לי חוקרת ששרה לי שירים. באיזשהו שלב כשהתכופפתי טיפה קדימה היא מצאה תירוץ לגעת בי ואמרה שהיא מפחדת מאוד על הגב שלי. היא נגעה לי בכתף כדי להרים אותי והתחלתי לצעוק עליה 'מה את נוגעת בי, תתביישי לך' וכל הזמן שמרתי על זכות השתיקה".

"אחרי שבוע חקירות או יותר הביאו אותי לאריאל ועשו לי חקירת ימ"ר. בחקירה מסרתי גרסה, אמרתי שלא עשיתי כלום. אחרי 18 ימי חקירה מתישים חקרו אותי כל הלילה, אמרו לי שכדאי שאני אדבר, ושאם אני לא אדבר אז בוא נאמר שמחר בשעה הזאת אני כבר אזמר".

"המשיכו לענות אותי. הכל בחקירות, הכל באיומים הכל במכות. עשו לי כל מיני תרגילים, העמידו עם אזיקים ארוכים מאחורי הגב, כל הזמן אזוק ברגליים. העמידו אותי בתנוחה שאני מכופף", סיפר הנאשם המרכזי בפרשה.

הרימו אותי, אמרתי להם 'אני עשיתי את דומא'. התחלתי לחרטט להם פה, שם וזה. סיפור שלם, איך הלכתי והכנתי ותכננתי. אמרתי להם שתכננתי ונפגשתי איתו (עם חשוד נוסף; ג"ע), שעשינו תצפיות וכל מיני דברים שהבנתי מהם. הם כל הזמן רצו לדעת מי היה איתי אבל אמרתי להם 'אף אחד, אף אחד'".

הוא התייחב גם לשחזור: "לקחו אותי לכפר, איפה שהייתה ההצתה של הבית. קיצר, טיילתי שם קצת וזה. קיצר, רצו שאני אשחזר. כל היום אמרו לי 'מי עוד היה איתך, מי עשה איתך'. אמרתי להם שאף אחד והם לא האמינו לי".

עו"ד יורם שפטל, שהצטרף לצוות ההגנה, אומר הערב (ראשון) כי כתב האישום הוא תוצר של חקירה ברברית שמשלבת את השיטות של הק.ג.ב. כלומר חוסר שינה וחקירות רצופות ובלתי פוסקות. מצד שני האינקוויזציה, כלומר עינויים ברברים בנוסח מיטת סדום, כיסא סדום, מכות, יריקות, השפלות וכיוצא באלה. כאשר ויינשטיין נתן אישור מפורש לברברזים. החקירתי הזה".

עו"ד איתמר בן גביר המייצב את בן אוליאל, מסר בתגובה כי "העדות המצמררת בקלטת בתוספת העובדה שעד לרגע זה השב"כ והפרקליטות לא מוכנים להעביר לנו את קלטות החקירה מאותן שעות וימים, מלמדות כי בן אוליאל עונה והוצאה ממנו הודאה שאינה קבילה במשפט הישראלי".

לדברי בן גביר, "זו השעה להקים ועדת חקירה שתבחן את מעשי המענים ואת מי שנתן אישור לענות. ההתעללות בבן אוליאל נמשכת ולמעשה כל עצורי הפרשה כולל אלה שאינם נאשמים באירוע בדומא באופן ישיר, ממשיכים לעבור התעללות על ידי שירות בתי הסוהר והשב"כ – הם נמצאים באגפים מופרדים, בצינוקות מבודדים מהעולם ואפילו לא מאפשרים להם לשוחח בטלפון".

עו"ד יצחק בם שהצטרף לצוות ההגנה של בן אוליאל אומר כי "עמירם בן אוליאל הצטרף לשורה ארוכה של יהודים לאורך ההיסטוריה שתחת עינויים הודו בעלילות דם שמעניהם ייחסו להם. אני רק מקווה שבית המשפט בישראל יהיה יותר חשדני להודעה שנגבתה תחת עינויים".

משב"כ נמסר בתגובה כי "מדובר בתיק תלוי ועומד בבית המשפט המתנהל בדלתיים סגורות ולפיכך מטבע הדברים והוראות החוק אין באפשרותנו להתייחס לפרטים המצוינים בפנייה ולאמיתותם. עם זאת, יצוין כי חקירתו של הנדון בוצעה על פי הוראות הדין ובפיקוח וליווי שוטף של כל הגורמים הרלוונטיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
יהודי לא מענה יהודי! מי שעינה - יש דיין, ה' הוא המלך!!!
שדה | 21-02-2016 21:12
2
אחינו היקרים השם ישמור אותכם, תראו מזה אכזריות בתינוקים.
| 21-02-2016 22:29
העלילות הם שקר, ותוכנית של מלחמה, התחילו עם סיסמה שקרית חדשה הוא הודה, ובכך הם מנסים לשכנע את הציבור בשקרים אמרו לו שאם הוא יודה לשקרים יקלו מעליו העונש, ותמיד הפחידו אותו והיה מנוע מלומר את האמת, אבל האמת מירב מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני עובדת סוציאלית ובפני הרבנות, ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם והם הופכים את הכל ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם אחרי שהוציאו ממנו גט על כורחו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור אותו, מה מניע אשה לשבור את הראש והאף והשיניים של ילדיה אם לא שהיא חולת נפש, שאכלה מחתה פיה ואמרה לא פעלתי אוןן מה ההסבר לכך שהיא שוברת צלחת ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומפיצה שקרים על החתן בפני השכנים ובפני קרובי משפחתו.
3
יהודי אמיתי לא שורף תינוקות ואם כן הוא הולך לכלא
ש | 21-02-2016 22:33
לא תרצח
יהודי אמיתי גם לא מאמין לעלילות דם שפלות כאלה - ואם
אוראור | 11-09-2017 21:10
כן - אז הוא ל א יהודי אמיתי וזהו - פשוט מאוד.
4
לתפארת מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו.................
חרדלניק | 22-02-2016 9:16
כנראה שצריך להתחזק בתיקון חצות ובצומות החורבן עד שמלכות הרשעה הנוראה הזאת (הליכוד, בנט, שקד, רבנים שפרסמו תמיכה בשב"כ, וכ"ו) תנוצח ותושמד.
5
שירקב בכלא עד סוף ימי חייו
מיכאל | 22-02-2016 17:14
הוא ושאר המחבלים היהודים
אתה לא מיכאל - אתה סמאל.
אוראור | 18-04-2017 12:10