אסון 402.

בבוקר שאחרי האסון הכבד שפקד את עם ישראל בכלל ואת הציבור החרדי בפרט, ולאחר חקירה של פרטי האירוע עולה כי ככל הנראה הסחת הדעת של נהג האוטובוס היא שגרמה להתנגשות בינו לבין המשאית.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי נהג המשאית נאלץ לעצור בשולי הדרך עקב תקלה, ככל הנראה, נזילת שמן מגיר המשאית. זמן קצר לאחר מכן, אוטובוס שהגיע מכיוון ירושלים סטה מנתיבו והתנגש במשאית בצידו הימני.

על אף שבשעות הראשונות היה מי שחשש לפעילות חבלנית, לטענת המשטרה לא נראה כרגע כי יש חשש למימד חבלני ולדברי החוקרים מהחקירה עד כה מסתמן חשד להיסח דעת מצד נהג האוטובוס.

שני הנהגים נחקרו ולאחר מכן הוחלט לעצור את נהג האוטובוס להמשך חקירה בגין גרימת מוות ברשלנות.

הבוקר צפוי צוות החקירה להביאו להארכת מעצר בבית המשפט לתעבורה בגבעת שאול.

שעות לאחר תאונת הדרכים הקטלנית בקו 402, פרסם כתב המשטרה של חדשות 2, משה נוסבאום, כי נהג האוטובוס היה מעורב כבר בעבר בתאונת דרכים דומה עם משאית.

לפי הדיווח, התאונה התרחשה בעבר באחד מעיקולי הדרך בכביש 1 סמוך לשורש. בעקבות תאונת הדרכים בה נפצעו מספר בני אדם, הוחלט באגד שמעתה הוא ינהג רק בכבישים עירוניים.

לאחרונה, כך דווח, החליטו בחברת אגד להחזיר את הנהג למסלולים בין עירוניים ושיבצו אותו באוטובוס קו 402. על פי הדיווח, מספר נוסעים טענו כי נהג האוטובוס לא היה מרוכז והוא עבר על מספר עבירות תנועה שקשורות לשמירת מרחק ולמהירות.

במשטרה מבהירים כי "לצערנו, אנו נתקלים בתאונות קטלניות רבות בהן מעורב הגורם האנושי – התנהגות לא אחראית של נהג במהלך הנהיגה אשר מובילה לאיבוד חיי אדם. כל היסח דעת במהלך נהיגה, כגון שימוש בסלולאר או כל עיסוק אחר, מהווה סכנת חיים של ממש".

במשטרה מוסיפים ומדגישים כי "על ציבור הנהגים להבין את המסוכנות שיש בעצירה בשול הדרך. ככלל, אין לעצור בשול אלא בנקודות עצירה ומתחים מוסדרים. אם וכאשר נהג נתקל בתקלה ברכב, עליו לעצור בשול במרחק מקסימלי מנתיב הנסיעה, לנקוט בסימני אזהרה, להתקשר למוקד 100 וניידת תגיד לסייע לו. על הנהג והנוסעים לעבור אל מעבר למעקה הבטיחות".