סערת "נאום התוכחה".
יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, ובכיר רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, התייחס אמש (חמישי) לנאומו של הרב יצחק נריה, שכבר זכה לכינוי "נאום התוכחה", בו הוא הציג את עליבותו של עולם התורה הציוני דתי, לעומת זה החרדי.
במהלך ערב עיון לרגל הוצאת הגליון השלישי של כתב העת 'אסיף' – שנתון איגוד ישיבות ההסדר, אמר הרב דרוקמן: "אני מרגיש צורך לומר: זה בוודאי דבר גדול מאוד, הוצאת ה'אסיף' – חידושי תורה. אבל אני חייב להגיד – שאנחנו עשרות בשנים, כותבים חידושי תורה חיים, ספרי תורה חיים. מחנכים בני תורה. וכתוצאה מזה – נוסד עולם תורה ציוני אדיר שאין כמותו. רק עיוור לא יכול לראות את התופעה האדירה הזו".
הרב דרוקמן סיפר כי לפני 62 שנה, שהייתה לי הזכות להיות שותף בהקמתה של ישיבת ההסדר הראשונה 'כרם ביבנה', חיפשנו ראש ישיבה לכרם ביבנה, והיה קשה למצוא ראש ישיבה שיתאים לשם. שיתאים לחינוך שאנחנו רוצים לתת בכרם ביבנה. לא היתה ברירה אלא לקחת ראש ישיבה שיותר מתאים לישיבה אחרת והרבה תודה יש להודות לו על זה שבא לכרם ביבנה. גם בישיבה תיכונית – לא היו רמ"ים ציוניים. לא היו כאלה. גם בישיבות בני עקיבא. זאת היתה המציאות".
"ומה כיום?", תוהה הרב דרוקמן. "המציאות הזו השתנתה. כל ראשי הישיבות היום, מעבר לר"מים הם גידולי החינוך הזה. תלמידי חכמים מובהקים שהם תוצרת של החינוך הנפלא הזה. וברוך ה' זכינו לגדל בני תורה שאתה יכול למצוא אותם בכל תחומי החיים במדינת ישראל! זה מהפך! ממש מהפך! כל המציאות השתנתה – איך אפשר לא לראות את זה? גם אלה הם חידושי תורה! צריך לדאוג שכל בניך יהיו לימודי ה' ולהמשיך להגדיל תורה ולהאדירה ולגדל תלמידי חכמים שהפנים מופנים לעם ישראל כולו מתוך רצון לקרב את כולם לתורת אמת בדרך תורת ארץ ישראל".
מה דעתך בנושא?
19 תגובות
0 דיונים
מאן דהוא
אולי פעם נשמע את דעתך על הרבנים הליברליים כמו נויבירט , בני לאו ודומיהם? הם זורעים בציבור שלנו רעלים מסוכנים
18:22 16.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מצטרף לדיון
הדיון יפה, ובאמת כולם צודקים ורוצים טוב. רק חבל שיש אנשים ירודים כמו מגיב 13 שמכניסים רעל ארסי של בוז ולצון לתוך דיון תרבותי ומעניין. פויה
23:51 14.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
א. אני לא קיבלתי דירה אם זה מרגיע את מאיר ויוסי. ב. הרב נריה צודק שיש להידות הציונית בעיה קשה הלייטים שיש היום לא היו לפני שישים שנה. הרב דרוקמן צודק שיש...
א. אני לא קיבלתי דירה אם זה מרגיע את מאיר ויוסי. ב. הרב נריה צודק שיש להידות הציונית בעיה קשה הלייטים שיש היום לא היו לפני שישים שנה. הרב דרוקמן צודק שיש היום הרבה רבנים ציוניים תלמידי חכמים ברמה גבוהה. הבעיה שהגשר שהציונות הדתית בנתה לקחה יותר מהעולם החילוני מאשר להיפך.
המשך 19:32 14.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מגיב 13
אינני מכיר את מאיר, אם אתה צודק (מסופקני...) כאבו מביא אותו למלחמה. באשר לרמה: מה לעשות, כנראה רמתך גבוהה יותר (טוב שלפחות אתה חושב כך....) לגוף האשמה , גם אחי עם כיפה...
אינני מכיר את מאיר, אם אתה צודק (מסופקני...) כאבו מביא אותו למלחמה. באשר לרמה: מה לעשות, כנראה רמתך גבוהה יותר (טוב שלפחות אתה חושב כך....) לגוף האשמה , גם אחי עם כיפה סרוגה, מעולם לא נפגעתי או מי מילדי בשל כך!
המשך 13:42 14.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסי
קודם כל תעלה רמה לפני שאתה מעלה תגובה. מאיר חשף כאן את כאבו האישי וראוי לתת את הדעת. הוא היה הבחור הכי טוב אצלנו בישיבה. כל הרמים העריכו אותו ולימוד התורה שלו...
קודם כל תעלה רמה לפני שאתה מעלה תגובה. מאיר חשף כאן את כאבו האישי וראוי לתת את הדעת. הוא היה הבחור הכי טוב אצלנו בישיבה. כל הרמים העריכו אותו ולימוד התורה שלו שווה פי כמה מכל מוציאי שם רע. נכון יש לו אח כיפה סרוגה אבל הוא ממש לא כזה!! הוא לא אומר שאין תלמידי חכמים במגזר החרדי. הוא בא ואומר תפתחו את העיניים ותראו ותכירו עוד אנשים. אני מכיר את מאיר מהישיבה ותתפלאו, הוא לא חולם אפילו להיות מזרחניק. הוא חרדי אמיתי. צמוד לדעת תורה בכל דבר. את כאבו האישי אני מכיר ויודע שהוא פנה לכמה וכמה ארגוני חסד.הוא לא שולל איש אלא בא להביא לידיעת והכרת האחר. חבל שהתגובות פה מגיעות ממקום של מלחמה ולא ממקום של הבנה.
המשך 10:47 14.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אמת שיש תלמידי חכמים ואברכים יקאים אצלנו אבל זה מיעוט, הרב נריה רצה לעורר את שאר הציבור הישנוני..
10:01 14.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
על יד שרה, עזר מציון ודומיהם הוא , כנראה, לא שמע לפי דבריו על מכון פועה! לעצם הענין, בהיותי בישיבה תיכונית, רוב הר"מים היו חרדים. היום, לפני הבדיקה האם הר"מ יודע...
על יד שרה, עזר מציון ודומיהם הוא , כנראה, לא שמע לפי דבריו על מכון פועה! לעצם הענין, בהיותי בישיבה תיכונית, רוב הר"מים היו חרדים. היום, לפני הבדיקה האם הר"מ יודע לפתוח ספר, בודקים אם איזו כיפה הוא הולך.........
המשך 09:32 14.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מאיר
אני עכשיו אצל ההורים שלי. אני נשוי כבר כמה שנים ללא ילדים. מי עזר לנו? מכון פועה. שמעת עליו?! כן. הם סרוגים. אבל דואגים לכלל ישראל. כפי שאמרתי, אני חרדי. אבל מעריך כל לומד תורה...
אני עכשיו אצל ההורים שלי. אני נשוי כבר כמה שנים ללא ילדים. מי עזר לנו? מכון פועה. שמעת עליו?! כן. הם סרוגים. אבל דואגים לכלל ישראל. כפי שאמרתי, אני חרדי. אבל מעריך כל לומד תורה ותלמיד חכם מכל מגזר. הלוואי על כולם משפחה מאוחדת כמו שלי.
המשך 00:52 14.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מאיר
אני מזמין אותך לביתי בקריית ספר. אחי היקר לי מאוד למד במסגרות חרדיות. בשלב מסויים עבר לישיבת מרכז הרב. כל שאר האחים נשארו חרדים. תמיד חשבו עליו שהוא הכבשה השחורה ותמיד שדברו בישיבות שלי...
אני מזמין אותך לביתי בקריית ספר. אחי היקר לי מאוד למד במסגרות חרדיות. בשלב מסויים עבר לישיבת מרכז הרב. כל שאר האחים נשארו חרדים. תמיד חשבו עליו שהוא הכבשה השחורה ותמיד שדברו בישיבות שלי ושל אחיי ובסמינרים של אחיותיי נגד הציבור הסרוג, ראינו כולנו שהוא שונה. איני מתבייש לומר בקול- אני חרדי!! אבל, ראוי שישימו לב כולם שקיימים בציבור הסרוג תלמידי חכמים ולומדי תורה לא פחות מהציבור החרדי. לדעתי אפשר ללמוד מהם המון. את ילדיי כמובן אחנך בדרכי שלי אבל מצד שני אחנך אותם לאהוב את כל לומדי התורה בכלל המגזרים. אני מסרב לעסקונה החרדית לזלזל באחי, כי זלזול בו נחשב זילזול במשפחה שלי. אתה אולי סבור שהיינו צריכים לזרוק אותו. תתפלא. כולנו שייכים לאותם הורים. כולנו קשורים באהבה זה לזה. אפשר לחלוק על דרכם אבל להעריך את תורתם.
המשך 23:59 13.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לצערנו עולם התורה הציוני דתי לא מתחיל אפילו לדגדג את האיכויות החרדיות ולא את האמת החרדית ואת אהבת התורה האמיתית והחד משמעית שם, 24*7*365.
23:38 13.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר