[ראיין: הרב מרדכי ציון]
ש: כיצד להתייחס לחסידות חב"ד?
ת: חב"ד הוא זרם מהזרמים הכי חשובים בחסידות. אך אינו כל החסידות. וגם החסידות אינה כל היהדות. לכן חב"ד הוא חלק חשוב ביהדות אבל לא כל היהדות.
ש: מה מיוחד בחב"ד?
ת: תיקון הפרט. בעל התניא היה בלי ספק אדם גדול מאוד. עיקר עניינו הוא תיקון נשמת הפרט, ההעמקה במכמנים הפנימיים של הפרט, כדי לטהרו ולרוממו.
ש: לא מדובר בספר התניא על כלל-ישראל?
ת: פעמים בודדות. אולי פעמיים-שלוש. וזה בעיקר במובן של סכום נשמות היהודים ולא במובן של נמשת האומה, נשמת הכלל.
ש: במה זה בא לידי ביטוי בימינו?
ת: בתחית האומה, כלומר: בנין הארץ, שיבת ציון, הקמת המדינה, מלחמות ישראל. כל אלה אינם הנושא שלהם.
ש: זה לא חשוב להם?
ת: ודאי חשוב להם, כי זה משיק לעולמו של הפרט. ודאי ענייני הכלל והפרט נוגעים זה בזה. אבל בעיקר, הם עסוקים בפרט.
ש: וזה לא חשוב?
ת: ודאי חשוב מאוד, חיוני מאוד. אבל זה לא כל המלאכה. ואיפה כל המלאכה? – כל היהדות כולה, ולא זרם אחד.
ש: ומרן הרב קוק לא היה זרם אחד?
ת: לא. הוא ביקש לא לעשות ממנו זרם: "אל תעשו לי קוקיסטים" (לשלושה באלול מו). אלא המאמץ הגדול שלו היה האחדות הכוללת, לא זרם נוסף, אלא האחדות הפנימית של כל הזרמים.
מה דעתך בנושא?
7 תגובות
0 דיונים
חסיד
אצל חוגי המזרחי אוהבים לדבר על הכלל ישראל, ולכן הם מתבטאים שהבעיה של חב״ד (וחסידות בכלל) היא שהם רואים את עצמם כיהדות כולה בעוד שהם רק חלק מהיהדות. על זה נאמר כל...
אצל חוגי המזרחי אוהבים לדבר על הכלל ישראל, ולכן הם מתבטאים שהבעיה של חב״ד (וחסידות בכלל) היא שהם רואים את עצמם כיהדות כולה בעוד שהם רק חלק מהיהדות. על זה נאמר כל הפוסל במומו פוסל!, חז״ל מלמדים אותנו שנהרא נהרא ופשטיה. כלומר כך היא דרכה של תורה כיון שכפי שפוסק הרמב״ם מי שכופר אפ׳ באות אחת מן התורה או בדבר אחד מדברי תורה שבעל פה כפר בתורה כולה. כי ה׳ ותורתו הם אלוקות ואלוקות היא פשוטה בתכלית ולכן כל המשכה ממנה וכל דרכיה הם דרכי נעם והפוך בתורה דכולא וכולא בה כלומר כל התורה כולא מונחת בכל דבר מדברי תורה (אלא שצריך להפוך בה ולהפוך בה כדי למצוא זאת) ולכן מי שרוצה לתפוס את כל הקב״ה הרי על זה נאמר לית מחשבה תפיסא ביה ותפסת מרובה לא תפסת . ולעומת זאת מי שמבין שנהרא ונהרא ופשטיה ויש ד׳ נהרות שכולם הולכים ונמשכים מגן עדן וכו׳ אז כשאתה תופס בחלק מן העצם אתה תופס בכולו.
המשך 18:37 20.12.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמיל
מדוע כנס השלוחים לא נעשה בארץ? יש בחב"ד דברים טובים כמו שאומר הרב אבינר אבל הם "עוד" חסידות . הרבי חי או מת? אין עוד חסידות עם פולחן אישיות כמו חבד. מומחים...
מדוע כנס השלוחים לא נעשה בארץ? יש בחב"ד דברים טובים כמו שאומר הרב אבינר אבל הם "עוד" חסידות . הרבי חי או מת? אין עוד חסידות עם פולחן אישיות כמו חבד. מומחים בפרסומת ....באיסוף כספים ובהשתלטות על הרבה קהילות "עסק" מכניס לכל ענין ודבר יש ביניהם גם יהודים טובים
המשך 22:26 13.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לבוא ולומר על הרב שרואים שהוא לא למד תניא זה חוצפה!!!שבדור שלנו כל אחד חושב שהוא יכול לבוא וחלק הערות לרבנים, עם כל הכבוד לך הרב כבר הרבה שנים...
לבוא ולומר על הרב שרואים שהוא לא למד תניא זה חוצפה!!!שבדור שלנו כל אחד חושב שהוא יכול לבוא וחלק הערות לרבנים, עם כל הכבוד לך הרב כבר הרבה שנים עוסק בלהפיץ תורה, וברוך ה שאלו הרבנים שיש לנו.
המשך 12:18 12.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי
הרב אבינר מכבד את חב"ד, ואת דבריו הוא אומר מתוך זה. הוא לא בא להמעיט בחב"ד אלא מציין שהיא רק חלק ולא הכל, ושאיפתנו להיות מאוחדים.
15:25 11.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נועם
יש לו שיעורים על כל ספר התניא. תסתכל באתר של ספריית חווה. מעט ענווה
15:16 11.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי
14:39 11.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
רדוד ושטחי. ניכר שלא מכיר את התניא. מקוה שבפסיקותיו ההלכתיות הוא בקי יותר, מעמיק יותר, ופחות שולף מהמותן
13:12 11.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר