הרב שפירא: "לך לקברו של הרב שפירא ותגיד לו הדרת נשים"

במהלך דיון שעסק בגיוס בנות דתיות לצבא התעוררה סערה בעקבות דבריו של הרב יהושע שפירא לפיהם גדולי ישראל אסרו עליהן לשמש גם כמורות חיילות. "זו הדרת נשים"

"לך לקברו של הרב שפירא ותגיד לו 'הדרת נשים'"
  הרב יהושע שפירא (צילום: באדיבות ישיבת רמת גן)

סערה התעוררה אמש (שני) במהלך המושב שנעל את יומו הראשון של 'כנס ירושלים' שעסק בנושא "'בוגרות החינוך הדתי, לאן? שירות צבאי, שירות לאומי או הקמת משפחה".

במהלך המושב נשמעו מספר קולות המצדדים והמתנגדים לגיוס בנות בצבא, כאשר את קול המתנגדים לגיוס בנות לצבא הוביל ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, הרב יהושע שפירא.

במהלך דבריו התייחס הרב שפירא למהות כנס ירושלים ואמר כי "כנס ירושלים הוא מענה לכנס הרצליה. בהקשר של ימין שמאל הוא אומר אמירה ברורה וצלולה. נדמה לי שבעניין התורני יש לו עוד כברת דרך ללכת".

הרב שפירא הבהיר כי גדולי הדור כבר נתנו את דעתם בנושא והכריעו שאין לבנות ישראל להתגייס לצבא, ולכן זוהי נקודת המוצא ממנה היה אמור להתחיל הכנס: "השאלה הזאת, שאלת שירות בנות בצה"ל, היא שאלה הלכתית שכל גדולי הדור נתנו עליה את דעתם ואמרו דברים ברורים. הרב מרדכי אליהו והרב שפירא פסקו שגיוס בנות אסור בכל תנאי ואפילו לתפקיד מורות חיילות. אני הייתי מצפה מכנס ירושלים שישימו את זה על המסך או באיזה שהוא אופן ולהתחיל את הדיון מנקודת המוצא הזו".

בתגובה לדבריו "זכה" הרב שפירא לצעקות "הדרת נשים" שעלו מן הקהל, והשיב: "תלך לקברו של רב אברהם שפירא, תדפוק עם מקל על קברו ותגיד לו הדרת נשים הדרת נשים".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
צודק
ברלה | 09-02-2016 10:19
צדיק בסדום
2
אמת אבל לא צודק
הדר | 09-02-2016 10:29
אמת שכך דעת הרבנים ז״ל אבל דעת הרב שפירא היא לא דעת הציבור הדתי לאומי, חבל על הוויכוחים הם לא ייגמרו, בנט כבר הביע את דעתו וזו הוא דעת כל אלה שבחרו בו, שהרבנים לא קובעים רק יש פעמים ששואלים אותם וזהו,
3
פרדוקס
איתמר | 09-02-2016 10:31
הרב יהושע שפירא מבקש מכנס שבא לדון אם גיוס נשים לצבא הוא שאלה הלכתית לצאת מנקודת הנחה שמדובר בשאלה הלכתית
4
כשאין טיעונים ענייניים זה כנראה מה שנשאר להגיד
אלעד | 09-02-2016 10:34
5
ל-2
דוד | 09-02-2016 10:46
טעות בידיך כי אין קשר בין הצבעה לבית היהודי לבין גיוס בנות וכל ניסיון להפוך את שני הדבר לאחד זה שקר גס!!!
6
הרב צבי יהודה לא התנגד עקרונית לגיוס נשים
| 09-02-2016 12:02
רק בגלל בעיות הצניעות שלא נפתרו הוא אסר. . באופן תיאורטי אם היתה מסגרת צנועה הרב צבי יהודה היה מתיר על פי עדות תלמידיו
7
ממתי הפסקנו לשמוע לרבנים
ל-2 | 09-02-2016 12:55
והתחלנו לשמוע לבנט עם כל הכבוד להוד רבניותו
8
הרב מלמד (שניהם יחד) יחד עם בשבע והרבנית עברו לצד השני
והעיר בית אל נבוכה | 09-02-2016 12:56
מה עדיין לא מובן כאן?
9
להזוי מתגובה 2
נתנאל | 09-02-2016 13:30
בנט נתן את דעתו?! למה כי בנט יודע שולחן ערוך? הוא מילא כרסו בשס ופוסקים? הרבנים לא יודעים כלום, אבל הרב הראשי נפתלי בנט אמר את דעתו ועל כולנו לקבלה. בושה!
10
עמדת הרב שפירא זצ"ל ע"פ הרב יוחנן פריד
| 09-02-2016 14:44
מורות חיילות ובוגר מרכז הרב – הילכו שניהם יחדיו? "אספר לך את הסיפור בלי שום חוכמות. באותו שבוע שהגעתי להמר, ניגשתי לר' אברום, שעוד לא היה אז רב ראשי. אמרתי לו: 'הרב, מציעים לי להיכנס לתרבות תורנית'. הוא השיב: 'אני יודע'. אמרתי לו: 'אם הרב יגיד לי שמורות חיילות זה חתיכא דאיסורא ואסור לנגוע בזה, אז אני מקבל את האגף בלי זה או לא מקבל את האגף. אם הרב חושב שזה לא כך, אז אני רוצה לשמוע מה הוא אומר'. הרב אמר: 'מה פתאום? זה לא משנה אם יש להן מדים או אין להן מדים, זה תלוי איך מטפלים בהן. גם בת שירות לאומי יכולה להיות לא בסדר, אם לא מטפלים בה כמו שצריך. וחיילת? חיילת חיילת'. אמרתי לו: 'זאת אומרת שהרב לא נגד מורות חיילות?'. אז הוא אמר: 'לא, תלוי איך תטפלו בה. אם תטפלו בה כמו שצריך, זה בסדר גמור'. אחר כך הוא נהיה רב ראשי והוא לא רצה לשנות את הפסק הגורף שבנות לא תלכנה לצבא". (מתוך ראיון לעיתון בשבע) למערכת: את תגובתי הקודמת צנזרתם אולי בגלל שהיא הכילה קישור. מקווה שאת תגובה זו לא תצנזרו
תגובה ל 10
| 09-02-2016 16:26
מילא אם היה סיפור שבת הגיעה לפני גיוס להתייעץ עם מרן הרב אברהם שפירא זצל,והוא היה מעודד אותה,או לחילופין לא מונע ממנה,אז היה ניתן אולי להסיק בקשר לעמדת מרן הגרא שפירא. אבל מה היה הסיפור? הרב יוחנן פריד תיאר שיחה שהייתה לו,ובו התלבט האם האגף האחראי על מורות חיילות,נקרא חתיכא דאיסורא ולכן אינו יכול להיות אחראי על זה, ועל זה ענה הרב שפירא שלא..מכאן להסיק שהרב שפירא סבר בשלב כלשהו שבת יכולה להתגייס??
11
כל הכבוד!! סוף סוף מישהו מביא את עמדת ההלכה
ענת | 09-02-2016 17:03
שכחו שהרבנות פסקה יהרג ואל יעבור?
12
כמו בסיפור המלך ערום
אישה. | 09-02-2016 17:55
הרב הצדיק אמר את האמת שאסור לבנות להתגייס . זו צביעות לעבור על ההלכה ואז לצעוק הדרת נשים . ובדרך כלל בנות שמתגיסות גם לא מקפידות על דברים אחרים ביהדות וכל הנשים שצועקות הדרת נשים בדרך כלל הולכות עם מכנסים ובלי כיסוי ראש פשוט נשים ובנות שצריכות צומי ורוצות להיות כמו גברים בהכל למרות השוני בין המינים ראה ערך נשות הכותל פשוט בושה שאין כבוד לרבנים גדולים ואין כבוד לתורה ולהלכה.
13
כמו כל נושא בציבור הדתי לאומי
יהודה ועוד לקרא | 09-02-2016 18:15
אנו מתפתלים כמו בריקוד אינדיאני ומרימים את עינינו כלפי שמיא ולא עונים תשובות ברורות.. ברור לחלוטין שכל גדולי ישראל עד האחרון שבהם לא התירו גיוס בנות לצבא והאיסור הזה היה גורף ללא שום התניות.. כעת עלינו להחליט האם אנו הולכים לפי פסיקה זו בהלכות ציבור או ממשיכים להתפתל כמו טוויסט.. כיום לצערי אין גדולי תורה המקובלים על כל גווני הציבור הדתי לאומי וזאת בעיה כאובה..
14
תגובה ל-11
| 09-02-2016 20:59
ברור שלמעשה הרב לא היה מורה לאף בת להתגייס. אבל מצד שני אי אפשר לטעון כאילו יש פה איסור עצמי של גיוס לצה"ל שמוסכם על כל גדולי הדור. יש בעיות של צניעות וכד' שלא מאפשרות גיוס שבאופן תיאורטי יכולים להיפתר ולאפשר גיוס של בנות לצה"ל. בכל מקרה אי אפשר לטעון שבת שכן התגייסה עברה עלך איסור הלכתי
15
בחורה שמתגייסת לצהל עוברת במפורש על איסור הלכתי מפורש
אייל | 09-02-2016 22:10
חד וחלק. וכל מי שמנסה להתחכם פשוט מנסה לרמות את עצמו. אין שום התר הלכתי ומעולם לא היה לנשים להתגייס לצבא. ההלכה אוסרת זאת. חד וחלק. וכך הורו כל גדולי הדור מאז ומתמיד. זה שיש ליצנים בכיפות הסרוגות שמצפצפים וממציאים לעצמם היתרים מהתחת זזה לא חדש. הכינוי כיפות סרוחות הורווח אצלם בהחלט בכבוד. ליצני הדור. זה הכול
16
תגובה ל 15
עמיחי | 09-02-2016 22:41
בוודאי שיש איסור הלכתי. הרי מועצת הרבנות הראשית בראשות כל גדולי הדור אסרה זאת באיסור מפורש. חמוזר לטעון שבת שמתגייסת לא עוברת על איסור הלכתי, אלא אם כן ההלכה היא מאוד גמישה בעיניך..
17
כל הצועק הדרת נשים זה עם הארץ
רמי | 09-02-2016 23:01
ואין להתייחס אליו כלל. מושפעים מהמדיה ולא מדברי חז"ל. גדולי ישראל אסרו גיוס נשים ואין פה מחלוקת בין חרדים לד"לים. כל המתיר, מתיר על דעת עצמו ואין לו על מי שיסמוך.
18
הפמניזם הגויי ונאו ליברליות שלא מאמינה בתורה מן השמיים
דני | 10-02-2016 1:13
נכנסו לציבור הדתי"ל בתמיכה של שתי"ל - הקרן להשמדת ישראל.. בגלל שהציבור הדתי"ל סובל מתסמונת האישה המוכה.. יישר כח לרב שפירא שהעמיד אמת לאמיתה!
19
יש איסור
| 10-02-2016 8:43
תגובה ל15.בוודאי שיש איסור.הרי מועצת הרהר לישראל בראשות הגרא שפירא והגרמ אליהו פסקה שאסור..
20
ל-17 ו-20 האם יש כוח בימינו לגזור גזרות?
| 10-02-2016 22:50
כבודה של מועצת הרה"ר במקומו מונח אבל אי אפשר להגדיר כל החלטה שלהם כאיסור הלכתי כאשר יש רבנים שאומרים שאין בדבר איסור הלכתי מצד עצמו. (וכפי שהראתי בינהם הגר"א שפירא עצמו והרצי"ה זצ"ל)
21
איפה איפה??? נו איפה??? איפה הצבא הקדוש שלמענו הלכו כל
| 14-02-2016 1:18
איפה איפה??? נו איפה??? איפה הצבא הקדוש שלמענו הלכו כל כך רחוק??? איפה הצבא האכפתי שלמענו זנחו את הקהילה??? איפה הצבא המסור שלמענו נרדפים עד צוואר ועד בכלל??? איפה??? נו איפה?? איפה?-בצואה של המחדשים גזרת גיוס השמד.... אנשי הקנאים לדעת, שכל הציבור החרדי האמיתי איתכם, המשיכו בפעילותכם הגדולה והחשובה, כנגד גזירת השמד, של המדינה הציונית הכופרת, המשיכו בכל הכוח לקדש שם שמים ברבים, ואל תתקלקו מכמה אנשים מנוולים ונבלים, אשר בשביל כסף הם משפילים את הבורא ברוך הוא ח"ו, מי הם בכלל האלו האנשים הטמאים שמתחברים עם הציונים, שעצם קיום המדינה הוא כנגד הדת והבורא ברוך הוא, אתם צריכים להבדל מאותם אנשים נבזים אשר מסיתים ומדיחים, אוי להם בעולם הזה, ואוי להם בעולם הבא, ואין להם חלק לעולם הבא, ובעת הזאת נשגר רפואה שלימה לכל אלו עמלקים הנקראים חרדקי"ם רפואה שלימה בקרוב. זכותכם של מקדשי שם שמים, כבר הרבה זמן שאנו מחכים לזה, תודה רבה לכם אנשי פלג הירושלמי, שאתם מתקנים את העיר המשומדת בני ברק, כדי שילדנו לא יתקלקו ע"י המסיונרים, הכופרים, העמלקים, פה בבני ברק. עם ישראל לאורך ההיסטוריה סבל מהרבה כתות כביכול קנאות, וגם בשם "מדינת ישראל" שהם שלוחי הס"מ, השטן, וכו'. ופלג המשכילים פה קשה מכולם. כשיבוטל חידוש גזרת הגיוס לא יה’ פיגועים, לא אינתיפאדה, ולא אסונות, כל ראשי הישיבות והמנהיגים שיש להם חלק בחוק גיוס המחודש של שמד, או על ידי שמעודדים את נציגיהם, שחתמו על החוק החטא החמור הזה, לא יכולים לומר עינינו לא ראו – אחרי שרואים בחוש את ההרס הגדול שיש בצבא כמו זנות ברבים חילול שבת, אוכלי נבילות ביום הכיפורים וכו’. ד’ ממית ומחיה, לא המחבלים, לא התאונות, ולא אף גורם חוץ, רק מחטאותינו ופשעינו, אם לא רוצים לחזור בתשובה? ח”ו, יבואו עלינו עוד ועוד צרות, עד שנחזור בתשובה לאלוקי ישראל! אנחנו בעצמינו שווים את העקשנות שלנו מלחזור בתשובה כבר היום?! לפחות אל מותנו היה ראוי שנכין את עצמנו אם לא אל החיים עד 120, כל צרות עם ישראל בגלל “חידוש גזרת הגיוס” השמד וזימה = בצהל ימ”ח. הגזרה (הגיוס) התחדשה ע”י חברת הכלבים הכומרים והכופרים -גפני פרוש ליצמן מוזס חכי”ם ש”ס ג’ יהדות, וכו’ ומנהיגיהם, המשכילים העמלקים המסיונרים הארורים “כת ערב רב”… בעצת מועצת גדולי הרפורמים והקונסרבטיבים, אשריכם חכי”ם משומדים. “השטן צה”ל ולפיד גאים בכם” חז”ל כבר גילוי לנו שבני בניו של “המן” למדו תורה בב”ב, וכהיום החרדקי”ם ממשיכים דרכו של המן ימ”ש וזכרו, בהדרכת הכלבים של פלג המשכילים -שטימן שסכנה ליהדות! אמרו חז”ל גדול המחטיאו יותר מן ההורגו, האם לא רואים איזה חורבן יש בהצבא השמד והניאוף? בנחל החרדק"י. ואלו “הלוחמים נגד שמד של צהל במסירות נפש, והולכים למעצר בשביל כבוד שמים, הם שלוחי הציבור של כל כלל ישראל במלחמה לד’ בעמלק דור דור נגד המדינה הטמאה” פלג המשכילים ב”ב לא יכולים לומר ’ידינו לא שפכו את הדם’ “ברור כשמש” שכל אותם הפשרות, שהמנהיגים והנציגים החרדים-המסיונרים -מזרע “עמלק” עושים, עם הממשלה, הוא רק בכדי שיכלו לקבל כספים טמאים ותקציבים שונים, ואם לא היו לוקחים כסף מהמדינה, בוודאי שלא היו גוזרים גזירות כאילו נגד הציבור החרדי” וגדול המחטיאו יותר מן ההורגו.
22
האם יש כוח בימינו לגזור גזרות?
ל-21 | 14-02-2016 9:24
אני מבין שלכן אתה מדליק חשמל בשבת.........