לאחר שש וחצי שעות עיכוב בתחנת המשטרה, החליטה המשטרה לעצור את תלמיד ישיבת 'מרכז הרב', אברהם פואה, למשך הלילה, לאחר ששר בהר הבית שורה מתוך המנון המדינה, "להיות עם חופשי בארצנו".
ראש ישיבת 'חיצים', הרב מיכאל פואה מספר ש"בננו אברהם נעצר היום בהר הבית לאחר שהחל לשיר התקווה. הוא הותקף באלימות על ידי שוטר שניסה לחסום את פיו, ועתה הוא עצור".
לדברי הרב פואה: "אנו סבורים שהגיע הזמן להפסיק את המצב ההזוי בו יהודים לא יכולים להיות חופשיים במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. הכניעה לתכתיב הטרור המוסלמי בהר הבית, שומטת את הזכות שלנו להיחשב כמדינה ריבונית והופך את הביטוי יהודית ודמוקרטית לחסר ערך".
"אנו קוראים לממשלת ישראל ולעומד בראשה להורות על שחרורו המיידי של בננו מהמעצר והחזרת הריבונות וחופש התנועה והתפילה ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית".
כזכור, בצהריים עלה אברהם פואה עם חבריו מישיבת 'מרכז הרב', שם אמר ש"אנחנו נמצאים פה מול קודש הקדשים, בזמן שבו אנחנו נזכרים במלחמת עמלק. המלחמה הראשונה, שעם ישראל נלחם מול עמלק, והתברר שזו לא מלחמה של אחד מול השני. זו מלחמה אמיתית. מלחמה שבה עם ישראל בשביל לנצח הוא מביט למעלה, מביט לשמים, ועל ידי זה כשהוא מתמלא ורואה את ידיו של משה, ככה הוא מנצח את עמלק".
"פה כשאנחנו עומדים מול קודש הקודשים, ואנחנו חווים כל כך הרבה קשיים בעם ישראל, אנחנו יודעים שהאפשרות לנצח את המלחמה הזו, היא להביט מול מקום קודש הקדשים. ולהתמלאות רק באמונה ובתקווה, ש"כל עוד בלבב פנימה".
אחד מקציני הר הבית שנכח במקום הסתער על פואה, והורה לעצור אותו במקום. שוטר אחר תפס אותו באלימות, סתם את פיו כדי למנוע את המשך שירת 'התקווה'. לטענת המשטרה שירת התקווה בהר הבית עלולה להפר את הסדר הציבורי, למרות שבמקום לא נכחו מוסלמים מלבד השוטרים ואנשי 'הוואקף'.
במטה ארגוני המקדש מגנים את סתימת הפיות בהר הבית. לא יעלה על הדעת שיהודי שעולה להר ושר לעצמו התקווה, יסתכן במעצר משטרתי. אין למשטרה שום סמכות חוקית להרחיב את איסור התפילה בהר הבית, שגם הוא אבסורדי ומקורו בכניעה שערורייתית לאיומי טרור ולחצי מדינות זרות.
רק לפני חודש בית המשפט גינה צעד משטרתי דומה, כאשר עצרה יהודי שנשא כפיו בהר הבית. בית המשפט אסר על המשטרה להרחיב את איסוריה בהר הבית, בלי הודעה רשמית ומראש.
מה דעתך בנושא?
6 תגובות
2 דיונים
חדוי
לפעמים צריך לנקוט דעה עצמאית בעיקר בסוגיות מהותיות. וכך ביאר בעל אם הבנים שמחה שהיה צריך ללכת לארץ ישראל אפילו נגד דעת רבותיו בבחינת דברי הרב(הקב״ה) דברי התלמיד (ראש הישיבה)...
לפעמים צריך לנקוט דעה עצמאית בעיקר בסוגיות מהותיות. וכך ביאר בעל אם הבנים שמחה שהיה צריך ללכת לארץ ישראל אפילו נגד דעת רבותיו בבחינת דברי הרב(הקב״ה) דברי התלמיד (ראש הישיבה) דברי מי קודמים?
המשך 10:07 09.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עצם ההשוואה בין מצוות ישוב א"י,שהיא מצוות עשה כמבואר בפתחי תשובה באב"ע,לבין עליה להר הבית,שאינה מצוות עשה,ככל הידוע לי.אומרת דרשני על כל התגובה..
14:17 09.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלישע
ברצינות! האם מותר היום לעלות להר הבית? כיצד פסקו גדולי ישראל לאורך הדורות בשאלה גדולה זו? האם נכון להשאיר את הר הבית בידי הגויים מחמת התקנה לאסור כניסה להר? מהי שיטתו של הרב קוק...
ברצינות! האם מותר היום לעלות להר הבית? כיצד פסקו גדולי ישראל לאורך הדורות בשאלה גדולה זו? האם נכון להשאיר את הר הבית בידי הגויים מחמת התקנה לאסור כניסה להר? מהי שיטתו של הרב קוק וכיצד מורים תלמידיו? איזו משמעות יש לעובדה ששבנו להר הבית עוד לפני בניין בית המקדש? בימים אלו יוצאת לאור חוברת חדשה העוסקת בבירור הלכתי מקיף בנושא העלייה להר הבית, עם הסכמות מגדולי הפוסקים. לקבלת החוברת חינם במייל או להזמנתה בדואר בעלות של 10₪ בלבד לחצו על הקישור והזמינו! https://www.shoresh.org.il/pay/members/har-habayit/main.
המשך 21:18 08.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גלות כזאת לא היתה בכל שנות הגלות
19:27 08.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אם איני טועה,דעת כל רעשי ישיבת מרכז הרב הייתה לאסור באיסור גורף עליה להר הבית. גם אם יש טענות ש מרן הגרצי"ה זצ"ל היום היה אומר אחרת,הרי שדעת מרן הגר"א...
אם איני טועה,דעת כל רעשי ישיבת מרכז הרב הייתה לאסור באיסור גורף עליה להר הבית. גם אם יש טענות ש מרן הגרצי"ה זצ"ל היום היה אומר אחרת,הרי שדעת מרן הגר"א שפירא זצ"ל הייתה נחרצת,ואותה הוא ביטא בחדות בעצרת יום ירושלים האחרונה בחיים-חיותו.
המשך 19:16 08.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כמובן צ"ל ראשי ישיבת מרכז הרב
19:45 08.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר