מבוכה לקואליציה ולדוד ביטן: חוק 'אורן חזן' נפל - סרוגים

מבוכה לקואליציה ולדוד ביטן: חוק 'אורן חזן' נפל

מבוכה לקואליציה וליו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן. חוק 'אורן חזן' שנועד להעביר מתפקידו סגן יו"ר כנסת מכהן נפל ברוב של 7 מול 6. המדהים הוא שאורן חזן עצמו הצביע בעד החוק

author-image
מבוכה לקואליציה ולדוד ביטן: חוק 'אורן חזן' נפל
  יכול להמשיך לחייך. חזן (מרים אלסטר/פלאש90)

מבוכה לקואלציה ובעיקר ליו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן.

מליאת הכנסת דחתה בקריאה ראשונה את הצעת החוק המוכנה חוק 'אורן חזן' להדחת סגן יו"ר כנסת מכהן וזאת למרות שההצעה הובאה מטעם ועדת הכנסת וזכתה לתמיכתה של הקואליציה. מדובר בשתי הצעות משלימות, ובשתי ההצבעות שהתקיימו תמכו 6 והתנגדו 7 כך שההצעה לא עברה.

הצעת החוק נועדה להעביר מתפקידו סגן יו"ר כנסת מכהן בהודעה בלבד, וזאת לעומת רוב של יותר משמונים חברי כנסת שדרוש כיום. הצעת החוק באה למעשה לאפשר לליכוד להחליף את אורן חזן בח"כ אחר, משום שחזן מושעה מתפקידו כסגן היו"ר על ידי יולי אדלשטיין בעקבות התחקיר על מעלליו בבורגוס לפני הבחירות.

למרות שהצעת החוק נתמכה בידי הקואליציה ועברה בועדת הכנסת, היום במליאה היא לא זכתה לרוב. המדהים הוא שאורן חזן עצמו הצביע עם הקואליציה ותמך בהצעה. בדבריו במליאה אמר בציניות: "איך אני יכול להתנגד לחוק שכולם קוראים לו על שמי?" והוסיף: "הסירו דאגה מליבכם, אני תומך בחוק של ח"כ ביטן. אנשים חשבו כאילו החוק הזה נולד כדי לפגוע בח"כ כזה או אחר אבל לא כך הדבר. אני לא ממהר לשום מקום ואני מניח שיבוא יום שיינתן לי לנהל את ישיבות הכנסת. יש לי הסתייגות לגבי הערבוב של פוליטיקה בסיעה, לבין הממלכתיות של התפקיד. אם ישונה הדבר הזה זה יהפוך את החוק לענייני ולא לפופוליסטי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו