הרב יובל שרלו, ראש תחום אתיקה בארגון 'רבני צהר' התייחס הבוקר (חמישי) להצעת הפשרה עם נשות הכותל, לפיה תוקם רחבה נוספת בה יתפללו גברים ונשים יחד.
הרב שרלו טוען כי לכאורה מדובר בשמחה על השלום אך למעשה זהו עוד חורבן: "עם ישראל לא יתפלל במקום אחד וכל מבקר בכותל יצטרך להכריע לאיזה פלג הוא שייך".
מי שעוד הגיב במורת רוח הוא מנכ"ל ארגון 'נאמני תורה ועבודה', שמואל שטח שכתב:" כל הכבוד לממסד הדתי על עוד מאבק שהוגדר "בהצלחה".
שטח ציין כי מדובר במפלה בשלושה תחומים: "לאומית: במקום לאחד את כל יהודי העולם במקום אחד המתנהל לפי הסדר ההלכתי, פיצלנו דווקא כאן מול מקום המקדש את העולם היהודי. הלכתית: במקום שאחת לחודש תהיה תפילת נשים עם קריאה בתורה, טלית ותפילין, דבר שניתן לבלוע אותו הלכתית, נקבל כעת תפילות עמידה מעורבות לנשים וגברים, דבר המנוגד במפורש להלכה. מעשית: באיזו רחבה יתפלל המועמד לראשות העיר? הרמטכ"ל הבא? האפיפיור? מדונה? דיויד בלאט?".
"והכי חשוב עבורי", הוסיף שטח, "יש לי בני דודים חילונים ששומרים באדיקות על מסורת של קיום בר מצווה בכותל. לאיזו רחבה הם יזמינו אותי בפעם הבאה? אני לא רוצה לחשוב לאיזה תסבוכת משפחתית ניכנס. הפסדנו עוד אבן בדרך לבניין המקדש".
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
0 דיונים
מיכל
אין תחושה מרוממת נפש יותר מאשר להתפלל יחד עם המשפחה שלך, גברים ונשים כאחד, במכנסים חצאית או מה שבא, ביחד. ההפרדה של המינים היא זו שמפרידה משפחות, וכמובן מדירה נשים...
אין תחושה מרוממת נפש יותר מאשר להתפלל יחד עם המשפחה שלך, גברים ונשים כאחד, במכנסים חצאית או מה שבא, ביחד. ההפרדה של המינים היא זו שמפרידה משפחות, וכמובן מדירה נשים מהשתתפות פעילה ומובילה בתפילה. זהו רנאסנס יהודי, תקופה מכוננת. ביי ביי אורתודוקסיה שוביניסטית. המונופול על הדת נשמט מידי הגברים והאורתודוכסים אט אט. חילונים ומסורתיים ורפורמים וקונסרבטיבים הם הרוב, בעולם ובארץ. הגיע הזמן לתת לקול שלהם ביטוי.
המשך 22:52 05.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צביקה
שמואל שטח באמת אתה צודק כנראה לצערינו שהאפיפי ור ומדונה יעדיפו את הרחבה של הרפורמים, ואנה אנו באים - שוד ושבר בא בגבולינו. אבל אולי לרגל מעמדות נשגבים...
שמואל שטח באמת אתה צודק כנראה לצערינו שהאפיפי ור ומדונה יעדיפו את הרחבה של הרפורמים, ואנה אנו באים - שוד ושבר בא בגבולינו. אבל אולי לרגל מעמדות נשגבים כאלה יהיה היתר של רבני נאמני תורה ועבודה להתפלל עם הוד מעלותם ולהקביל פניהם בדחילו ורחימו גם ברחבת הרפורמים כתקנת שעה בלבד משום עת לעשות לה' וכו'.
המשך 17:55 03.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
החורבן מתחיל איפה שרבנים שכחו את עיקרי האמונה לרמב"ם ועסוקים רוב הזמן בלהראות איך שהתורה משתנית
09:37 01.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי
כפי שניתן לראות בתמונות של הכותל לא כל כך ישנות, גברים ונשים היו פוקדים ומתפללים ללא מחיצה ביניהם – כולם בחרדת קודש ואין אחד מפריע לשני. גם בעזרת נשים של...
כפי שניתן לראות בתמונות של הכותל לא כל כך ישנות, גברים ונשים היו פוקדים ומתפללים ללא מחיצה ביניהם – כולם בחרדת קודש ואין אחד מפריע לשני. גם בעזרת נשים של המקדש, הייתה הפרדה רק בסוכות, שברוב שמחה בא השתוללות. שאר החגים, לא הייתה הפרדה כלל. אם היה תלוי בחרדים, נשים לא היו באות לכותל כלל - עובדה שרבות חושבות בטעות שאסור בימי נידתן. הלכה: לא אסור לאישה להניח תפילין ובלבד שהיא לא תעשה את זה בהפגנתיות וללא ברכה. במקום להכריז חורבן, היה עדיף לרב שרלו (ושאר הרבנים) לעמיד את ההלכה על דיוק.
המשך 18:45 31.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
t
ברור לי שאנשים, גם רחוקים מדת ומסורת, לא יגיעו כמעט ל"רחבה" החדשה. אם אנחנו נתייחס לרחבה זו כמו אל מקום תפילה, אם אנחנו נחזק את מעמדה וכן הלאה - זה...
ברור לי שאנשים, גם רחוקים מדת ומסורת, לא יגיעו כמעט ל"רחבה" החדשה. אם אנחנו נתייחס לרחבה זו כמו אל מקום תפילה, אם אנחנו נחזק את מעמדה וכן הלאה - זה יתפוס.... עלינו מוטל לומר בפה מלא, שאין זו רחבת תפילה! אם לקרובי משפחתי החילוניים חשוב לבוא לכותל, ברור שזה לא לרחבה החדשה! אם בכל זאת מתגנב הרהור כזה, עלי להסביר שחוץ מזה שהרחבה נמצאת בירושלים ולא בעיר מגורי, אין לה שום יתרון על "תפילה בכותל" שהיינו עושים כשהייתי בישיבה תיכונית: כותל הבית שלי...
המשך 10:13 28.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מוריה
09:40 28.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ברלה
גם היום יש חלוקות. המוסלמים, למשל, מתפללים בנפרד................
09:35 28.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יאיר
רוצים לערבב אותנו עם כל הכפירות והעיוותים. במקום לברך על הבירור, הם מקוננים על כך שאנחנו לא מספיק משובשים ומעורבבים עם חבורת המשוגעות, כמו גם עם הרפורמים, וקונסרבטיבים וכו'.
09:32 28.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יצחק
דבר ראשון לתת להם להתפלל בכותל זה לפתוח חור בסכר . אמנם חור קטן אבל חור. מאידך להקים להם רחבה נפרדת זה כמו להקים להם בריכה נפרדת. הם הרי כלל...
דבר ראשון לתת להם להתפלל בכותל זה לפתוח חור בסכר . אמנם חור קטן אבל חור. מאידך להקים להם רחבה נפרדת זה כמו להקים להם בריכה נפרדת. הם הרי כלל לא מעוניינים בזה הם מעוניינים לעשות חור בסכר וה״פתרון״ שמצאו להם כל מטרתו היינה להציף מטרה זו. יתרה מכך מי שחושב שנשות הכותל יגיעו לרחבה נפרדת ויווצרו שני רחבות הלכה למעשה טועה בהבנת מטרת נשות הכותל.
המשך 09:29 28.01.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר