התקפל: סמוטריץ' חוזר להצביע עם הקואליציה - סרוגים

התקפל: סמוטריץ' חוזר להצביע עם הקואליציה

אחרי שאיים לא להצביע עם הקואליציה כל עוד לא יאוכלסו הבתים בחברון, מודיע היום בצלאל סמוטריץ' על הפסקת החרם: "נותן לראש הממשלה את הקרדיט לעמוד בהתחייבותו ולאפשר את חזרת המתיישבים לבתים כבר בימים הקרובים"

התקפל: סמוטריץ' חוזר להצביע עם הקואליציה
  לא מותח את החבל. סמוטריץ' (יונתן זינדל/פלאש90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מתקפל.

אחרי שבשבוע שעבר יצא בהצהרות חד משמעיות, כי כל עוד תושבי חברון שפונו מבית לאה ובית רחל לא יחזרו לבתים אותם רכשו, הוא לא מתכוון להצביע עם הקואליציה. "אין שום מניעה לאשר כבר היום את שיבת המתיישבים לבתים שנרכשו על ידם כדת וכדין בחברון. הם מחוץ לבית אני מחוץ למליאה." אמר סמוטריץ' מספר רב של פעמים.

אל סמוטריץ' הצטרף גם אורן חזן מהליכוד והשניים הביאו לכך שלקואליציה לא היה רוב במליאת הכנסת. יו"ר הקואליציה צחי הנגבי, לא התרשם מהאיום, ושידר עסקים כרגיל וטען כי הוא לא מתכוון להוריד אף הצעת חוק מסדר היום ויעניש את הח"כים שיפרו את המשמעת הקואליציונית.

למזלה הרב של הקואליציה, השלג שהגיע ביום שני לירושלים הביא לנעילת מליאת הכנסת מוקדם מהרגיל, ללא הצבעות על הצעות החוק של הממשלה, מה שדחה ביומיים את 'יום הדין' של הח"כים. בינתיים על רקע הבלאגן בקואליציה, סיעת המחנה הציוני העלתה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-20, כדי לנצל את חסרונם של הח"כים.

אלא שהבוקר (ד'), למרות ששני הבתים בחברון לא מאוכלסים, סמוטריץ' הודיע כי הוא מבטל את החרם על ההצבעות. בהודעה שפרסם הוא מודה: "משבר הבתים בחברון טרם הסתיים. הוא יסתיים רק כאשר המתיישבים יורשו לחזור לבתים אותם רכשו בכסף מלא כדת וכדין." ומסביר את מאמציו לשינוי המדיניות של הממשלה בנושא הבתים בחברון.

לדבריו האיום יצא רק לאחר שראש הממשלה סרב להתערב ולמנוע את הפינוי לפחות עד לקבלת החלטה מסודרת בעניין בממשלה. אולם לאחר מכן, ביטל נתניהו את התנאים שהציב יעלון לאיכלוס הבתים הכוללים התייחסות למצב המדיני והבטחוני, וקבע כי "כי לאחר בחינת מסמכי הרכישה תתאפשר חזרת המתיישבים למבנים ללא כל שיקול מדיני או ביטחוני. גם את הליך הבדיקה תחם ראש הממשלה בזמן והבטיח את סיומו בתוך שבוע."

סמוטריץ מציין: "מבדיקות שערכתי ביומיים האחרונים מתברר שהליך בחינת מסמכי הרכישה מתקדם בקצב מהיר ועל פניו ניתן יהיה לסיימו בטווח הזמן שאותו קבע ראש הממשלה. בנסיבות הללו, להערכתי המשך ההתעקשות שלי שלא להצביע עם הקואליציה לא יקדם את שיבת המתיישבים ואף עלול לפגוע בכך ולהפחית את המוטיבציה של שר הביטחון וראש הממשלה לסיים את הבדיקה במהירות האפשרית.

אני סבור שבנסיבות האלה מתיחת החבל עלולה להביא לקריעתו ועל כן האחריות הציבורית מחייבת אותי שלא לזעזע היום פעם נוספת את הקואליציה. אני נותן לראש הממשלה את הקרדיט לעמוד בהתחייבותו ולאפשר את חזרת המתיישבים לבתים כבר בימים הקרובים."

אז כעת חוזר הרוב במליאת הכנסת לידי הקואליציה, לקראת שורת הצעות חוק פרטיות של חברי האופוזיציה. יצויין כי חוק העמותות שהיה אמור לעלות לדיון ביום שני, נדחה בשבוע, אך כלל הנראה היה זוכה לרוב עקב הסכמה עם ישראל ביתנו שתתמוך בו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ' איכזבת
חוה | 27-01-2016 13:32
מקווה שלא תצנזרו .
2
"סתירת זקנים בנין, בנין נערים סתירה" (מגילה לא:)
גדליה | 27-01-2016 13:48
3
עשה את הפאדיחה שלו
נועם אוחיון | 27-01-2016 15:42
בית יהודי זה בית מתקפל