אשכנזי נוקה; היועמ"ש סגר את "פרשת הרפז" - סרוגים

אשכנזי נוקה; היועמ"ש סגר את "פרשת הרפז"

לא היה נסיון למרד צבאי. 'פרשת הרפז' מסתיימת בסגירת התיקים נגד הרמטכ"ל גבי אשכנזי, דובר צה"ל אבי בניהו וארז וינר. רק בועז הרפז, שיואשם בסופו של דבר בזיוף מסמך

author-image
אשכנזי נוקה; היועמ"ש סגר את "פרשת הרפז"
  (צילום פלאש90)

"פרשת הרפז" שהסעירה את המדינה ובשיאה הוכרזה כנסיון הפיכה צבאי של המטכ"ל נגד שר הבטחון, מסתיימת היום ללא כתבי אישום וללא חשד בפלילים נגד אף אחד מהמעורבים.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה הורה על הרחבת חקירת הפרשה והעברתה למשטרת ישראל לאחר ששוכנע כי יש הצדקה למצות את החקירה הפלילית, נוכח חשדות לאיסוף מידע תוך ביצוע עבירות פליליות, "ולתוכנית כוללת" מצד לשכת הרמטכ"ל לאיסוף חומרים נגד שר הביטחון ואנשי לשכתו, במטרה לפגוע במי מהם, תוך שימוש באזרחים ועיתונאים, והכל לכאורה ממניעים פוליטיים, וכדי לסכל החלטות של הדרג המדיני, לרבות מינויו של גלנט לרמטכ"ל.

החקירה כללה פעולות מגוונות, שבוצעו בידי צוות רחב, לרבות הקשבה לכמעט 100 אלף שיחות, שהוקלטו במערכת ההקלטה האוטומטית בלשכת הרמטכ"ל. כן נגבו 138 הודעות של  המעורבים. בסיומו של דבר הורה היום היועץ המשפטי לסגור את תיקי החקירה נגד כל המעורבים.

בהחלטתו היום קובע היועץ כי לא נמצא בסיס ראייתי לחשדות אודות חתירת דרג צבאי תחת דרג מדיני, ממניעים פוליטיים שנובעים מרצון להריץ את הרמטכ"ל רא"ל (במיל') גבי אשכנזי לראשות הממשלה. לא נמצאו ראיות להתנהלות על בסיס "תוכנית פעולה כוללת שבבסיסה כוונות פוליטיות" או ל"איסוף חומרים" אגב ביצוע עבירות פליליות.

היועץ המשפטי לממשלה קובע כי אין בהחלטתו זו כדי להשליך, לשנות או להקהות כהוא זה מקביעותיו הקשות של מבקר המדינה, במישור הערכי והציבורי, על התנהגותם של אשכנזי ווינר, שבוודאי איננה הולמת קצינים כה בכירים בצבא. ומדגיש כי איסוף חומרים על מאן דהוא, ואין זה משנה מיהו, איננו אסור על פי חוק העונשין. מקום בו פעולת איסוף החומרים לא הייתה כרוכה בביצוע עבירות פליליות כלשהן, האיסוף כשלעצמו איננו מהווה עבירה פלילית. נקודת מוצא זו הנחתה גם את חוקרי משטרת ישראל בחקירה זו.

בנוסף נסגרו החקירות בחשד למסירת מידע שלא כדין על ידי אשכנזי, החזקת מסמכים מסווגים שלא כדין – על ידי עוזר הרמטכ" ארז וינר ודובר צה"ל אבי בניהו, שיבוש מהלכי משפט על ידי אשכנזי, וחשד להשמדת ראיה נגד אבי בניהו וארז וינר. כל התיקים הסתיימו מחוסר ראיות או מהעדר אשמה.

הדבר האחרון שנותר מהפרשה הוא זיוף המסמך (שכונה 'מסמך הרפז'), ובגינו יוגש כתב אישום נגד הרפז בגין זיוף מסמך בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט.

מחומרי החקירה עולה כי חלקו של בועז הרפז בהעצמת הקרע בין הלשכות היה משמעותי מאוד. לא זו בלבד שהוא יזם חלק גדול מהשיח, הלעיט במידע ויזם פעילות איסוף מידע ושימוש בו, אלא שבהרבה הקשרים נמצא שהוא תעתע בלשכת הרמטכ"ל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו