סערת 'גדר חיה': אבל גם אבותינו נשאו נשים גויות
הרב ד"ר רצון ערוסי חבר מועצת הרבנות הראשית, מתייחס לספר 'גדר חיה' ולניסיון להשוות אותו לתנ"ך ולגדולי התנ"ך שלכאורה נשאו נשים נוכריות.

שאל חברנו ר' אבנר דמתי את השאלה הבאה, לאור הוויכוח שפרץ בעניין הספר 'בגדר חיה', נשמעו דברים בתקשורת כאילו מה יש לדתיים להלין על נישואי תערובת והרי כל הורתו ולידתו של העם היהודי היא באה מכיוונים גויים שהרי עם מי אברהם, יצחק, יעקב התחתנו? כולם בנות של גויים וכו', וגם משה רבינו התחתן עם מדיינית וכן אפילו דוד המלך נעים זמירות ישראל ומשיח ישראל סבו הגדולה היא רות המואבייה, אז מה כל הצעקה? אם כן כיצד מתייחסים וכיצד משיבים לדור הצעיר נוכח הדברים הללו שנשמעים בתקשורת?
אכן לצערנו הרב התקשורת משדרת דברים אשר הורסים את ייחודו של העם היהודי, היא משמעיה קולות שהם מכיוון חילוני, תופסים את היהדות במובן החילוני ולא במובן היהדותי האמיתי, ובשבילם ככל הגויים בית ישראל. אם סופר מסוים מסוגל להשוות בין הספר 'גדר חיה' אשר מתואר רומן, כך נאמר בתקשורת, בין פלסטיני עבריין שהיה במאסר רודף ישראל ובין יהודייה, וכן יש בו פיתויים קשים מאוד מאוד, נגד חיילי צה"ל וכו' אם סופר שנחשב למובילים בין הסופרים מסוגל להשוות ספר זה לספר התנ"ך, אוי לאותה בושה, אוי לאותה כלימה.
לפחות היינו שואלים את אותו סופר, מדובר בספר שמיליארדים של בני אדם בכל הדורות גויים ויהודים מאמינים בקדושתו, והוא משווה את זה לרומן שנכתב ע"י סופרת, חשובה ככל שתהיה, והרי שיש מה שנקרא ספר מקודש, והוא בשבילנו תעודת הלידה והזהות שלנו, ויש לנו כללים בפירושו כי כך אנו מקובלים אז אפשר לזלזל בקבלות האלה?
נשאל את אותו סופר ונאמר: הרי הוא לא יכול להוכיח לנו שאבא שלו זה אבא שלו, הוא יכול רק להוכיח לנו שאמא שלו זוהי אמו כי יצא מרחמה, האב נקבע עפ"י קבלה, מסורת, ונתאר לעצמנו שלאבא שלו זה יש דברי ספרות אשר עפ"י פשוטם הם נראים רומן סוער, ויודעי דבר אומרים שאותו אדם היה נעלה, רוחני מאוד, והביטויים האלה הם רק מטאפוריים והשאלות אבל הוא בעצמו היה נפלא ומופלא בחייו, מה יאמר אותו סופר שכך מדברים על אבא שלו? הרי וודאי שהיה מחזיק בדעה שאבא שלו היה אדם נפלא, אלא מה? שהייתה לו יצירה שצריך לדעת איך לפרש אותה.
אבל צאו וראו, מה שנוגע לאבא שלו, זה יחס אחד. מה שנוגע לאבא של האומה, לתעודת לידה של האומה, זה יחס אחר. כי בשבילם התנ"ך הוא כבר לא קדוש. התנ"ך הוא עוד ספר כשאר הספרים. ולכן, אפילו לפי שיטתו של אותו סופר שהוא לא מוכן לתת קדושה לספר התנ"ך אלא לפי מה שכתוב שם, כמה אברהם אבינו אמר לאליעזר השבעה לי שתי שבועות, שלא יוציא את יצחק מארץ ישראל ושרק ממשפחתו ייקח ולא מבנות כנען כי הם זימתיות, אליליות, מושחתות, אין להם תקנה לכוון אותם לנורמות ולערכים של אברהם אבינו. מה שאין כן בבני משפחתו של אברהם אבינו אף שהיו אלילים ומושחתים היו בהם אנשים בעלי מידות טובות שאפשר היה לכוון אותם לאמונה ולנורמות ומשום כך, הלכו וחיפשו בזכוכית מגדלת נשים טובות שניתן לכוון אותם לצורת חיים ערכית וכך היה עם יצחק ויעקב אבינו ואיזו דרגה ואיזו עבודה רבה כדי למצוא בחורה שניתנת לעיצוב באמונה בה' יתברך ולנורמות מוסריות, וזה עדיין שעם ישראל עוד לא היה יהודי, כי היהדות זה רק במעמד הר סיני שאין אומתנו אומה אלא בתורותיה.
וזה אבות האומה שעוד לא הייתה יהדות אלא השער ליהדות שהם ערכי היסוד לאבות האומה, ובכל זאת תראו כמה דאגו לכך. משה רבנו התחתן עם ציפורה בת לכומר עבודה זרה, מי השפיע על מי? האם משה רבנו השפיע על יתרו או הפוך? צאו וראו איך יתרו בא להקביל פני משה אחרי צאתם ממצרים, אז מי השפיע על מי? משה השפיע על יתרו באמונה בה' ויתרו אח"כ בא ומעצים את האמונה בה' יתברך.
הלאה מזה, ציפורה אשתו, כורתת את ערלת בנה, אז מי השפיע על מי? מדובר כאן באנשים אשר ידעו להטביע חותם וערכים של העם היהודי הועברו לאותן נשים שהובאו מעמי ניכר. ואותו דבר עם רות המואבייה, עם כל הכבוד לאותו סופר, שמה שהוא יודע זה רק האקט של רות ובועז בגורן, זה מה שהוא יודע, למה הוא מתעלם מאותה אישה ענקית שאמרה עמך עמי ואלוהייך אלוהי? הכל הייתה מוכנה לקחת את היהדות במלואה, זה מה שלא רוצים היום, לא רוצים לגייר גיור אמיתי, מזה הם מתעלמים.
ומשום כך אין צל של ספק, שיש כאן הטעייה גדולה מאוד. זה משהו מגמתי לבוא ולפרק את התפיסה האמתית היהודית שאין אומתנו אומה אלא בתורותיה. ואנחנו צריכים לעמוד על המשמר מפני התבוללות, במיוחד שבארץ ישראל בארץ הקודש, יש כאן חוקים ויש חינוך שמוביל את הצעירים להתנתקות מהשורשים. וכבר היום מה הוא יאמר על אותם גיבורים, חלוצים, בני השומר הצעיר שפעם תרמו תרומה אדירה לביטחון המדינה, בטייס בקצונה, ויש כאלה שעברו לחו"ל ונשואים עם גויות, איפה הציונות? איפה חלוציות? מה קרה? לאן זה נעלם? בגלל שאין תורה, אין אמונה, אין ערכים, אבל בלי שורשים, בלי ערכים לא נשאר כלום מהדברים האלה.
ומשום כך אנחנו צריכים לידע ולהיזהר ולומר לבני הנוער שלנו עד כמה באמת התקשורת מגמתית חד מימדית, אם הם יודעים הרי הם בכוונה מסיתים, ואם הם לא יודעים עם כל הכבוד בתחום הזה הם נבערים מדעת, הם חזקים בתחומים אחרים אך נבערים מדעת בנושא זה. והדור הצעיר שלנו צריך להיות לו גאוות יחידה, לדעת שתורתנו תורת חיים, יש בה חכמת חיים וצריך ללקט סביב הדברים האלה. מה גם שיש השמצות על חיילי צה"ל. זוהי הדרך העולה בית אל. והקב"ה יגאלנו גאולה שלמה במהרה בימנו אמן.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו