הדליף מידע על 'תג מחיר' ויישב בכלא יותר מענת קם

הדליף מידע על 'תג מחיר' ויישב בכלא יותר מענת קם

רב"ט אלעד סלע מבת עין הדליף מידע לחבריו בנוגע לפעילות נגד 'תג מחיר' והיום נגזרו 45 חודשי מאסר. ענת קם שגנבה והדליפה אלפי מסמכים המסווגים סודי ביותר קיבלה פחות

author-image
הדליף על 'תג מחיר' ויישב בכלא יותר מענת קם
  טוראי אלעד סלע בבית הדין הצבאי (מוטי קמחי, ynet)

עונש חמור ביותר לחייל תושב בת עין שהדליף מידע סודי בנוגע ל'תג מחיר.

רב"ט אלעד סלע (26), נידון היום (ג') ל-45 חודשי מאסר דהיינו שלוש שנים ותשעה חודשים, לאחר שהורשע בהדלפת מידע ממערכות מודיעיניות צבאיות מסווגות לחשודים בביצוע פעולות 'תג מחיר'.

על פי כתב האישום על ידי ההדלפות הוא סייע להם להיערך לפעילות של כוחות הביטחון ולהמשיך בפעילותם העוינת נגד האוכלוסייה הפלסטינית. בית הדין קבע כי מעשיו של רב"ט סלע פגעו בביטחון המדינה. סלע שירת בחטיבה מרחבית עציון והורשע בעבירות של גילוי ידיעה סודית ומסירת ידיעות. בנוסף הוא נידון למאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי.

על פי הכרעת בית הדין הצבאי, הוא הוא בביצוע חיפושים שלא בסמכותו במערכות המודיעיניות במטרה לאתר מידע הנוגע לפעילי 'תג מחיר' מישובו – בת עין, במשך תקופה ממושכת, אשר הסתיימה עם מעצרו. עם הגשת כתב האישום נגדו בשנה שעברה טענה התובעת רס"ן תאה שליט: "החייל פעם אחר פעם ובמספר הזדמנויות שונות ניצל את הגישה שלו למידע סודי ואותו מסר לגורמים שהיו מושאי המידע. הוא הוצב בתפקיד רגיש והמערכת הצבאית נתנה בו אמון שיבצע את תפקידו מתוך נאמנות לצבא ולמדינה, ובמעשיו הוא מעל באמון בצורה חמורה ביותר".

סלע המשרת כחלק ממסלול גיוס ייעודי לחיילים חרדים, הוצב כמש"ק מודיעין בבסיס החטיבה המרחבית עציון הסמוכה לביתו מאחר שבעת גיוסו היה נשוי ואב לתינוק. סלע סובל מבעיות רפואיות, ובעת מעצרו וחקירתו בשב"כ אף אושפז בבית החולים בילינסון לאחר שחש ברע. מצה"ל נמסר כי "העונש מבטא גישה מחמירה של הפרקליטות הצבאית. יש למגר עבירות מסוג זה בצה"ל ולהעניש בחומרה מי שמועל באמון שניתן לו על ידי המערכת הצבאית ופוגע באינטרסים ביטחוניים".

נזכיר כי ענת קם גנבה והדליפה כאלף וחמש מאות מסמכים חלקם מסווגים כסודי ביותר לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו, שנעזר בהם לפרסום כתבות המבקרות את מערכת הביטחון ובכללם מבצע חיסול של שני ראשי הג'יהאד האסלאמי בג'נין. על קם נגזרו 54 חודשי מאסר, שקוצרו בערעור לבית המשפט העליון ל-42 חודשי מאסר, פחות ממה שנגזר היום על סלע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
נו... באמת מה יש לצפות?
המעורר | 05-01-2016 19:36
2
ואם בערעור יפחיתו לו לפחות שלושה חודשים תשנו את הכותרת?
צבי וול | 05-01-2016 20:56
הוא מוזמן לערער לעליון כמו שענת קם ערערה. הוא לא יותר טוב מימנה.
3
מניפולציה
יעקב | 06-01-2016 8:21
54 גדול מ 45. חוץ מזה מה ההבדל?
4
תתעוררו השמאל שולט לא בנט ולא בן דהאן
מצביע בנט לשעבר | 06-01-2016 9:25
בפעם הבאה עדיף להצביע רק לערבים ככה אולי בנט יתעורר
5
יש לו פאות, לא? צריך לענות אותו!
| 06-01-2016 9:29
כולם שונאים אותו. השמאלנים שונאים מתנחלים. החרדים שונאים כיפות סרוגות. הממלכתיים שונאים כל מי שעושה משהו לא ממלכתי גם כשזה דיווח על גירוש מתקרב. והימין שונא את אלה עם הכיפה הגדולה והפיאות המכונים נוער הגבעות. אז איזה סיכוי היה לו? ברור שהוא הרבה יותר חמור מענת קם. אבל אני אומר לו כל הכבוד! דיווחת על גירוש צפוי ופעלת במסירות נפש. אשריך!