לאן נעלמו מיליוני שקלים ששילמו עובדות אמונה? - סרוגים

לאן נעלמו מיליוני שקלים ששילמו עובדות אמונה?

מאות עובדות 'אמונה' שילמו במשך השנים דמי חבר לועד העובדים, אבל לאף אחד אין מושג מה עשו עם 20 מיליון השקלים שהצטברו בקופה. יו"ר הועד הופרשה כדי להשתיק את הפרשה

author-image
לאן נעלמו מיליוני שקלים ששילמו עובדות אמונה?
  (אילוסטרציה נתי שוחט/פלאש90)

עובדות של רשת 'אמונה' הגישו תלונה במשטרה בעקבות חשד כי הכספים ששילמו כמיסי חבר לועד העובדים נעלמו.

המאבק החל לפני שנה כאשר להפתעתן גילו העובדות של רשת המעונות, כי למרות שהן משלמות מיסי חבר מדי חודש הורד להן מהמשכורת סכום נוסף עבור שי לחג. לאחר ניסיונות לבירור מדוע לא ניתן השי מהסכום שנצבר בועד, וחוסר התשובות מצד ועדת העובדים, החל המאבק של העובדות על זכויותיהן.

אחרי 'השי לחג' התברר לעובדות כי נמנעו מהן עוד שורה ארוכה של הטבות גם לפי ההסכמים הקיבוציים וגם בדאגה לעובדות והן החלו לבקש תשובות מראשי הועד, כדי לברר כמו שאומרים בפוליטיקה הישראלית "איפה הכסף?".

ביוני 2004 לאחר בחירות בועד העובדים של 'אמונה' מונתה דקלה סאסי לגזברית לצד ציפי חניה שנותרה יו"ר הועד. סאסי נתבקשה לפתוח חשבון עו"ש לועד החדש, אך התנתה את הסכמתה בכך שתקבל את הספרים של התנהלות הקופה בשנים האחרונות.

חניה נמנעה מלהגיש את הדו"חות הישנים, בטענה כי אין לה מסמכים על מה שנעשה בכספי הועד בשבע השנים האחרונות! מדובר בכספי הפקדה של יותר מאלפיים עובדות הרשת, המגיע לסכום המוערך בכ-80,000 שקל בחודש ושל כמיליון שקלים בשנה. חניה שימשה כיו"ר הועד במשך 20 שנה, ועד היום לא ברור מה עשו עם הכספים אותן שילמו מאות העובדות של 'אמונה' במשך השנים.

ועד עובדים אמונה

מתוך המכתב למבקר המדינה

 

"לאן הלכו מיסי החבר שהורידו לי מהתלוש במשך 20 שנה שאני עובדת?" שואלת נ', אחת העובדות ומציגה את תלוש השכר שלה "אני וחברותי משלמות כמידי חודש בין 40-80 ₪ לועד העובדים ואין לנו מושג איפה הזכויות שלנו ששוות יותר מ-3,000 ₪".

כבר לפני יותר משנה פנתה גננת מרמת הגולן ליו"ר ועד העובדות והלינה על כך כי הקופה ריקה ואין תקציב אפילו לכיבוד או לאירועי גיבוש ותרבות של העובדות "ידי המנהלת כבולות ואין לה שום תקציב לעניין, מצב מאוד מתסכל".

במסמך שהגיש עו"ד רמי פנירי למבקר המדינה ולרשם העמותות הוא מתאר את המצב לפיו, כדי לסגור את הפרשה – פרשה ציפי חניה מתפקידה כיו"ר הועד ודקלה סאסי מונתה במקומה. סאסי מיהרה להגיש תלונה במשטרה בגין קבלת דבר במרמה כדי לחקור לאן נעלמו הכספים.

Document-page-007

התלונה שהוגשה למשטרה

מאז החל מאבק של העובדות לעבור מ'הפועל המזרחי' לועד עובדים מטעם 'ההסתדרות הלאומית' – מאבק שמתנהל עד היום, ובקרוב צפויות להערך בחירות בקרב העובדות על הועד אותו הן רצות שייצג אותן.

הפועל המזרחי: ועד העובדים אשם

בתגובה לדברים מסר דובר 'הפועל המזרחי' לסרוגים: "לצערי הרב, אתם נגררים לשקרים וגילויי בורות ואי הבנה עמוקה באיך הדברים מתנהלים."

"אבי סולימן הוא מזכ"ל הפועל המזרחי, במשך 3 שנים וחצי בלבד. כספי ועד העובדים נגבה ומנוהל רק ע״י ועד העובדים ואילו ההסתדרות אינה מתערבת ואינה מנהלת את הכספים האלה. את כל הטענות והבירורים אודות כספי ועד עובדים יש להפנות לועדי העובדים שניהלו את הכספים האלה בעבר."

ב'הפועל המזרחי' מקשרים את הממצאים לבחירות על הייצוג: "אנו נמצאים בהליך של מערכת בחירות ויש לנהוג בהגינות ואמירת כל הפרטים ללא שקרים. לא הוגשה שום תלונה במשטרה כנגד הסתדרות הפועל המזרחי. יש בידינו מידע על התנהלות כספית קלוקלת של הסתדרות הלאומית לדורותיה. אך אנו לא נכפיש בתקשורת אלא אנו מציעים את מרכולתנו החיובית בקרב העובדים. אנו עוסקים בתעמולה חיובית ולא בהכפשות".

מההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה לתגובה: "אכן הוגשה תלונה במשטרה נגד הפועל מזרחי ואבי סולימאן וחברות הוועד מטעם הפועל מזרחי על התנהלות לא תקינה בכספי עובדות אמונה והתלונה בטיפול הגורמים המוסמכים."

"לפי הנהוג אצלנו ואף לפי חוקת הפועל מזרחי ומסמכי המדיניות של ההסתדרות החדשה שהוא כפוף אליהם,  את ההתנהלות הכספית של הוועד מבקרים ועדת הביקורת ומבקר הפנים של ההסתדרות החדשה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
קצה קצה הקרחון המסואב והמושחת. סוף סוף
| 31-12-2015 16:08
2
גם במעונות אמונה העובדות שקופות
מיקי | 31-12-2015 16:14
בושה וחרפה, איך אתם בפועל המזרחי לא מתביישים! הכסף שייך לעובדות המסכנות שעושות עבודת קודש. בלעדיהן לא הייתם קיימים. להקים ועדה שתחקור את העניין, הכסף של העובדות חייב לחזור לקופה.
3
בושה חבורה של גנבים
שלומי | 31-12-2015 16:40
כמה עוד אפשר לגנוב !!! יאלה גנבתם מספיק
4
מהיכן?
חגי | 31-12-2015 17:33
ואנחנו כל הזמן מטיפים לחרדים על השחיתות אצלם, ואילו אצלנו אין שבוע בלי חשיפת שחיתות ניאוף וזימה, מה עובר עלינו, מאיפה זה צץ?
מהשקר שהתעטפנו בו בכל תחום מחיינו
| 31-12-2015 18:44
דווקא אצל החרדים אין ריצה כזו לגשמיות במסווה של אהבת הארץ ואצל רובם התורה ועניניה ולא ערכי החילוניות הם מרכז החיים בעוד שאל התורה מתייחסים כאל משהו שיש להסתדר איתו כמה שיותר מהר וקל.
5
מאין עזות המצח לגנות את כספינו?
מנהלת מעון אמונה | 31-12-2015 18:37
אני עובדת כ 15 שנים ברשת אמונה. מדובר במעונות איכותיים ומקצועיים ואנו נותנים את הטוב ביותר עבור הילדים. זה המקום לדבר בשבחם של המעונות והעובדות המסורות. סוגיית הפועל המזרחי היא שערורייה!!! מעולם לא שמענו עליהם, 15 שנים לוקחים לי כסף מהמשכורת ולא קיבלנו שום דבר בתמורה. זה הזמן להחליף אותם ולהכניס ארגון עובדים אמיתי שייצג אותנו. בושה וחרפה.
6
הפועל המזרחי ארגון פיקטיבי
אודי | 31-12-2015 20:53
הפועל המזרחי הוא ארגון פיקטיבי לכאורה ומסלקת כסף, יש שם בקושי 5 עובדים והם גובים מיליונים מדמי החבר מאמונה, בר אילן, ועוד. לצורך ייצוג העבדים שהם כלל לא מסוגלים ולא יכולים לייצג. יושבים טוב החברה שם, מקבלים מיליונים בלי לעבוד. וואללה יופי.
7
מיסיי ועד עובדות אמונה תנועת האשה הדתית
רפאל | 17-01-2016 16:47
כבעל לעובדת גניי אמונה אני יכול לומר שלקחת כל חודש חמישים שח לקופת הועד הם לוקחים ללא שום בעייה אך לא נותנים שום תמורה בעד הגבייה אלא מעלימים את כספיי העובדים ככל הניראה לכיסם הפרטי מחייב חקירת מישטרה בנושא בדחיפות
8
אין לכם בושה
נעוה | 25-01-2016 22:46
למה אתם גונים עובדדות כסף
9
בחירות
גילה חזיזה | 25-01-2016 23:11
הסתדרות לאומית. אתם שקרנים. ומרמים אלפי מחנכות שעובדות במסירות. ביושר ובאהבה במקום עבודתם. המנכ"ל שלכם לשעבר רימה,גנב,הלבין כמעט מליון שקל. הוא יושב היום בבית הסוהר.תסתכלו. את מי אתם מייצגים.יש הוכחות אתם הגנבים!!!! לנו טוב באמונה אנו עובדים ומקבלים את כל הזכויות מעל החוק. אמהות צעירות מקבלות הטבות מהפועל. מזרחי שלכם אין ולא יהיה לעולם שום מענה. למה בכלל אתם חושבים שמשהו יבחר בכם. אתם תפסידו בבושה ובכלימה. הקב"ה יוציא את האמת לאור ויטיב עם מחנכות אמונה שרק רוצות להרוויח את לחמם ביושר ובכבוד. אתם הסתדרות לאומית תפסידו בגדול בע"ה. ואנו נמשיך לעבוד במקום עבודה עם ערכים,עם עתיד בטוח. הפועל מזרחי עולה עולה עולה...... בתודה מראש. גילה חזיזה. מנהלת מעון נו"ש חיפה