נפתלי בנט מציג: שו"ת בנושא 'שוברים שתיקה' - סרוגים

נפתלי בנט מציג: שו"ת בנושא 'שוברים שתיקה'

יו"ר 'הבית היהודי, מפרסם הערב מאמר ובו כל השאלות שהוגשו לפניו מאז החלטתו להוציא את ארגון 'שוברים שתיקה' מבתי הספר. "רק השבוע הובא לידיעתי שהארגון הנואל הזה פועל בתוך בתי ספר"

author-image
נפתלי בנט מציג: שו"ת בנושא 'שוברים שתיקה'
  (צילום: Miriam Alster /Flash90)

יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, מפרסם הערב (חמישי) מאמר מפורט ובו שאלות ותשובות שהופנו אליו בעקבות החלטתו להוציא את ארגון 'שוברים שתיקה' מבתי הספר.

תחת הכותרת: "למה הוצאתי את "שוברים שתיקה" מבתי הספר – שאלות ותשובות", כתב בנט כי הוא חשב ש"התשובה ברורה".

לדבריו: "עם זאת, מאז החלטתי הוצפתי בשאלות ביחס להחלטתי להפסיק את כניסת ארגון "שוברים שתיקה" מבתי הספר הישראלים.

אחת השאלות שבנט נשאל היא "מדוע אתה סותם פיות? הלוא מדובר על ארגון החושף פגמים בצה"ל, הם מביאים עדויות מוצקות על פשעים של חיילי צה"ל, וראוי דווקא לחזק זאת".  לדבריו: "מותר לאנשים לדאוג לטוהר הנשק שלנו. גם אני, כמ״פ דאגתי לטוהר הנשק של חיילי. כך כל מפקדי צה״ל. אולם, ארגון "שוברים שתיקה" אינו דואג למוסריות צה"ל. הוא ממוקד בהכפשת לוחמי צה"ל ברחבי העולם: בבלגיה, בשוודיה, באו"ם, באיחוד האירופי".

בנט הוסיף כי "ממתי מישהו שדואג לצה"ל מסתובב בעולם ומוציא עלילות דם על לוחמינו? רוצים לתקן פגמים בצה"ל? תעבירו לצה"ל חומרים מדויקים, והוא יטפל ביד הכי קשה. העובדה היא שלמרות בקשת גורמים בכירים בצה"ל, עד היום הם לא העבירו לצה"ל עובדות מוצקות (תאריך, מיקום, זהות עבריינים) על אף פשע! הכל נעשה תחת מעטה אנונימי, וכך הם יכולים להטיח האשמות שקריות, ללא יכולת של חיילי צה"ל להתגונן".

בנט נשאל האם יש דוגמא לשקרים שהם מספרים? והשיב כי הוא מכיר שתי דוגמאו כאלה.  לדבריו: "הם סיפרו שלוחמי צה"ל שרצו לראות כדורגל, חיפשו בית עם אנטנה לווינית, נכנסו פנימה, אזקו את כל בני המשפחה, קשרו את עיניהם, וצפו במשחק. כן, ממש כך.
אני אומר לכם: זה לא קרה. זו המצאה. לו זה היה קורה, אני, נפתלי בנט, הייתי הראשון לדרוש העמדה לדין. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם".

דוגמא שנייה בה נקט בנט היא טענת הארגון שבהוראת מפקדים, לוחמי צה"ל הפעילו "מכונות ירייה" בירי לא מדויק אל אוכלוסיה אזרחית ותמימה, במעין משחק מחשב. "שוב", טען בנט, "הם אינם מעבירים לצה"ל פרטים על מנת שיחקור, אלא זורקים האשמות אנונימיות וחסרות ביסוס.

כשנשאל על בסיס מה הוא טוען שצה"ל הוא כל-כך מוסרי? אמר בנט כי "עשרים שנה שירתתי כלוחם, מפקד צוות, ומפקד פלוגה ביחידות שדה: בג'נין, בעזה, בקבטיה, ברמאללה, בלבנון. אני מכיר עשרות מפקדים ומאות חיילים. מעולם לא היה דבר שאפילו התקרב לשקרים של "שוברים שתיקה" ובטח לא כנורמה".

עם זאת בנט טען כי הוא אינו חוושב שצה"ל הוא צבא מושלם: "בטוח שישנם ארועי-קצה שאינם תקינים. ככה זה מאז קום המדינה. אגב, בכל צבא בעולם. אבל אין שום דבר שמתקרב למה שהם מספרים. יתרה מזאת, הם מציגים אירוע קצה כנורמה. כלומר, כמדיניות רשמית של צה"ל".

כשנשאל מהי לדעתו מטרת הארגון הוא השיב כי "נראה שהם פועלים כדי להשפיע מבחוץ על הפוליטיקה הישראלית וליצור לחץ בינלאומי. לבודד את ישראל בעולם, להציג את הלוחמים כפושעי מלחמה, וכך למנוע מאיתנו אפשרות הגנה עצמית. זה פשוט איום ונורא.

בנט דחה את הטענה לפיה הוא מתנגד להם מכיוון שהוא ימני: "הרבה קצינים בעלי דעות שמאל (״חייבים לצאת מהשטחים״) גם סולדים מהארגון. פגשתי את חלקם השבוע. מי שרוצה לקדם מדיניות של חלוקת הארץ, בסדר גמור. נתווכח. אבל אל תכפישו את צה״ל".

על התזמון בו בחר לפעול השיב בנט כי "רק השבוע הובא לידיעתי שהארגון הנואל הזה פועל בתוך בתי ספר. מרגע ששמעתי על כך, הנחיתי את מנכ"לית המשרד למצוא דרך להוציא אותם ממערכת החינוך. מצאנו דרך. והוצאנו אותם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל העיסוק האובססבי בארגון שולי כמו שוברים
| 17-12-2015 21:17
שתיקה מטרתו לעוור את הציבור להסיט את הדיון מהחדלון בטיפול בגל הטרור