זעם על נתניהו: "כנראה המינוי הגרוע ביותר שלו" - סרוגים

זעם על נתניהו: "כנראה המינוי הגרוע ביותר שלו"

כוונתו של ראש הממשלה, נתניהו, למנות את אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה עוררה גל מחאה בעיקר מצד הח"כים החרדים. "זהו מינוי שגוי ואינו מתאים"

author-image
זעם על נתניהו: "כנראה המינוי הגרוע ביותר שלו"
  עוד מינוי לא מוצלח שלו? נתניהו (Yonatan Sindel/Flash90)

חברי כנסת, בעיקר חרדים, הגיבו בזעם על כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות את הכלכלן אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה.

כוונתו של נתניהו למנות את שמחון לתפקיד הבכיר מעוררת גל מחאה בעקבות דבריו של שמחון שהובאו אמש (שבת) ב'סרוגים', לפיהם "8 ילדים במשפחה זה חטא". את הדברים הללו ציין שמחון במאמר שפרסם בעיתון 'דה-מרקר' בשנת 2011.

הפרסום ב'סרוגים' הביא חלק מהח"כים החרדים לתקוף את נתניהו ואף היה מי שכינה זאת כמינוי הגרוע של נתניהו.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי "זהו מינוי שגוי ואינו מתאים. שמחון הינו מהשבעים שלא רק שאינם חשים את הרעבים והעניים, אלא אף סוברים שהעניים מונעים מהם להיות מדושנים יותר. בעלי הדעות הללו הינם אנוכיים, מנותקים ואכזרים".

מקלב הוסיף כי "מינוי של יועץ כזה בממשלה חברתית הוא מינוי בלתי מוצלח. ראש הממשלה נכשל לאחרונה בכמה מינויים בהם תמך ומינוי זה הוא כנראה הגרוע שבהם".

גם חבר הכנסת, ישראל אייכלר, אף הוא מ'יהדות התורה', הביע את מחאתו על המינוי. אייכלר פנה למזכיר הממשלה וביקש להעביר מסר חריף לנתניהו. "אינני יודע מי נתן עצת אחיתופל למנות שונא משפחות ברוכות ילדים כאבי שמחון ליועץ כלכלי. יש זעם גדול בציבור משפחות ברוכות הילדים. נתניהו חייב לדרוש מאבי שמחון להתנצל בפומבי על דבריו המתועבים נגד משפחות ברוכות ילדים".

מי שעוד הגיבה למינוי היא חברת הכנסת, שלי יחימוביץ' (במחנה הציוני) שאמרה כי "‏שמחון הוא קפיטליסט מיושן עמוס קלישאות שאבד עליהן הכלח, שונא עניים בכלל וחרדים בפרט. דרך מעניינת של בנימין נתניהו לצחוק עלינו ועל דו"ח העוני".

כזכור, אמש, עם החלטתו על מינוי שמחון, אמר נתניהו: "אני משוכנע שפרופ' אבי שמחון, בתפקידו כיושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יסייע לממשלה ולי להתמודד עם האתגרים הכלכליים והחברתיים שעומדים בפנינו, ולהמשיך ולהוביל את כלכלת ישראל לצמיחה ולשגשוג לטובת כלל אזרחי ישראל. פרופ' אבי שמחון משלב מחקר אקדמי רחב ועשייה ציבורית, הקשורים ישירות לכלכלת ישראל במשרד האוצר ובוועדות ממשלתיות חשובות".

 

נציין כי המינוי של שמחון טעון את אישור הוועדה למינויים בכירים של נציבות שירות המדינה ואישור הממשלה. מעניין יהיה לראות האם שרי ש"ס ויהדות התורה יצביעו בעד המינוי, כמו גם שרי הבית היהודי שמייצגים גם הם ציבור בעל משפחות גדולות.

נזכיר כי מינויו של רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי, מוקפא כבר חודשיים, בגלל התבטאויות של ברץ נגד נשיא המדינה ריבלין ונגד נשיא ארה"ב. וקודם לכן מינויו של גל הירש למפכ"ל הפך לפארסה ובוטל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו