אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

פיגוע דקירה בנהריה, נסיון פיגוע באיזור שכם

מחבלת ערביה ניסתה לרצוח חייל לאחר שהגיעה למחסום בקעות שבאזור שכם. בנוסף, נער בן 16 דקר שוטר מג"ב וטען כי הרקע למעשיו הוא פלילי. עם זאת מסרטון האירוע עולה כי ככל הנראה מדובר באירוע על רקע לאומני

פיגוע דקירה בנהריה, נסיון פיגוע באיזור שכם
  חיילים מסיירים בנהריה (צילום: Basel Awidat/Flash90)

שבת של טרור.

מחבלת ערביה ניסתה לרצוח הבוקר חייל צה"ל כאשר הגיעה למחסום בקעות שבאזור שכם. כוחות ביטחון ששהו במקום הצליחו למנוע מהמחבלת לבצע את זממה והיא נעצרה ונשלחה לחקירה.

בנוסף, אמש (שבת) נער בן 16 מנהריה דקר שוטר מג"ב ופצע אותו באורח קל.

בחקירתו טען הנער כי הדקירה אירעה על רקע פלילי בעקבות ויכוח שפרץ בינו לבין השוטר. עם זאת, ייתכן כי האירוע, שתועד מצלמות אבטחה, הינו על רקע לאומני, זאת מאחר ולא נראה שהיה קשר מוקדם בין השניים והם לא נראו משוחחים לפני הדקירה.

השוטר מאושפז במרכז הרפואי לגליל בנהריה. מצבו מוגדר קל ויציב. מבית החולים נמסר כי הוא ישוחרר ככל הנראה כבר ביום ראשון. הנער הדוקר נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי, והחשש כי מדובר בפיגוע טרם נשלל. הערב יובא החשוד להארכת מעצר בבית המשפט השלום בחיפה.

אתמול בצהריים בוצע פיגוע דריסה בבית עומאר בגוש עציון, כאשר מחבל ערבי דרס ישראלים שהיו בצומת. המחבל נורה ונוטרל.

חמישה ישראלים נפגעו בתקרית, שניים במצב בינוני ושלושה במצב קל.

דובר מד"א זכי הלר מסר כי "בשעה 12:30 נמסר למד"א מרחב ירושלים על הולכי רגל שנפגעו מרכב ככל הנראה בפיגוע דריסה בכביש 60 סמוך לכפר בית עומאר. מדיווח ראשוני בלבד נמסר על כ- 6 נפגעים, בם: 2 במצב בינוני , 4 קל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חבל פשוט להגיב
| 28-11-2015 20:41
מעשה שאירע עם רבי לייב, בנו של ה'חפץ חיים זצ"ל', ממנו נלמד כיצד צריך לכבד תלמידי חכמים. מעשה שהיה כך היה. חתנו של החפץ חיים, רבי מנחם מנדל זקס זצ"ל, יום אחד חש לפתע כאבים באזניו. כאשר סיפר על כך לגיסו רבי לייב בנו של החפץ חיים, הגיב בנימת חרדה ואמר: 'האוזן כואבת, נורא ואיום, מוכרח אתה לנסוע תיכף ומיד אל ד"ר שבת לוילנא'! ד"ר שבת היה רופא מומחה ביותר, שלקח בשכרו הון רב. התעריף לתשלום עבור ביקור במרפאתו בלבד, עמד באותם הימים על עשרה רובלים שלמים, היה זה סכום עצום מאוד, ולכן נמנו על לקוחותיו, בעיקר חולים אשר רופאים רגילים לא העלו מזור למחלתם. מצבו של ר' מנדל לא נראה היה מדאיג במיוחד, כאב אזניים שגרתי. יכולים אנו להבין עד כמה נשמעה הצעתו של רבי לייב מוזרה, ומדוע לא התקבלה על דעתו. אז אמר לו ר' מנחם מנדל ז"ל 'לד"ר שבת? על שום מה? אטבול פיסת צפר גפן בשמן חם, אניחנה באזני, והכאב יחלוף כלעומת שבא בעזרת ד', טען. אולם רבי לייב לא השתכנע, 'אסור להתחכם כשמדובר באוזן', אמר בתוקף, ואפי' נתן לו את מלא הסכום הנדרש. לא נותרה לרבי מנחם מנדל ברירה, כי אם להענות לדרישת גיסו, המתין לעגלה הנוסעת לוילנא. ובינתיים הרהר בליבו, 'וכי מה בדיוק אומר לד"ר, הוא ישימני ללעג ולקלס, וכי מי מגיע במיוחד לוילנא בעקבות כאב אזניים פשוט, לבסוף החליט לספר דברים כהווייתם'. כאשר הגיע אל הרופא סיפר לו, כי הוא בעצמו לא היה מעלה בדעתו לטרוח להגיע אליו, אלא שחזקה עליו מצוות גיסו אשר אילצו לעשות את הדרך הארוכה ולהיבדק על ידי רופא מומחה, כצפוי לא מצא הרופא בעיה מיוחדת, ואף התפלא לסיבת טרחתו המיוחדת של האורח עד לוילנא בשל כאב אזניים. כאשר היה רבי מנחם מנדל ז"ל בדרכו חזרה לראדין, חשב בליבו, 'כאשר אגיע אל העיירה, אגש אל ביתו של גיסי, ואברר על שום מה ולמה הטריחני בכל הטרחה הזו'. אלא שכאשר הגיע אל העיירה, התברר כי אינו צריך להרחיק לכת עד לביתו של רבי לייב, רבי לייב עצמו היה בתחנה והמתין לו. בטרם הספיק רבי מנחם מנדל להוציא הגה מפיו, פנה אליו רבי לייב ושאל בדאגה, 'נו, מה אמר ד"ר שבת', השיב ואמר, 'מה שכולם אומרים, אין כאן כלום, ולא הייתי צריך לבוא, באמת אינני מבין מה רציתם ממני', שאל רבי מנחם מנדל. רבי לייב התבונן בו, ואמר, 'אינך יכול לתאר לעצמך כמה פחדתי, האינך זוכר מה אירע אותו יום, עמד אחד האברכים, ודיבר בגנות אחד מראשי הישיבה, ואתה שמעת ולא מחית והרי למדנו במסכת בבא מציעא (סד:) על רבי אלעזר בר' שמעון, שמאחר ושמע דבר זלזול בתלמיד חכם ולא מחה בו כראוי, יצאה תולעת מאזנו לאחר פטירתו. נרעדתי כולי, מי יודע מה קרה, לכן שלחתי אותך לד"ר שבת, עכשיו נרגעתי, כאשר בס"ד הוא אמר שאין לך כלום' ע"כ הסיפור. ולצערינו בדורינו יש אלו (פלג ערב רב) המלהיגים על גדולי הדור ובפרט על רם על כל רמים, נזר הנבונים, פאר הדור והדרו, כשלמה עוטה אורה, עטרה שעטרה לו אמו, כבוד שמו הולך לפניו, מהיחידים שנלחמים בכבוד שמים וכו' הצדיק החזק שנלחם נגד שמד והזימה של הגיוס של בני ישיבה, ה"ה הצדיק הגאון הגדול מרנן ורבנן ר' שמואל אוירבך שליט"א מהיחידים שנלחם מלחמת ד' בעמלק מדור דור, והרי הגמ' אומרת ב"מ (סד:) על רבי אלעזר בר' שמעון, שמאחר ושמע דבר זלזול בתלמיד חכם ולא מחה בו כראוי, יצאה תולעת מאזנו לאחר פטירתו!!!!!!!!! איך מעיזים ללכת נגד קדוש וטהור שמלא ביראת שמים, תורה, וקדושה?????? וגם אפשר לצרף אליו, הגאון הגדול הצדיק ר' ישראל יצחק קלמנוביץ שליט"א כשהוא מצטרף לרבנים לאדמורי"ם ולראשי הישיבות המזוהים עם הפלג הירושלמי -הצודקים במה שהם יוצאים והולכים בתוקף נגד חוק הגיוס של שמד וזימה בצבא: "זה 'טרייף חזיר'! ואין בזה חידוש כלל" המאבק על חוק הגיוס [המתוקן] הם יוצאים בתוקף נגד התיקון לחוק הגיוס שאושר השבוע בכנסת המינים השפלים. הגרי"י קלמנוביץ שליט"א אמר בשיחה לקבוצת אברכים שבאו לשמוע את דעתו בנושא. הרב ציין בפניהם שכבר דיבר וכתב על כך בשנה האחרונה והביע דעתו כי "כולם יודעים שההליכה לצבא בכל מסלול, זה איסור גמור, זה 'טרייף חזיר'! זה דבר ברור ופשוט, ואין בזה חידוש כלל. גם ידוע לכל שהצבא הוא 'בית תלמוד' לפריקת עול ולג' עבירות חמורות, ג"ע שפ"ד וכפירה בעיקר. אך כעת אנו עומדים במצב הרבה יותר חמור, שכעת כל עיקר המטרה של השלטון הוא במטרה ברורה, בדווקא, כדי לקלקל את החרדים, וכפי שהם אומרים שרוצים שאחרי שיהיו בצבא לא יחזרו ללמוד תורה בכולל אלא ייצאו לשוק החופשי ואחר כך יהיו נעשים חילוניים, והם טורחים טירחות רבות בשביל זה. ולדאבוננו יש להם מסייעים משולי המחנה. הלא הם רוצים לשבור את המחיצות לפרוץ הגדרים והגבולות שבין היהדות החרדית לבין החילוניים". "איך יתכן מצב כזה שיש מסיתים ומדיחים בריש גלי, שמפרסמים בכל מיני פרסום, שחושבים מחשבות אוון, באסיפות של 'גייסים' למיניהם, ועוד ועוד, באיזה דרכים אפשר להרוס את הדת, וכולם שותקים – וכי אין זה פלא? הייתכן? היאך יתכן שראשי העם אינם זועקים מרה, ואדרבה משתיקים ומפרסמים [דברי שקר] שעכשיו אינו 'עת צרה היא ליעקב' כלל. אלא 'הכל מסתדר', ולא נותנים לזעוק, ומסתירים את ההסתר בתוך הסתר, ואותם דיינים ראשי עם בעלי שוחד 'החרדים' מצירים ומריעים ליראי חטא הזועקים מרה - כנגד אקדמיה או כנגד הצבא, אוי, כמה רודפים אותם! וכבר אסרו למחות ולזעוק את האמת". הגרי"י קלמנוביץ' הוסיף משפט חריף, שאותו ביקש להדגיש במיוחד: "וכל זה למה?- כי זה נגד 'המפלגה' שנעשה כמו 'עבודה זרה' רח"ל!” בסיום דבריו אמר, כי המצב שהתפתח בענין החוק החדש, מחייב מאבק ציבורי נרחב. "זו עת מלחמה וצריכים לדעת שמי שמחריש ואיננו מתייצב למערכה, איננו נידון רק כמשתמט אלא נחשב חס ושלום כעוזר ומסייע לאוייב!"
2
מאבק הפלג הירושלמי בתיקון חוק הגיוס
| 29-11-2015 20:11
מאבק הפלג הירושלמי בתיקון חוק הגיוס שלושה ראשי ישיבות בארה"ב מפרסמים התנגדות לתיקון חוק הגיוס. החתומים על המכתב הם הגאון רבי אהרון שכטר ראש ישיבת רבינו חיים ברלין, הגאון רבי אליהו דוב וכטפוגל ראש ישיבת זכרון משה, והגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד. לפי הדיווח המכתב נחתם ביום חמישי בלילה והגר"א שכטר ביקש להדגיש את המילים "ולא להגרר אחר הרוחות החיצוניות הזרות" - באומרו כי "יש לדעת שהסכנה הגדולה אינה מתמצה רק בהיבטים המעשיים החמורים של החקיקה, אלא גם בשל האוירה המסוכנת שמבקשת לשנות את כל מהותו ורוחו של ציבור היראים ועולם התורה, בניגוד למה שהנחילונו גדולי הדורות". נוסח המכתב המלא: "בס"ד, יום חמישי לסדר וישלח י"ד כסלו ה'תשע"ו הננו בזה להצטרף כיהודה ועוד לקרא לדברי מרנן ורבנן די בארעא דישראל שליט"א, לעמוד כחומה בצורה על משמר הישיבות והכוללים במתכונתם ובטהרתם כאשר מורשה לנו מרבותינו זיע"א מדור דור מבלי שום שינוי או פשרה כל דהו בדברים הנוגעים לנשמת היהדות ולקיום עולם התורה. ואלו מהשלטון החילוני הפועלים לקביעת יעדי גיוס וכיו"ב המה בכלל שונאי ד', וכמו שכתב ב"שערי תשובה" (שער ג' אות ק"ס), וז"ל: "וענין שונאי השם וכו' נפשם רעה ובקרב לבם יקשה להם כאשר חבריהם עוסקים בתורה, וירע בעיניהם בהיות בני אדם עובדים את ד' ויראים מלפניו וכו', כל שכן אם הוציאו מחשבתם אל הפועל, שהם מניאים את לב בני אדם מעסק התורה ומן המצות, כי הם שונאי ד' וכו', ואין רצונם בקיום עבודתו, ולא יחפצו בהדרת קודש יראתו, ואשר ירבון מאד עבדיו ויראיו", עכ"ל. ואליכם בני הישיבות והכוללים היקרים הננו פונים בקריאה של חיבה להוסיף חיל בתורה ויראה, ולבל לסור מאהלי שם, וחלילה וחלילה לא להתפתות לפיתוייהם, ולא להגרר אחר הרוחות החיצוניות הזרות אשר לא ממקור טהור הנה, ואין צורך להאריך בגודל סכנת מסלולי הגיוס והשירות האזרחי, אשר כל באיה לא ישובון, וכבר הורה זקן רבינו הגדול בעל האבי עזרי זצוק"ל שדינו "יהרג ואל יעבור" כבשעת השמד, ואם על ערקתא דמסאני נפסק כך, על אחת כמה וכמה במסלולים אלו אשר יש בהם אביזרייהו דג' עבירות חמורות רח"ל. ובזכות עמידתנו האיתנה על משמר התורה בטהרתה, יגן השי"ת על עמו ארצו ונחלתו, וישיב ד' שבות יעקב, ומלאה הארץ דעה את ד' בב"א. אהרן משה שכטר, אלי' דוב וכטפוגל, ארי'ה מלכיא'ל קוטלר,