אבי רואה לאלוף: "שמחים לדעת שדבריך סולפו" - סרוגים

אבי רואה לאלוף: "שמחים לדעת שדבריך סולפו"

ראשי מועצת יש"ע נפגשו היום עם מפקד פיקוד מרכז, האלוף רוני נומה, על רקע הדיווחים לפיהם צה"ל צפוי להעניק לפלסטינים שורה של הקלות. "האלוף הבהיר, כי הוא מתנגד להעברת נשק או לשחרור מחבלים"

אבי רואה לאלוף: "שמחים לדעת שדבריך סולפו"
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

על רקע הדיווחים השונים לפיהם הפתרון של צה"ל והצעותיו לדרג המדיני לטיפול בגל הטרור הנוכחי הוא הענקת שורת הקלות לפלסטינים, היום (חמישי) נפגשו ראשי מועצת יש"ע עם מפקד פיקוד מרכז, האלוף רוני נומה, בכדי לשמוע ממנו ממקור ראשון, אודות הצעדים בהם צה"ל צפוי לנקוט בשבועות הקרובים.

במהלך השיחה בין הצדדים הבהיר נומה לראשי מועצת יש"ע כי הדברים שפורסמו בכלי התקשורת השונים סולפו וכי אינם מייצגים את עמדתו ודעתו.

בסוף הפגישה אמר יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה: "שמחנו לשמוע מהאלוף, כי הדברים שיוחסו לו בתקשורת סולפו ומדובר במניפולציה תקשורתית".

לדברי רואה: "האלוף הבהיר, כי הוא מתנגד להעברת נשק או לשחרור מחבלים ולכל פרס לרשות הפלסטינית. העלינו בפניו את תחושות התושבים והחששות של האזרחים בתנועה בכבישים וכן את הצרכים הבטחוניים. האלוף הציג בפנינו בפירוט ובכנות רבה את הערכת המצב ואת הפעילות ההתקפית מול המסיתים והמחבלים, יחד עם פעילות ההגנה בכבישים ובישובים. ראשי המועצות הביעו את הערכתם הרבה לצה״ל והם מחזקים את ידי צה״ל ומודים לחיילי צה״ל והמפקדים ששומרים על מדינת ישראל ונלחמים בטרור בכל מקום".

"ביקשנו מהאלוף שיעביר לכל המפקדים והחיילים את החיבוק החם של ההתיישבות ואת תודתנו העמוקה", מסר רואה.

אמש (רביעי) דווח כי קצין בכיר מעריך כי גל הטרור יימשך עוד חודשים. לפי אותו דיווח, ההמלצות של צה"ל לדרג המדיני הן שורה של הקלות לפלסטינים אם ישמרו על השקט, בהן אישור לאספקת נשק ותחמושת למנגנונים, שחרור אסירים, מתן יותר היתרי עבודה לפלסטינים והקלות כלכליות במעבר סחורות. "המערכת הפלסטינית חותרת לשינוי המצב", אמר הקצין.

אותו קצין הוסיף "להערכתי, חודש של שקט יכול להביא לדעיכה אל האופציה השנייה, שהיא התפרצות מחודשת, שתוביל אותנו להתקוממות נרחבת. אנחנו כעת בממוצע של 15 מוקדי הפרות סדר ביום חול ו-40 בסופי שבוע, שבכל אחד מהם יש בין עשרות למאות מפגינים. אבל זה יכול להפוך ל-20 או ל-200 אלף מפגינים".

הקצין הודה כי המדיניות של צה"ל היא לצמצם ככל הניתן את כמות ההרוגים הפלסטינים באירועים השונים, שעומדת כעת על כ-90 במהלך כל תקופת הטרור האחרונה, כאשר כעשרה מהם נהרגו בהפרות סדר. "למדנו לקח משתי האינתיפאדות – הרוגים פלסטינים יביאו להתפרצות אלימה", אמר. "הוראות הפתיחה באש שלנו יותר מאפשרות מאשר מגבילות, אבל היכן שנערה רועדת עם מספריים ביד לא צריך 'לחורר' אותה בעשרה כדורים. אפשר לבעוט בה או לירות לה ברגל".

המלצות נוספות שגיבשו בצה"ל כוללות שחרור עשרות אסירים, בהם אסירים מנהליים, והקלה כלכלית שלפיה סחורות מהרשות הפלסטינית ללקוחות בישראל יועברו אחרי בידוק ביטחוני באופן ישיר יותר ולא דרך מחסומים במנגנון בידוק חדש. הקצין הבכיר לא פסל אפשרות שבהסלמה נרחבת תהיה "אנרכיה". "נראה גם את הרעיונות של דעאש עולים. זה לא מדע בדיוני", חידד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מדוע אין שקיפות בהוצאות של מועצת יש"ע?
בשם השקופים | 26-11-2015 17:37
איפה הולך הכסף? על מה . . . ? כמה משלמים שם משכורות למנכ"ל החדש ולשאר הבכירים ? ציפור לחשה לי שזה סכום (שנתי) שאפשר להקים בו יישוב חדש כל שנה . . .
2
הקמת גדר בחברון דמוי סיני, חלוקה בפועל של הארץ
עד היום היה ברעיון | 27-11-2015 3:28