בניגוד לבנות הסוברות שבגיוסן לצבא הן תורמות למדינה, הרב אמר שבאמת הן מביאות חורבן למדינה. יש אנשים שאינם מבינים למה.
טוב מאוד. ההודעה מלאת הענווה שלא מבינים היא הפתח ללימוד. שהרי אם אדם סובר שהוא מבין את הכל, הוא לא ילמד ומתוך כך לא יתעלה.
כוונתם שהם סוברים להיפך.
עוד יותר טוב. אם אדם מעצמו סובר כמו מה שכתוב בתורה, אז סימן שלא הבין את התורה, שהרי התורה לא ניתנה לטיפשים אלא לחכמים, כלומר מה שאדם יכול להבין לבדו משכלו, לא ייכתב בתורה, אלא רק מה שהוא מעבר לשכלו של אדם, לכן אם יש אדם שמעצמו לא סובר כמו התורה, זו סיבה עוד יותר חזקה שעליו ללמוד תורה.
אבל יש רבנים שלא סוברים כמו הרב שאסור לבת להתגייס לצבא. האם בת יכולה לסמוך עליהם?
קודם כל, לא אני הדל פוסק בזה. ובכלל איני פוסק. כדי להיות פוסק יש להיות תלמיד חכם גדול. אלא אני הדל מביא את דברי הפוסקים. הרי אתה יודע זאת היטב, שכל תשובה שאני נותן, בין שאני מציין מקור, בין שאיני מציין מקור כי אני ממהר או כי שכחתי, אז אתה משלים את המקור בעריכתך. שנית, מה שיש רבנים שאומרים דבר מה אינו קובע הלכה. כאשר יש דעות שונות בין רבנים, אז מכריעים על פי רוב מנין ורוב חכמה. בשאלה שלנו כל הרבנים אוסרים מלבד בודדים, וכל כך גדולי הדורות. כמובן אנו מכבדים גם את הרבנים שמתירים, אך אין הלכה כמותם. כאשר רבונו של עולם מסר את התורה למשה רבנו, הוא גם מסר לו כיצד להכריע כשיש מחלוקת: רוב מנין ורוב חכמה.
לגופו של עניין, למה דווקא גיוס בנות מביא חורבן לאומה?
לא דווקא עבירה זו, אלא כל עבירה מביאה חורבן. עבירה אינה רק מעשה נגד רצון ד' חלילה, אלא מעשה שמטמא, שמקלקל, שמזייף את הטבע האלקי הנטוע באדם, ומתוך כך מחליש אותו ומחריב אותו. זה נכון לגבי כל מצוה, קל וחומר לגבי פגיעה בתמימות הצניעות, שהוא ענין מרכזי בקדושת האשה, וקל וחומר בצבא, שהרי דווקא שם כתוב: "כי תצא למלחמה על אויבך ונשמרת מכל דבר רע… כי ד' אלהיך מתהלך בקרב מחנך להצילך ולתת אויבך לפניך והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך" (דברים כג י-טו).
אבל מה לענות לבת האומרת: אני יודעת שהרבנים אוסרים אבל אני חשה תשוקה גדולה לשרת בשצבא?
בעיה ידועה וישנה שאדם משועבד לרגש שלו ולא נמשך אחרי דבר ד'. זו חולשה. אדם צריך גבורה. קל וחומר שעם הקם לתחיה ומסובב אויבים צריך גבורה. כניעה לרגש, לתשוקה, לגעגועים, זו חולשה, ועל אדם להודות לעצמו שהוא חלש, ולעשות תשובה, ולא להפוך את החולשה לאידיאל, כמו שעשו הנוצרים. הם ראו שמצוות התורה ניתנו מפי הגבורה ודורשות גבורה ולכן בטלו אותן. עיין רמב"ם מלכים סוף פרק יב.
בת ההולכת לצבא – זו חולשה? ובן שהולך – זו גבורה?
כן. בן שהולך זו גבורה. אשרינו שזכינו לחזור לגבורתנו. אבל בת שהולכת זו חולשה. או במילים אחרות, הגבורה חזרה לעם ישראל, אבל בת זו, במקום להשתמש באותה גבורה לעבוד את ד', משתמשת בה כדי ללכת נגד דבר ד' ,כי היא חושבת שבכך יוטב לה, וכמובן היא טועה, כי דבקות בד' מוסיפה לאדם ברכה, עוז וגבורה, כיון שהמצוה אינה זרה לאדם, אלא גנוזה בטבעו.
אז יש לבוז לאותן בנות שמתגייסות לצבא?
חלילה. יש לאהוב כל יהודי ולכבד כל יהודי. יש רק לרחם עליהן על כך שאינן מבינות כמה זה מזיק למדינה ולעם ישראל.
אז אולי מתוך רחמים יש לתת להן לעשות כרצונן ולא לומר כלום?
ודאי שיש לרחם עליהן על הבנותיהן המוטעות, אבל מה אשם בכך כלל-ישראל?
יש טוענים שהרבנים שאוסרים גיוס בנות אינם מכירים את המציאות? הרי הרבה בנות כן הולכות לצבא?
זו טענה דמגוגית ידועה, שהשתמשו בה רבות נגד מרן הרב קוק, גם מצד החרדים, גם מצב החילוניים. אבל זה סימן טוב. כאשר לא יודעים מה לענות לאדם לגופן של הטענות, אז מנסים טענות לא לענין. אכן זה סימן טוב. כאשר עונים שלא לענין, סימן שאין מה לענות לענין. בודאי ידוע שבנות רבות הולכות לצבא, אם לא, לא היה צורך לדבר על זה. אבל האמת לא נקבעת על פי מה שנשים עושות או על פי מה שגברים עושים, אלא על פי דבר ד'. אנחנו לא משועבדים לתופעת העדר, אלא יודעים שיש אמת מוחלטת, והיא נמסרת לנו על ידי ריבונו של עולם.
אבל אם הבנות ממילא אינן משתכנעות, למה לדבר על זה?
בנושא זה, כמו בשאר נושאים, עם ישראל מתחלק לשלושה חלקים. יש בנות שמתעקשות ללכת לצבא, ושום דיבור של תורה יעזור. יש בנות השומרות על תמימות הצניעות שלא עולה על דעתן שניה אחת ללכת לצבא. ויש בנות באמצע שמתלבטות. עבורן חשוב לדבר. וגם עבור הצנועות, שכידוע יש תמיד צורך לחזק את המחוזקים.
יש ארגונים פמיניסטיים שמתנגדים לגיוס חרדים לצבא, כי זה ידחוק את הבנות החוצה.
ניתוח יפה מאוד. נקוה שכן יהיה.
מה דעתך בנושא?
7 תגובות
0 דיונים
יניב
שמעתה שה' מצווה:"כל זכר" אז מי אתם שתוסיפו על התורה? עם היה אומר "כל ישראל" מילא. אבל במפורש כתוב "כל זכר". בנוסף שבפרשת כי תצא כתוב במפורש "לא יהיה כלי...
שמעתה שה' מצווה:"כל זכר" אז מי אתם שתוסיפו על התורה? עם היה אומר "כל ישראל" מילא. אבל במפורש כתוב "כל זכר". בנוסף שבפרשת כי תצא כתוב במפורש "לא יהיה כלי גבר על אישה". בואו נביא עובדה מוכחת על הנווטת הדתיה שנהרגה(אם כל הכבוד לה זה הזמן ללמוד מטעותה ושנשמתה תהיה בגן עדן), אבל נווטת דתית שמשרת בין גברים דתיים הביא אותה לדרדור רוחני. ממתי אישה דתיה נוסעת למקומות כאלה במזרח, ועוד בחול המועד סוכות ועוד עם גברים ועוד גברים חילונים ומה קרה בסוף? הם השאירו אותה למות לבד. אז אל תספרו שזה לא פוגע רוחנית.
המשך 22:16 19.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נתניתית.
ההלכה היא לא בחירה של בא לי לא בא לי .יש אסור ומותר.
13:25 18.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ממרדכי
תודה רבה לה' ולרב
02:27 18.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשרינו שזכינו לחזור לגבורתנו, כעת אין מה לחגוג, בגלל שהחוק החדש עדיין לא עבר את מבחן בג"ץ, ואין שום מקום לחרדים בצבא הטמאה הניעוף והשמד. וידוע שתיקון חוק הגיוס מדובר...
אשרינו שזכינו לחזור לגבורתנו, כעת אין מה לחגוג, בגלל שהחוק החדש עדיין לא עבר את מבחן בג"ץ, ואין שום מקום לחרדים בצבא הטמאה הניעוף והשמד. וידוע שתיקון חוק הגיוס מדובר בחוק המכשיר גיוס חרדים לצה"ל בפועל, הגיוס לצה"ל ממש כמו הגיוס לצבא הצאר ניקולאי-החרדקי"ם. תיקון חוג הגיוס השמד והזימה, מדובר בחוק גרוע מאד, גומזיק ליהדות החרדית וכל עולם התורה והחסידות. למעשה הח"כים "המשומדים" אישרו ללא הצדקה חוק גיוס בפועל לכל בני הישיבות ר"ל, החוק פוגע בעולם התורה והישיבות של החרדים וכו' וזאת למרות דעתם של מרנן ורבנן מנהיגי הדור של הערב רב והעמלקים. כי תצא למלחמה על אויבך: היום זה יותר חמור מירבעם בן נבט, ע"פ חז"ל "עדיף תאי הגזים על פני הגיוס לחרד"ק בצבא הכפירה והזימה של העמלקים הרשעים" תיקון חוק הגיוס עלול לפגוע ביכלתו קיומו של עולם התורה. הגיוס לצה"ל ממש כמו הגיוס לצבא הצאר ניקולאי. האמת לא נקבעת על פי מה שחכי"ם עושים או על פי מה שמנהיגיהם עושים, אלא על פי דבר ד'. אנחנו לא משועבדים לתופעת העדר, אלא יודעים שיש אמת מוחלטת, והיא נמסרת לנו על ידי ריבונו של עולם. "תיקון חוק הגיוס", התלוי בנפשו של עולם התורה, מסור בידי שלוחי דרבנן המקלקלים את חיי החרדים שרוצים לחיות ע"פ תורתינו הקדושה. זה עלול ח"ו לפגוע ביכולת קיומו של עולם התורה כנגד הקמים עליהם. "עדיף תאי הגזים על פני הגיוס לחרד"ק בצבא הכפירה והזימה של העמלקים הרשעים" "עדיף תאי הגזים על פני הגיוס לחרד"ק בצבא הכפירה והזימה של העמלקים הרשעים" "עדיף תאי הגזים על פני הגיוס לחרד"ק בצבא הכפירה והזימה של העמלקים הרשעים" אני מבקש למחות כנגד חוק הגיוס שהועבר בכנס הטמאה, למגינת ליבנו, אין שינוי מהותי מחוק הגיוס שיזם לפיד. זכרו אנשי בני ברקים שלא מטופלים יגרום נזק רוחני ועלות תרופות לכל הסובבים אותו.
המשך 17:07 17.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כעת אין מה לחגוג, בגלל שהחוק החדש עדיין לא עבר את מבחן בג"ץ. וידוע שתיקון חוק הגיוס מדובר בחוק המכשיר גיוס חרדים לצה"ל בפועל, הגיוס לצה"ל ממש כמו הגיוס לצבא...
כעת אין מה לחגוג, בגלל שהחוק החדש עדיין לא עבר את מבחן בג"ץ. וידוע שתיקון חוק הגיוס מדובר בחוק המכשיר גיוס חרדים לצה"ל בפועל, הגיוס לצה"ל ממש כמו הגיוס לצבא הצאר ניקולאי-החרדקי"ם. תיקון חוג הגיוס השמד והזימה, מדובר בחוק גרוע מאד, גומזיק ליהדות החרדית וכל עולם התורה והחסידות. למעשה הח"כים "המשומדים" אישרו ללא הצדקה חוק גיוס בפועל לכל בני הישיבות ר"ל, החוק פוגע בעולם התורה והישיבות של החרדים וכו' וזאת למרות דעתם של מרנן ורבנן מנהיגי הדור של הערב רב והעמלקים. ע"פ חז"ל "עדיף תאי הגזים על פני הגיוס לחרד"ק בצבא הכפירה והזימה של העמלקים הרשעים" תיקון חוק הגיוס עלול לפגוע ביכלתו קיומו של עולם התורה. הגיוס לצה"ל ממש כמו הגיוס לצבא הצאר ניקולאי. "תיקון חוק הגיוס", התלוי בנפשו של עולם התורה, מסור בידי שלוחי דרבנן המקלקלים את חיי החרדים שרוצים לחיות ע"פ תורתינו הקדושה. זה עלול ח"ו לפגוע ביכולת קיומו של עולם התורה כנגד הקמים עליהם. "עדיף תאי הגזים על פני הגיוס לחרד"ק בצבא הכפירה והזימה של העמלקים הרשעים" "עדיף תאי הגזים על פני הגיוס לחרד"ק בצבא הכפירה והזימה של העמלקים הרשעים" "עדיף תאי הגזים על פני הגיוס לחרד"ק בצבא הכפירה והזימה של העמלקים הרשעים" אני מבקש למחות כנגד חוק הגיוס שהועבר בכנס הטמאה, למגינת ליבנו, אין שינוי מהותי בחוק הגיוס שיזם לפיד.
המשך 16:40 17.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
המשכיל.... ידום
16:34 17.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אורי
מלחמות ותוצאותיהן ה' קובע, ואנו מחוייבים בהשתדלות טביעית ולא לסמוך על נס. אבל השתדלות שמנוגדת לתורה לא יכולה להועיל, כי לא ההשתדלות והכוח שלנו עושים לנו את החיל הזה, אלא...
מלחמות ותוצאותיהן ה' קובע, ואנו מחוייבים בהשתדלות טביעית ולא לסמוך על נס. אבל השתדלות שמנוגדת לתורה לא יכולה להועיל, כי לא ההשתדלות והכוח שלנו עושים לנו את החיל הזה, אלא גזירת ה' יתברך, שנובעת מתוך ההשתדלות הטהורה שלנו.
המשך 15:07 17.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר