רבנים יתכנסו כדי למנוע את 'עזרא שיינברג' הבא - סרוגים

רבנים יתכנסו כדי למנוע את 'עזרא שיינברג' הבא

אפקט פרשת הרב מהצפון. לראשונה בציונות הדתית והחרדית: הרבנים הראשיים לישראל ורבנים בציונות הדתית יערכו כנס בנושא 'צניעות וקדושה בקהילה במסגרת העבודה הרבנית' להתמודדות עם פרשות דומות

author-image
רבנים יתכנסו כדי למנוע את 'עזרא שיינברג' הבא
  ללמוד לקח מהפרשה (באסל עווידאת/פלאש90)

אפקט פרשת הרב מהצפון. לראשונה בציונות הדתית והחרדית: הרבנים הראשיים לישראל ורבנים בציונות הדתית יערכו כנס בנושא 'צניעות וקדושה בקהילה במסגרת העבודה הרבנית' להתמודדות עם פרשות דומות.

פרשת 'הרב מהצפון' – עזרא שיינברג שנאשם באונס, מעשים מגונים ומעשי סדום נגד נשים שפנו אליו לייעוץ, ממשיכה להשפיע על הציונות הדתית והמגזר החרדי. מנכ"ל איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו יערוך בשבוע הבא כנס ראשון מסוגו להתמודדות עם פרשות דומות במטרה למנוע את מקרה שיינברג הבא.

לצורך הצלחת הכינוס התייצבו בשבועות האחרונים כלל ארגוני הציונות הדתית וארגונים חרדים העוסקים בנושאים אלו לעריכת הכנס בראשם הרבנות הראשית לישראל, כמו גם 'ראש יהודי', 'הנני', 'מעייני הישועה', 'רשת שעלי תורה', 'בקדושה', 'תהל', 'מפעלות הציונות הדתית', 'מכון פוע"ה', ו'מדת'. גם הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו הבטיחו את השתתפותם בכינוס ואמורים לדבר על תפקידו של הרב כמנהיג קדושת חיי המשפחה בקהילה.

בין הרבנים שאמורים לשאת דברים באירוע יהיו הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן, הרב שמעון כהן, הרב שמואל אליהו רבה של צפת והרב מנחם בורשטיין ראש מכון פוע"ה. במהלך הכנס שיעסוק בנושאים מגוונים ידברו גם קצין משטרה, אנשי חינוך, פסיכולוג ילדים, ורבנים נוספים על גילוי התופעות ודיווחם לרשויות המוסמכות.

אחד המושבים אף יוקצה לטובת סקירה על מקרי הפגיעה שאירעו בשנים האחרונות כדי להבין את חומרת המקרים. עד כה נרשמו כבר למעלה מ200 רבנים מכל רחבי הארץ. לדברי מנכ"ל איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו העומד מאחורי היוזמה, זאת הפעם הראשונה שבה נערך בציונות הדתית כנס מסוג זה עבור מאות רבנים שכבר נרשמו לאירוע.

"אחרי פרשת הרב מהצפון התאמת אצלנו ביתר תוקף ההבנה שאין תעודת ביטוח לאיש ולכל אדם זה יכול לקרות. כחלק מההבנה הזאת החלטנו להרים את הנושא יחד עם הרבנים הראשיים וכלל הארגונים בציונות הדתית מתוך הבנה שהרבנים הם הסכמות העליונה והמכוונת בציבורים אלו, זאת על מנת לקבוע גבולות לעיסוק בנושאים אלו, לייצר כלי עבודה להתמודדות בפרשות דומות ולבנות מנגנון עבודה עם רשויות החוק בנושאים בעלי רגישויות למשפחות ולציבור הדתי לאומי". לדבריו, הרבנות היא נושאת הדגל המוסר וקוראת לכל בעלי התפקידים ללכת בדרך זאת.

704a9af0-ec16-40ff-b377-addb891cd37c

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
אם היו מתכנסים לפני כ 7 שנים
בן אדם | 12-11-2015 14:44
אם היו מתכנסים אחרי פרסום הרב בדימוס אלון, היו מונעים את עזרה שיינברג הנוכחי. לא התכנסו, לא גיבו בקול גדול את פורום תקנה, לא הוקיעו את הנבל המתבכיין על בית דין שדה, אלון, קיבלו את שיינברג ןהפעילו משחטה.
2
תשאלו את אנשי פוע"ה מה הם עשו כאשר התגלה
ציוני דתי | 12-11-2015 15:17
אצלם מקרה כזה ואז הם יסרבו לענות אני אענה במקומם
3
לאחד: 1 אם אתה יודע משהו ודאי פנה למשטרה
רבקה | 12-11-2015 15:21
אם רצונך להרעיל אותנו בעוד חדשות רעות , שחרר אותנו בבקשה.
4
הרב עזרא שיינברג לא הורשע
אבנר | 12-11-2015 17:07
הוא רק נאשם. מה שזהאומר כרגע שעדיין שופט לא חתם את הרשעתו בדין. זה שמשפחת אליהו מתפרסמת על גבו זה כבר פרשיה אחרת..
5
תגובה שלוש פונה למגיב 2
| 12-11-2015 17:51
סרוגים תפסיקו לשנות מספרי תגובות!!!!
6
שיתכנסו בנושא רבנים שמרמים רוכשים תמימים בעסקאות נדל"ן
גבעת האולפנה לא נשכח ולא נסלח | 12-11-2015 18:39
איך לעצור את זה
7
ל1 אתה מתכווין לעלילת דם שעשו לרב אלון
זה פשוט הזוי | 12-11-2015 23:59
8
למגיב 7
קורא | 13-11-2015 14:24
הוא התכוון לשפך הדם בסתר שמוטי אלון עשה למי שביקש עזרה. פורוםתקנה קבע את זה ובית המשפט קבע את זה.
9
פורום תקנה הוא לא סמכות!!
תמר | 15-11-2015 0:44
רק בית דין שיש לו אמות מידה תורניות לבדוק עדויות יכול להכריע. חוץ מזה אם יש ממש בטענות נגד הרב אלון היו נותנים לו יותר מכמה חודשי עבודות שירות!!!
10
קראת את כתב האישום. הוא מודה בכל.
יוסי | 15-11-2015 6:42
רק שטוען להסכמה
11
לכל המגיבים..
חסיד של הרב עזרא | 16-11-2015 20:22
רק שתדעו שכתבה זו הינה פרסום של שמואל אליהו על גבו של הרב עזרא שיינברג!! הרב עזרא שיינברג לא הורשע בכל אחד מן הסעיפים שבכת האישום המופרך והמנופח!!! מי שניפח הכל זה הכלב שמואל אליהו!!
12
הרב עזרא שיינברג
הילה | 16-11-2015 21:04
זכאי!!!נחיה ונראה!!
13
מעניין מדוע פה לא שמענו כלום....
יוני | 26-11-2015 16:56
"גם אם זה קרה צריך לדעת שיש בעולם תשובה" הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ביקר היום במושבה מגדל את הרב מוטי אלון. לסרוגים הוא אומר שבא לתמוך בידיד שנמצא ברגעים קשים, ומזכיר שגם אם אדם טעה בדרך צריך לזכור שיש תשובה ישי פרידמן הדפסה 16.02.10 15:02 הרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת ביקר היום את הרב מוטי אלון במגדל ביחד עם הרב אלישע וישליצקי ורבנים נוספים. הרב אליהו הוא חבר קרוב של הרב אלון והוא בא, כדבריו, "לתת לו כתף ברגעים קשים". במפגן גדול של תמיכה התייצב היום הרב מוטי אלון במושבה מגדל ואמר לקהל כי האמת תצא לאור. הרב אלון סירב להתייחס לפרטי הפרשה וביקש מציבור השומעים שלא לעסוק בה. למושבה מגדל הגיעו רבנים, אנשי ציבור ותלמידים כדי לתמוך ברב מוטי אלון ולחזקו לאחר שהפרשה התפוצצה אתמול בערב. הרב שמואל אליהו שנכח במקום, אמר היום לסרוגים כי הוא בא לתמוך ברב אלון שנמצא עכשיו ברגעים קשים. "זה כואב מאוד זה חילול ה' גדול, כואב ברמה האישית, גם ברמה המשפחתית וברמה הציבורית. ואנחנו מנסים להוריד את הלהבות ולמזער את הנזקים עד כמה שאפשר. גם אם אדם טעה בדרך אין זה אומר שצריך להפנות לו גב. וכל זה בלי להיכנס לשאלה אם היה או לא היה, אם הוא אשם או לא אשם, אני מדבר עכשיו ברמה האנושית." הרב אליהו לא התייחס להתנהלות של פורום 'תקנה'. "לגבי ההתנהלות של הפורום אם זה לא אמיתי אז בסדר אם זה אמיתי זה כמובן לא בסדר. אבל אני הגעתי לכאן כדי לתת כתף. אני שכן שלו, גר לידו, באתי אני וחברים נוספים לתת לו כתף ברגעים קשים" בסיום השיחה אמר רבה של העיר צפת כי גם אם קרה מה שקרה והוא איננו יודע את הפרטים של הפרשה צריך לדעת שיש בעולם "תשובה": "גם אם אדם טעה צריך להבין שזה לא סוף הדרך יש לו לאדם תשובה. אינני יודע אם זה קרה או לא קרה אבל אם קרה צריך לדעת שיש תשובה." מתוך אתר סרוגים :
14
ששששש שקט!
משתדל להיות עובד ה' בפשטות | 18-02-2016 12:06
סייג לחכמה שתיקה! חבל שבעוד זמן מה כולכם תהיו בבושת פניפ לאחר שתראו את הרב עזרא יוצא מן המעצר זכאי ונקי בכל...! בואו לא נשים עצמנו לשופטים ודיינים!