בן דהן: העברנו 680 מיליון להגדלת שכר החיילים - סרוגים

בן דהן: העברנו 680 מיליון להגדלת שכר החיילים

מליאת הכנסת דחתה הצעת החוק להעלאת שכר חיילי החובה ב-700 ש"ח, אולם סגן השר בן דהן הודיע כי הכסף כבר בתקציב "האופוזיציה יכולה להמשיך לדבר ואנחנו נעביר את הכסף כבר בתקציב שיעבור בשבוע הבא."

author-image
בן דהן: העברנו 680 מיליון להגדלת שכר החיילים
  תומר נויברג

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק המבקשת לעלות את דמי הקיום של חיילים בסדיר ב-700 שקלים, של ח"כ יעקב פרי וקבוצת חברי הכנסת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בטחון ישראל מופקד בידיהם הנאמנות והאמינות של חיילי צה"ל, ולמדינה יש חובה מוסרית לדאוג לתנאיהם של אלו המשרתים אותה. למרות ההעלאה האחרונה בדמי הקיום, אי-עדכון הסכום במשך שנים רבות יצר מצב בו הם אינם מספיקים ולו לקיום בסיסי. החיילים נאלצים להישען על הוריהם במקרה הטוב, או מתקיימים בדוחק בלתי סביר במקרה הרע.

חוק זה חשוב במיוחד בימים אלו, כאשר היקף ההשתמטות משירות סדיר הגיע לממדים נרחבים ביותר. הדבר ישמש כתגמול הולם לאוכלוסייה שאינה משתמטת וממלאת חובתה במסירות רבה."

ח"כ פרי אמר בהנמקת החוק: היום יותר מתמיד חובה עלינו לדאוג לחיילי צה"ל. ההצעה מבקשת לתקן מצב שערורייתי וביזיוני. משכורת החיילים היום לא מאפשרת דמי קיום בסיסיים ביותר. במצב הקיים החיילים נאלצים להישען על הוריהם במקרה הטוב או להתקיים בדוחק בלתי סביר במקרה הרע. נראה לי כי שיקולים פוליטיים צרים מונעים את השינוי הכל כך מתבקש. בעוד שחברי בבית הזה נלחמים על כך ששכרם יעלה, חברי ועדת שרים העיזו להצביע נגד ציבור המשרתים.

במענה להצעת החוק השיב סגן שר הביטחון אלי בן דהן מהבית היהודי: "הרצון להיטיב עם חיילי צה"ל הוא רצון משותף לממשלת ישראל ככלל ולשר הביטחון ומשרד הביטחון בפרט. אני בעצמי, כאב לשני חיילים בשירות סדיר, שמח להודיע לכם כי ממשלת ישראל הקציבה למטרה זו 680 מיליוני שקלים. בזכות לחץ של מפלגת הבית היהודי ומפלגת כולנו.

בממים אלה מכונס צוות מנכ"לים של משרדי הביטחון והאוצר, כדי להגיע למתווה מוסכם שדרכו תשולם התוספת לחיילים, אם דרך הגדלת הפיקדון או דרך הגדלת דמי הקיום. האופוזיציה יכולה להמשיך לדבר ואנחנו נעביר את הכסף כבר בתקציב שיעבור בשבוע הבא."

בהצבעה שמית 38 ח"כים תמכו בהצעה ו 48 התנגדו והצעת החוק נפלה. אך כאמור החיילים יזכו להטבה במשכורתם כבר בתקציב הקרוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו