רב היישוב 'קבוצת יבנה', הרב אילעאי עופרן, מתייחס לסקר שפורסם אתמול (שני) לפיו אנשי הציונות הדתית הם הצרכנים הגדולים ביותר של תכני הצפייה הישירה באינטרנט.

בסקר שפורסם בעיתון 'כלכליסט' קרוב למחצית (45%) מהנשאלים שהזדהו כדתיים לאומיים השיבו שהם נוהגים לצרוך תכנים באתרי הצפייה הישירה השונים.

המסקנה העיקרית לתוצאות הסקר היא שנתוני הצריכה ברשת בציונות הדתית גבוהים מכיוון שרוב המשפחות בציונות הדתית אינן מחזיקות טלויזיה בבית.

"'אין לי טלוויזיה' זו אינה הצהרת הון, גם לא תשובה לגובים של רשות השידור. 'אין לי טלוויזיה' זה שיוך מגזרי", אומר הרב עופרן.

לדבריו: "היום פורסם כי הציבור הדתי הוא הצרכן הגדול ביותר של "צפייה ישירה" באינטרנט (פי 1.5 מהציבור החילוני). בעידן שבו אפשר לראות כל תכנית במרשתת, השאלה האם אדם מחזיק בביתו את המכשיר הפרימיטיבי הזה, נעשית שאלה שולית למדי".

בדבריו, שובר הרב עופרן את אחד המיתוסים הקיימים בחברה הדתית ומבהיר כי במצבים מסויימים עדיף להחזיק טלויזיה מלצרוך תכנים ברשת: "תראו כמה זה מגוחך – אתרי ה'צפייה הישירה', נגועים פעמים רבות בגזל של זכויות יוצרים, בפורנוגרפיה, בפרסומות גסות ופרוצות, בקישורים בעייתיים. הציבור הדתי משוטט בפתחי הביבים הללו בהמוניו, בעיקר בגלל ש"אין לו טלוויזיה". בשפה ההלכתית קוראים לזה – "חומרא דאתיא לידי קולא".

"באופן פרדוקסלי", ממשיך הרב עופרן, "מי שמחזיק YES או HOT, רואה הרבה פחות פרסומות, נחשף להרבה פחות פורנו ולא גוזל זכויות יוצרים מאף אחד. לאדם ירא שמים שרוצה להישאר "מחובר", זה פתרון עדיף שבעתיים. הבעיה היא ש"יש לי YES" זה שיוך מגזרי של מגזר אחר".

בסיום דבריו הוא אומר כי "נכון, יש בטלוויזיה שפע של הבל וזבל, אבל במקום, עדיף כבר לקנות טלוויזיה ולדעת שכדאי לכבות אותה מדי פעם".