מוטי יוגב מבהיר: מדובר בטעות של אי הבנה - סרוגים

מוטי יוגב מבהיר: מדובר בטעות של אי הבנה

ח"כ מוטי יוגב הבהיר היום בישיבת סיעת הבית היהודי כי לא הצביע עם הממשלה כי חשב שאין משמעת קואלציונית. כשביקש לשנות את החלטתו נמנע הדבר בגלל תקנון הכנסת

author-image
מוטי יוגב מבהיר: מדובר בטעות של אי הבנה
  מבהיר. יוגב (הדס פרוש/פלאש90)

שבוע לאחר שהודח מחברות בועדת החוץ והבטחון של הכנסת בגלל שלא הצביע בעד הצעת חוק הגיל הרך, מסר ח"כ מוטי יוגב הודעה בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי בה ביקש להבהיר את נסיבות המקרה.

"ביום רביעי האחרון נקלעתי לסערה פוליטית וציבורית, בלא שחיפשתי אותה. לא היה בי כל רצון, או אינטרס להביך מישהו, לא בסיעה ולא בקואליציה. לא חיפשתי כל אירוע של יצירת מתח כלשהו לא פנים מפלגתי ולא קואליציוני. ההיפך מכך הוא הנכון, אני מביע את דעתי כל הזמן , שיש לחזק קואליציה זו שאין טובה ממנה במציאות כיום, שמח על כך שיש לנו שני חברי קבינט, שלושה שרים וסגן שר ושכולנו מתאמצים להשפיע יותר, על כל הקורה במדינתנו." אמר יוגב.

כזכור הובכה הקואליציה לראשונה בתקופת שלטונו של נתניהו, כשהצעת חוק שנתמכה על ידי הקואליציה הופלה על ידי חברי הכנסת של האופוזיציה על חודו של קול. בעקבות הנצחון זינקו חברות הכנסת של האופוזיציה משמחה.

יוגב הסביר: "הרקע לדברים היתה הצעת החוק בנושא חוק הורים וילדיהם, הצעת חוק שביקשה לבטל את מרבית החקיקה הקיימת בנושא זה ובין היתר לבטל את חזקת הגיל הרך ולהחליפה בשורת הוראות שונות בדבר זכויות וחובות של ילדים והוראות בדבר אחריות ההורים לילדיהם. זוהי הצעת חוק משמעותית, שעברה וועדת שרים, למרות שיש בה היבטים שנויים במחלוקת בנושא חזקת הגיל הרך ובנושא שלמות וחוסן המשפחה בישראל, גם בטובת הילד.

בישיבת הסיעה הבעתי את התנגדותי לחוק, יחד עם חברים נוספים בסיעה ואת זה שיש צורך לדון בנושא ולהימנע מלקדמו. לא התקיים עד אז דיון בנושא. נאמר שינסו לדחות את החוק ולתקנו באמצעות חקיקה ממשלתית מוסכמת במועד מאוחר יותר. סברתי, אולי בטעות, גם בעת נוכחותי באולם המליאה ביום רביעי ובראותי שגם חכי"ם ושרים מהליכוד ומהבית היהודי, נותרו מחוץ לאולם, ולא טרחו להיכנס ולהצביע, שאין משמעת קואליציונית בהצבעה זו. שקלתי שוב את הצבעתי והחלטתי שלא להתנגד לעמדת הקואליציה, אלא רק להימנע או לא להשתתף בהצבעה וכך עשיתי בעת שקראו את שמי.

טעות של אי הבנה

יוגב המשיך והסביר כי ביקש לתקן את הטעות שעשה, אך התקנון לא איפשר לו: "משקמה מהומה על אי השתתפותי בהצבעה והבנתי שיתכן ואין באולם רוב קואליציוני,למרות התנגדותי האידיאולוגית לחוק ומאי רצוני להפיל את הקואליציה, ניגשתי לחברי-ח"כ ניסן סלומיאנסקי יו"ר וועדת חוקה ושאלתיו האם יעכב את החוק בוועדה, עד שינוסח בהסכמה? משענה לי שכך יהיה, ניגשתי למזכירות הכנסת ועם הכרזתו של מ"מ יו"ר הכנסת, ח"כ חיליק בר, בסיום ההצבעה, "מי עוד מהנוכחים מבקש להצביע?" ביקשתי פעמיים ושלוש ממזכירת הכנסת הגב' ירדנה מלר הורוביץ , להצביע ולהוסיף את שמי לתומכים בחוק. נעניתי בסירוב, בטיעון שזה נוגד את התקנון."

את דבריו סיכם יוגב במילים: "אם בנושאים ערכיים- אידיאולוגיים, נקיים דיוני סיעה, בהם נלבן את דרכנו, ניצור גם את המחוייבות של כל אחד מאתנו ל"יחד" החשוב שלנו כמפלגה וגם נמנע מטעויות של אי הבנה."

כזכור, בעקבות אותה הצבעה הודח יוגב מועדת החוץ והבטחון למשך שלושה חודשים, ונמנע ממנו להגיש הצעות חוק פרטיות.

בעקבות ההתנצלות החליטו ‫יו"ר סיעת הבית היהודי ינון מגל ויו"ר המפלגה השר נפתלי בנט לקבל את ההתנצלות ולהמתיק את עונשו ולבטל את השעייתו מועדת החוץ והביטחון. ההחלטה כי לא יוכל להעלות חוקים והישנות של אי הצבעה עם הקואליציה תביא להרחקתו לצמיתות מועדת החוץ והביטחון נשארה על כנה.‬

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חבל הפסדת את שכרך
דני | 09-11-2015 17:06