לעומר בר-לב מפריע שחיילים פונים ל'חננו' - סרוגים

לעומר בר-לב מפריע שחיילים פונים ל'חננו'

ח"כ עומר בר לב מבקש למנוע מעמותת חננו לחלק חומרי הסברה לחיילים כדי להגן עליהם משפטית במקרה של חקירה. "תופעה מדאיגה שיש לתת עליה את הדעת בהקדם"

author-image
לעומר בר-לב מפריע שחיילים פונים ל'חננו'
  (צילום: גיל יערי/פלאש90)

לח"כ עומר בר לב (המחנה הציוני) מפריע שלוחמים בצה"ל מעדיפים את הפנייה לעמותת חננו על פני פנייה לסניגוריה הצבאית.

הדברים באים על רקע כתבה של שבתי בנדט באתר וואלה! בה נחשף כי העמותה חילקה מאז מבצע 'צוק איתן' 20,000 פק"לים ללוחמים ובה עזרה ראשונה משפטית במקרה של חקירה בגין פעילות מבצעית נגד מחבלים. בפק"ל מופיע מספר הטלפון של הארגון והמלצות לחיילים איך לפעול בעת חשש מחקירה. ההמלצות כוללות שמירה על זכות השתיקה עד להיוועצות בעורך דין, אי-חתימה על מסמכים ועוד.

עדויות רבות של חיילים בשטח והפניות התכופות לעמותה, מלמדים על חוסר אמון של הלוחמים מהסנגוריה הצבאית, שלתפיסתם לא נותנת להם מספיק גב במקרה של חקירה (כמו במקרה המפורסם של 'דוד הנחלואי').

בעקבות הכתבה יזם בר לב דיון מהיר בועדת החוץ והבטחון של הכנסת, כשהוא מגדיר את 'חננו' כעמותת ימין. "מדובר בתופעה מדאיגה שיש לתת עליה את הדעת בהקדם. העובדה כי חיילי צה"ל פונים לגופים בעלי אג'נדות פוליטיות וחוששים לפנות אל הגוף שאמור לייצגם, מעמידה בסיכון את הניתוק הנדרש בין צה"ל לפוליטיקה." שלח בר לב לחברי הכנסת בבקשה שלו להצטרף לדיון בועדה.

"יש לקיים דיון דחוף ומעמיק על מגמה זו, הסיבות למשבר אמון החיילים בסנגוריה הצבאית וכיצד יש למנוע מצב זה. כמו גם לבחון כיצד מתאפשר חלוקת חומרים של עמותה המזוהה פוליטית לחיילים בשטח, והאם אין בכך הפרה של התקנות הצבאיות."

בתגובה לדברים אומר עו"ד עדי קידר, קצין (מיל') ביחידה מובחרת של חטיבת הצנחנים ויועמ"ש של ארגון חוננו "התופעה המדאיגה יותר היא שבזמן מלחמה במקום לעסוק ולסייע באמצעות עברו הצבאי בהגנה על בטחון תושבי המדינה וחיילי צה"ל, בוחר ח"כ בר לב לכנס בדחיפות את וועדת חוץ וביטחון ולהלך אימים על חיילי צה"ל והגיבוי המשפטי אותו הם מקבלים מעמותה נטולת פניות פוליטיות כעמותת חוננו. אם ישנה סיבה לכנס בהקשר זה את וועדת החוץ וביטחון, הרי היא כדי להידרש לשאלה כיצד הגיעה מערכת הביטחון למצב בו חיילי צה"ל ומפקדיו מאבדים את האמון ברשויות הצבא ומרגישים מופקרים בשטח".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איתמר בו גביר שלא שרת בצבא כלל ייעץ לחיילים נגד הצבא?
| 09-11-2015 9:07