יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מביע את תמיכתו בהצעתו של יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, אודות הטבות המס ליישובים.

"אני תומך במתווה שהציע יו"ר ועדת הכספים גפני להטבות המס ליישובים", אמר בנט והפתיע את הנוכחים בדיוני הוועדה.

ראוי לציין כי עמדתו של בנט נוגדת את עמדתם של חלק מחברי הכנסת של מפלגתו, ביניהם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שתקף את הצעתו של גפני ואמר כי "המתווה של גפני ונתניהו לא שוויוני ולא חברתי. מטרתנו היחידה היא טובת עם ישראל. המתווה הנוכחי מחזק את החזקים ומחליש את האנשים שלא יכולים לספוג עוד פגיעה. ייהוד הגליל היא מטרה אסטרטגית ממעלה ראשונה עבור מדינת ישראל. חיזוק עוטף עזה ותושבי הפריפריה בדרום הוא הכרחי. עם זאת, בקריטריונים הנוכחיים יישובים אמידים מקבלים הטבות מס בגלל מיקומם הגאוגרפי ואילו תושבים בפריפריה החברתית והכלכלית נפגעים. ערך השוויון מצריך החלת הקריטריון הביטחוני על יהודה ושומרון ועוטף שכם בדיוק כמו עוטף עזה".

למרות דבריו אלו של סמוטריץ' ועל אף שחלק גדול מפעילי 'הבית היהודי' תקפו את הצעתו של גפני יו"ר המפלגה הביע את תמיכתו וכעת מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו חלק מחברי המפלגה ומוסדותיה להחלטתו של בנט.

בדיון עצמו אמר בנט: "לא דחינו בשנה את הוספת הסייעת השנייה בשנה והן מתלמדות תוך כדי עבודה לצד הגננת בעלת הניסיון. בנוסף, לכל גננת בישראל תהיה מנטורית.  אני שם דגש על חיזוק החינוך בגילאי גן שזה ישפיע על כל החינוך עשרות שנים קדימה. אני פועל להעביר את גילאי 0-3 ממשרד הכלכלה למשרד החינוך. זה שינוי קריטי לעתיד מדינת ישראל וזה מתוך הפרספקטיבה שלי כשר כלכלה בקדנציה הקודמת"

בנט סקר את עיקרי היעדים שהתווה למשרד החינוך לשנים 2016 – 2019, בהתאם לטענתו כי "התכניות בחינוך חייבות להיות רב-שנתיות": "חיזוק ערכים, שהיהודי יכיר היטב את מורשתו והדרוזי יכיר היטב את מורשתו. חיזוק זהות יהודית: מי היה אברהם אבינו, מי היתה רחל אימנו". עוד אמר השר, כי פועל לקידום מדד חילופי למדד הזכאות לבגרות "מדידה היא כלי חשוב אבל יש לוודא שהיא לא תפגע בלמידה המשמעותית ולבעיות אחרות. מדד הזכאות לבגרות הוא טוב מהיעדר מדד, אך לא לוקח את איכות התעודה. זה גרם למערכת להנמיך את איכות התעודה כדי להעלות את שיעור הזכאות ועודד נשירה. כלומר יוסי לא חזק במתמטיקה נוריד אותו ל- 3 יחידה".

עוד ציין בנט יעדים נוספים: צמצום פערים בין המרכז לפריפריה, עידוד המצויינות ופתיחת מלוא האפשרויות בכל מקום: "מצב אבסורדי: ילדה בנתיבות שרוצה ללמוד 5 יחידות בנתיבות לא היתה לה אפשרות כי לא היתה מגמה. מהשנה 100% מגמות בכל מקום, בהתאם לביקוש, בין השאר באמצעות הוראה מרחוק".