הרב שלמה אבינר: "הר הבית אינו הר פרטי של איזו קבוצת צדיקים"

הר הבית הוא מקום קדוש ואיננו מתאימים לקדושה הזאת. אנחנו יהודים פשוטים. אנחנו - הכוונה עם ישראל. הר הבית אינו הר פרטי של איזו קבוצה של צדיקים, אלא הוא ההר של האומה כולה

"הר הבית אינו הר פרטי של איזו קבוצת צדיקים"
  (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

יש אומרים שאין לעלות להר הבית כי זה מרגיז את הערבים.

ודאי שאין זה טיעון. אי אפשר לנהל מדינה על פי מה שמרגיז או לא מרגיז את הערבים. ובכלל, הערבים היו עסוקים לרצוח יהודים לפני שהר הבית היה בידינו, לפני מלחמת ששת הימים, לפני מלחמת השחרור, במשך 1500 שנה מאז הופעת האיסלם. מאז הם עסוקים לרצוח אותנו, להציק לנו, לגרש אותנו, גם בארץ ישראל גם בארצות הגולה. אין לזה שום קשר להר הבית ,אלא האיסלם הוא דת אלימה.

ובכלל, האדם אשר על פני האדמה, הוא עדיין אלים. יש עדיין חית האדם. אדם נברא בצלם אלהים אבל יש לו גם חיית האדם, מה שנקרא בספר התניא פרק א: הנפש הבהמית.

לכן מה שאינינו נכנסים להר הבית אינו בגלל שאנחנו מפחדים מהערבים אלא בגלל שאנחנו מפחדים מרבונו של עולם, בגלל יראת ד', בגלל מורא מקדש.

הר הבית הוא מקום קדוש ואיננו מתאימים לקדושה הזאת. אנחנו יהודים פשוטים. אנחנו – הכוונה עם ישראל. הר הבית אינו הר פרטי של איזו קבוצה של צדיקים, אלא הוא ההר של האומה כולה, שבו יבנה במהרה בימינו בית המקדש של האומה כולה. והאומה כולה כרגע אינה במדרגת הקדושה המתאימה להר הבית.

כידוע בית המקדש נחרב בעוונותנו. ברוך ד', אנחנו חוזרים בתשובה על עוונותנו אבל עוד לא חזרנו בתשובה שלמה. יש עוד הרבה דברים לתקן באומה. זה מה כותב הרמב"ם בהלכות מלכים (א א-ב), כשנכנסים לארץ, המצוה הראשונה היא להקים מלך, המצוה השניה היא למחות את עמלק, והמצוה השלישית היא לבנות בית המקדש. וכל זה צריך להיות לפי הסדר הזה.

שמא תאמרו, אנו לא נבנה את בית המקדש אלא עלינו להבטיח את ריבונותנו על הר הבית. זה אכן נכון שצריך להבטיח את הריבונות שלנו, אבל אומר מרן הרב קוק: הר הבית שונה מכל ארץ ישראל. לגבי ארץ ישראל, צריך לעלות, לבנות ולכבוש, ולאט לאט נוסיף קדושה וטהרה בכל מלוא רוחב הארץ ובכל העם היושב בציון. מה שאין כן לגבי הר הבית ובבית המקדש, שקודם צריך לעשות תשובה, קודם צריך השראת השכינה, ואז נעלה ונבוא ונגיע וניראה. זה לא אותו סדר. לא חייב להיות שתמיד הכל אותו דבר. לפעמים חז"ל אומרים בגמרא: שאני, זה שונה.

כלל ישראל עוד לא בדרגת הר הבית, ולכן אסור לעלות לשם, כמו שכותב הרמב"ם בהלכות בית הבחירה פרק ו,וכן מג"א תקסא סק"א ומשנה ברורה שם. ולא ברור מה הגבולות השונים בהר הבית, – ולכן מעבר לחומה, אינינו נכנסים. אנחנו עומדים מרחוק מתוך מורא מקדש, "מקדשי תיראו", כדברי רבנו הרב צבי יהודה. וככל שנוסיף מורא מקדש, וככל שנוסיף תורה ומצוות, נתקרב לבניין בית המקדש במהרה בימינו.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
לא הבנתי ראייתו
א | 15-10-2015 11:31
והכרח לומר שהתכוין לסק"ב במג"א וסק"ה במשנ"ב, שם מדובר על קדושת המקדש, ושחייבים כרת גם כיום על כניסה למקום המקדש. אבל אין הנידון דומה לראיה, שכן אין חולק על כך, והמחלוקת היא רק האם אפשר לזהות מקומות שלגביהם ודאי שזה לא מחנה שכינה/לויה.
2
יפה כתבת הרב. אל תיחת מפני הפוקרים וקלי הד(ע)ת
דוד | 15-10-2015 11:33
3
ל1 סגנון הרב אבינר היא להביא מראה מקומות שאינם
מקדש | 15-10-2015 11:57
אתה צודק אין קשר בין מה שאמר ומה שכתוב במשנה ברורה. הרב אבינר רוצה שתחשוב שיש מראה מקומות אבל באמת חוץ מדעתו אין בסיס הלכתי בכלל למה שאמר. הכל סילוף אחד גדול. אוי לנו שאלו רבנים שרוצים למנוע מעם ישראל לקיים מצוות.
4
יחיד וציבור
טליה | 15-10-2015 13:18
יהודי שפועל למען עם השם, דינו כציבור.
5
קומו ונעלה אל הר ה במאות ואלפים מצב חירום
דב | 15-10-2015 13:48
במקום שיש חילול ה אין חולקין כבוד לרב הר ה הר הבית צמא ליהודים כרגע ויש חובה לבוא להראות שהמקום שלנו ולא נוותר עליו בשום מצב ואנחנו ננצח שם בוא נגיד את האמת ראש הממשלה נשיא המדינה שר הביטחון נלחמים על הכבוד היהודי בהר הבית והאנחנו שותקים?קומו ונעלה אל הר הבית כי היא בית חיינו מצב חירום
6
תגובות שחצניות של אנשים חסרי דעת וחסרי מורא שמים
שרה שרים ירושלים | 15-10-2015 17:15
התגובות לדברי הרב אבינר מזעזעות איזו חוצפה לדבר כך לתלמיד חכם תחת הסוואה לפחות תגידו את שמכם אם אתם כל כך צודקים
7
שטויות ןהבלים
יעקב | 15-10-2015 19:21
החוברת שמר אלישע מציע כולה סילוף ועיוות דברי רבותינו, אסור לנו היהודים לעלות להר הבית בגלל מורא מקדש ולא מורא ערבים
8
ל שנוסיף מורא מקדש, וככל שנוסיף תורה ומצוות, נתקרב לב
יש לנו רב חרדי | 15-10-2015 23:05
כמו אלה שאומרים: לא צריך צבא, נלמד תורה ונקיים מצוות וזה יציל אותנו.
9
זה אכן נכון שצריך להבטיח את הריבונות שלנו
איפכא מסתברא | 15-10-2015 23:11
והריבונות הולכת ונשמטת מאיתנו ואין פוצה פה ומצפצף "ולאט לאט נוסיף קדושה וטהרה בכל מלוא רוחב הארץ ובכל העם היושב בציון" ומהר מהר הר הבית יעבור לאויבינו. אוי לאלה שגרמו לעלבונו של הבית העלוב (אוה"ח הקדוש על ויקרא כה כה) ושבענו היום במיוחד קריאות "מרן"
10
הר הבית אינו הר פרטי של איזו קבוצה של צדיקים
יהודי פשוט | 15-10-2015 23:15
לא הוא לא של קבוצת צדיקים מישיבת הקו הוא של עם ישראל וכדי להשאיר אותו בידי עם ישראל נמשיך לעלות כדי שמדינת ישראל תצטרך לבטא את ריבונותה על ההר
11
מה שאין כן לגבי הר הבית ובבית המקדש, שקודם צריך לעשות ת
עוד חרדי | 15-10-2015 23:17
ואז בית המקדש ירד מן השמים:)
12
דעת הרמב''ם
אליעזר ביתאלניק | 16-10-2015 0:32
כב' הר' מזכיר הרמב''ם השכם וערב שבו הוא כותב סדר שיבת ציון א,ב,ג. הבעיה היא שג' מהפוסקים החשובים ביותר שהתירו עליה להר הבית,הם מגדולי מפרשי הרמב''ם בדורות אחרונים. הלא הם הר' יוסף קאפח זצ''ל,הר' גורן זצ''ל, וכמובן מו''ר הר' רבינוביץ שליט''א (מחבר סידרת הספרים יד פשוטה על הרמב''ם). וקשה לומר שהם לא הרגישו הרמב''ם כה פשוט זה. לגבי הרב''ם עצמו הראה שכב' הר' פשוט לא דייק. אין אף אחד שמדבר כרגע על לבנות בית הבחירה, שעל אין חולקים שזה בכלל לא שייך, הויכוח הוא ביחס לעליה להר, כאשר אלא שטוענים שמותר ואף מצוה מסתמכים בעיקר על דברי הרמב''ם עצמו בהלכות בית הבחירה. שאלה: מגוון שמרן השו''ע לא כתב הלכות שלא נוהגות בזמן הזה ועל לא כתב כלום ביחס להעלות מקדש. מכל מקום למה הם ולו סעיף אחד האוסר באופן ברור עליה להר הבית, והנכנס להר נכנס באיסור כרת, קשה לא?