פרוייקט הישיבות של סרוגים: ישיבת ההסדר בחולון - סרוגים

פרוייקט הישיבות של סרוגים: ישיבת ההסדר בחולון

לטובת השמיניסטים שמתחילים לחפש מקום לשנה הבאה פתחנו בפרוייקט הישיבות של "סרוגים". בשבועות הקרובים נכיר לכם בכל שבוע ישיבה אחת, מתוך אוסף הגדול והמגוון של הישיבות השונות. שבוע חמישי: ישיבת ההסדר בחולון, בית המדרש עוצמתי שמקרין תורה ברחבי העיר ומקדש את החולין.

פרוייקט הישיבות של סרוגים: ישיבת ההסדר בחולון

השליחות

ישיבת חולון הוקמה באלול תשס"ד במטרה ליצור מרכז תורני ורוחני משפיע בעיר חולון, שהיא אחת הערים הגדולות ביותר בארץ, ובה למעלה מ-200,000 תושבים.

השליחות שלנו בחולון היא בראש ובראשונה להקים כאן – בלב הציבור הגדול הזה, בית מדרש עם עוצמה גדולה של תורה, שעצם נוכחותו בתוך העיר כבר משפיעה רבות על תושבים רבים ועל האווירה הכללית בעיר.

מתוך העוצמה של בית המדרש יוצאים בחורי הישיבה והאברכים להקרין עוצמה של תורה, אמונה וזהות יהודית גם ברחבי העיר – כל בחור בישיבה מקדיש כשעתיים בשבוע לפעילות של זהות יהודית וחסד בקהילה: בלימוד בחברותות עם נוער ומבוגרים, בדוכני 'מעייני הישועה', בפעילות 'פנים אל פנים', בשיעורי זהות יהודית בבתי ספר חילוניים, ועוד.

את ההשפעות המיידיות של הפעילות אנו כבר יכולים לראות: ילדים שבעקבות לימוד בחברותא עם בחורי הישיבה בוחרים ללמוד בחינוך דתי וללכת לישיבות תיכוניות, תושבים חילוניים בעיר שמתקרבים עוד ועוד לעולם התורה והמצוות, ומשפחות שלמות שבונות את ביתן מתוך חיים של אמונה.

דוכן מעייני הישועה בפורים (ישיבת חולון)

 

הדרך הלימודית

בישיבה נלמדים כל מקצועות התורה – גמרא בבלי וירושלמי, תנ"ך, מדרש, הלכה, כתבי הרב קוק, חסידות ועוד –  מתוך ראייה של התורה כמכלול אחד שלם, שכל חלקיו קשורים זה בזה.

חז"ל מלמדים אותנו שהתורה היא כדמות אדם – כשם שלאדם יש לבוש, גוף ונשמה, כך בתורה יש לבוש – שהוא סיפורי התנ"ך והגמרא, גוף – שהוא גופי ההלכות, ונשמה – שהיא העומק הרוחני של מחשבת ישראל, החסידות, פנימיות התורה וכו'. ממילא מפגש שלם עם התורה צריך להיות בכל המישורים האלו.

סדר לימוד בבית המדרש (ישיבת חולון)

מתוך תפיסה זו מודגשת בישיבה דרך הלימוד המיוחדת של 'תורת ארץ ישראל', המאחדת את ההלכה עם האגדה, ואת פרטי הסוגיות וההלכות עם הרעיונות האמוניים המחשבתיים שעומדים בבסיסם, וכך יוצרת לימוד רב תחומי שמעשיר גם את לימוד הגמרא וגם את לימוד האמונה והמחשבה.

 

הישיבה כיום

בישיבה כיום כמאה ועשרים תלמידים, שיחד עם לימוד התורה משלבים גם פעילות התנדבותית של העמקת זהות יהודית בקרב ציבור דתי וחילוני. סביב הישיבה הולכת ומתפתחת קהילה של אברכים וזוגות צעירים הקשורים גם הם לעשייה הקהילתית.

הישיבה הייתה שותפה גם בהקמת ישיבה תיכונית המיועדת לתושבי העיר, ומרכז להעמקת זהות יהודית הפועל בבתי ספר חילוניים, ותלמידי הישיבה שותפים אף הם בפעילות חינוכית במסגרות אלו.

בישיבה ניתן דגש על האווירה החברתית והמשפחתית ועל לימוד בחבורה, ורבני הישיבה והאברכים מלווים ביחס אישי קרוב את התלמידים.

ככל ישיבות ההסדר משרתים תלמידי ישיבת חולון ביחידות הקרביות ומשלבים את העוצמה הרוחנית של לימוד התורה יחד עם  השותפות במלחמת מצווה של עזרת ישראל מיד צר ונשיאה בעול של השירות הבטחוני מתוך חיבור לעם ישראל.

ראש הישיבה בביקור אצל חיילי הישיבה (ישיבת חולון)

אנו קוראים לך להצטרף לשליחות גדולה זו, המשלבת צמיחה אישית ותורנית בעוצמה מיוחדת, לאור 'תורת ארץ ישראל', יחד עם תרומה לקהילה ולעם ישראל כולו.

ישיבת ההסדר בחולון

ראש הישיבה: הרב אלעזר אהרונסון

כתובת: רח' התחיה 14 חולון

טלפון: 03-5587638

אימייל: yesholon@neto.net.il

אחראי שבושים: דביר 050-9900310

==

עוד בפרוייקט הישיבות של סרוגים: איך לבחור ישיבה?, ישיבת שבי שומרון, ישיבת נתיבות, ישיבת נהריה, ישיבת קרית שמונה, המדריך לשבו"ש המתחיל.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אין על ישיבת חולון
מנחם | 22-12-2010 8:56
ישיבת חולון - ישיבה בצמיחה. לימוד בעוצמה, אוירה טובה, שיעורים ברמה, אידיאלים. מומלץ מחום למי שזה מתאים לו.
2
ב"ה שיש ישיבה כזאת!!
| 24-12-2010 13:54
3
אחלה ...
יציי | 18-06-2020 1:27
אחלה