נתניהו יבטל את מינויה של פרח לרנר למנכ"לית? - סרוגים

נתניהו יבטל את מינויה של פרח לרנר למנכ"לית?

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה,בנימין נתניהו, בקריאה להשהות את מינויה של פרח לרנר לתפקיד מנכ"לית משרד הקליטה

author-image
נתניהו יבטל את מינויה של פרח לרנר למנכ"לית?
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

בעקבות חקירתה של פרח לרנר, יועצת בכירה בלשכת ראש הממשלה, ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים, פנתה היום (חמישי) התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולנציב שירות המדינה בקריאה להשהות את מינויה של לרנר לתפקיד מנכ"לית משרד הקליטה.

כזכור, לרנר, המשמשת כיועצת בחירה בלשכת ראש הממשלה, עברה את ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה לתפקיד מנכ"לית משרד הקליטה וזאת למרות שנעדרת ניסיון ניהולי כנדרש מנושא משרה בתפקיד מנכ"ל משרד ממשלתי על פי רוב ומינויה ממתין לאישור הממשלה, על פי חוק.

נוכח הדברים, קוראת התנועה לאיכות השלטון לנציב שירות המדינה להתייחס לחשדות החמורים המופנים כלפי לרנר בבחינתו האם להשעותה מתפקידה, ולהעניק משקל משמעותי לשיקולים שעניינם אמון הציבור, תקינות התנהלות מוסדות השלטון והתנהלות חקירה משטרתית מעמיקה וממצה ללא הפרעה.

חשדות מסוג זה נגד עובדת כגב' לרנר, הנושאת בתפקיד בלב העשייה הפרלמנטארית והציבורית, משפיעה על התנהלות לשכת ראש הממשלה ועוסקת בנושאים רגישים מדי יום- עלולים לפגוע קשות באמון הציבור במוסדות השלטון.

יתרה מזאת, תפקודם התקין של לשכת ראש הממשלה או של משרד הקליטה אליו מתעתדת הגב' לרנר להתמנות מוטל בספק ככל שנושאת משרה רמה בהם נמצאת תחת חקירה פלילית הקשורה במישרין לסדרי עבודתה והתקשרותה עם אישים מסוימים המעורבים בפרשה מוגבלת.

בנוסף, קוראת התנועה במלוא הזהירות לכבוד ראש הממשלה להשהות את אישור מינויה של הגב' לרנר לתפקיד מנכ"לית משרד הקליטה עד שיתבררו החשדות לגביה עד תום, ולו רק בשל חשש כבד לפגיעה עמוקה באמון הציבור ממינוי עובד מדינה לתפקיד כה בכיר בעוד חקירה פלילית מתנהלת נגדו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו