עשרות רבנים תומכים ברופא שאמר שניתן לרפא הומואים - סרוגים

עשרות רבנים תומכים ברופא שאמר שניתן לרפא הומואים

עשרות רבנים חתמו על מכתב תמיכה בד"ר סודי נמיר, ומחאה על הדחתו מלשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית על רקע דבריו כי נטייה הומוסקסואלית ניתנת לריפוי

author-image
עשרות רבנים תומכים ברופא שאמר שניתן לרפא הומואים
  הרבנים תומכים. ד"ר סודי נמיר (צילום: יהודה פרל/הקול היהודי)

עשרות רבנים חתמו בשבוע האחרון על מכתב תמיכה בד"ר סודי נמיר, ומחאה על הדחתו מלשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית על רקע התבטאויותיו בנוגע לבעלי "נטיות הפוכות".

תחת הכותרת: "והיה מחניך קדוש", כתבו הרבנים מכתב חיזוק לד"ר נמיר ומחו על הדחתו מלשכת האתיקה. "תורתנו הקדושה, תורת חיים, מלמדת שהקב"ה ברא את האדם בצלם אלקים, "זכר ונקבה בראם", ומצווה אותנו לדבוק איש באשה ולהקים משפחה בריאה ושמחה", כתבו הרבנים.

כזכור, ד"ר נמיר הודח מתפקידו על רקע דברים שכתב בפורום אינטרנטי של רופאי משפחה, לפיהם מצופה מחברה מתוקנת שתעזור לאלו הסובלים מנטיות הפוכות ולא תפטור אותם על ידי כך שתאמר להם 'זה בסדר, אתה לא צריך טיפול, אתה פשוט שונה'.

"הרופא היקר ד"ר סודי נמיר הביע עמדה מקצועית בנושא זה, האומרת שגם אנשים בעלי "נטיה הפוכה", יכולים להתגבר על כך ולהקים משפחה נורמטיבית, עמדה הנותנת עידוד ותקוה לאנשים רבים", כתבו הרבנים בהתייחס לדברי נמיר על כך שנטייה הפוכה הינה מחלה הניתנת לריפוי מה שקומם עליו את ארגוני הלהט"בים שדרשו את הדחתו.

"אנו מוחים על הדחתו של ד"ר סודי מועדת האתיקה, תוך כניעה לאווירה המנסה לרמוס ברגל גאווה את הנורמה של המשפחה המסורתית. אנו מחזקים את ידי ד"ר סודי שאינו נרתע מהלחץ התקשורתי. ירבו כמותך בישראל, אנשים ישרי דרך ויראי אלוקים".

בין החותמים על מכתב הרבנים: הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא, הרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן, הרב דב ליאור רב העיר קרית ארבע חברון, הרב יצחק גינזבורג ראש תנועת 'דרך חיים' ומוסדות 'גל-עיני', הרב צפניה דרורי רב העיר קרית שמונה וראש הישיבה, הרב אליעזר ולדמן ראש ישיבת ניר קרית ארבע, הרב חיים שטיינר ר"מ בישיבת מרכז הרב, הרב ישראל רוזן ראש מכון צומת, ועוד עשרות רבות של רבנים בולטים, בהם רבני ישובים וראשי  ישיבות.

הרב יוחנן בן זכאי, מיוזמי המכתב וחבר הנהלה בתנועת 'דרך חיים' אומר: "תורת ישראל היא תורת חיים וכוללת בתוכה הוראה להנהגת חיים נכונה הן לאדם הפרטי והן  להנהגה הציבורית. לכן יש חשיבות מיוחדת להשמיע את קול התורה של הרבנים. רשימת החותמים על המכתב הנוכחי היא רחבת היקף, ובאה על רקע הניסיון של גורמים מסוימים להשתלט על השיח הציבורי ולשלול את הלגיטימיות של עמדת התורה. עלינו להזכיר שהעם היהודי הוא שהביא לעולם את המוסר, ודווקא השמעת דעת התורה היא שתביא לתיקון החברה, לא רק בתוך עם ישראל אלא החברה האנושית בכלל".

Document-page-001

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
זה רק מוכיח כמה מעט הרבנים יודעים
פסיכולוגית | 08-09-2015 23:04
אני מניחה שבמדינת הלכה יחזרו להציע מכות חשמל כדי לרפא הומוסקסואלים למרות שגם זה לא עוזר.
2
עיתונאות ״במיטבה״
טל , רופא ברמב״ם | 08-09-2015 23:27
איפה האמת בפרסום? למה אינכם מצטטים את דבריו במלואו? דבריו היו כדלקמן:"אני מרחם ומתפלל על כל אלו החולים בגופם ובנפשם. מקווה ומצפה לחברה מתוקנת... סוטה זה סוטה זה סוטה, אתה יכול לקרוא לו איך שאתה רוצה, זה סוטה. כל התועבה של אתמול נהיה הנורמה של היום...". אלו היו דבריו המזעזעים. עכשיו אסביר : הרפואה דוחה מכל וכל כי ההומוסקסואליות היא סטייה, אין לכך אח ורע, מדעי ההתנהגות, הפסיכולוגיה , הפסיכאטריה וכן שאר מחוזות הרפואה קובעים וקבעו כי אין בכך מחלה. כאשר רופא יוצא בריש גלי ומכריז כי זאת סטייה, זהו שקר וכזב שאינו מתיישב עם השכלתו. לו היה מדגיש שהוא מדבר בשם האידיאולוגיה האישית שלו זה היה דבר אחר. אבל בהפצת שקרים ואי נכונויות אין לכך תקדים. טוב שהר״י הדיחו אותו. איננו מוכנים שאדם שמונע על ידי אמונתו בלבד יכפיש ציבור שלם, איננו מעוניינים שאדם כזה ישא בתפקיד ציבורי בעל השפעה. צר לי על הרבנים המכובדים שתומכים בו ללא הבנה מעמיקה ברפואה. אינכם יכוליםהלרקוד על שתי החתונות. יש להביא לשלום בית ואהבת חינם ולמצוא את עמק השווה בין הרבנות לאוכלוסיית הלהטבים. צר לי שאתם מלבים אש. אני מעריך שלא תפרסמו את דבריי אך אני מנסה להפיץ את האמת האבסולוטית בכל זאת.
3
האמת שיש להם הורמון כמו במוח הנשי חזק יותר
הפיתרון | 08-09-2015 23:37
הטיפול הוא הורמונאלי וכן אימון הצד הגברי של המוח. תקראו את הספר המוח הנשי יש הבדל מאד גדול בין מוח גברי לנשי במבנה שלו הטיפול הוא הורמונאלי בשילוב התנהגותי. זה אפשרי.
4
לכל המתעצבנים
אורי | 09-09-2015 9:06
כשאותה הסתדרות רפואית הודיעה שהיא לא תזין בכפייה את המחבל ימח שמו, אתם לא טענתם שהיא חורגת מתפקידה. כמובן שהאמירה שלכם בקשר לכך שכל העולם הרפואי מכיר בזה שזו לא מחלה נובעת מבורות שהטרור הלהטבי הצליח להחדיר לכל שדרות הציבור, ואם נמשיך את הקו הזה הרי שפדופיליה היא ודאי לא סטייה, כשגבר בן 30 נמשך לילדה בת 12 זה דבר די נורמלי ואעפ"כ, בגלל שיקולים ערכיים, אנחנו אומרים שזו סטייה שצריך לטפל בה, הרי לכם ששיקולים ערכיים הם המעצבים את הגדרת המשיכה המינית כנורמלית או לא, אז אנא חדלו מלזרוק ססמאות טרוריסטיות לאוויר ותתחילו קצת לחשוב
5
ברוכים הבאים למאה ה13
עופר | 09-09-2015 11:49
אתה
תשמע | 12-06-2019 21:59
צודק, באמה ה13, באמת היה טוב יותר כאן.
6
אני לא יודע מי צודק. אבל מאיפה הרבנים יודעים?
אזרחי | 09-09-2015 13:07
הם למדו רפואה? האם הם יכולים לטעון שניתן להגביה אנשים ב 10 ס"מ?!
7
לרופא ברמב״ם
יצחק | 09-09-2015 17:58
האם פדופיליה היא סטייה ואם לאו אנא הסבר את ההבדל בין פודופילים ללהטבי״ם
8
ומה אם רופא שתומך בהפלות?
אלי | 09-09-2015 22:07
אם רופא היה מפיץ בפורום את דעתו האישית שיש לאשר הפלות, לא הייתם אומרים שיש להדיח אותו?