ברקע המשך הדיונים על המשא ומתן, משלחת חמאס דרשה היום (שלישי) לקשור בין שחרור החטופים לנסיגת צה"ל מרצועת עזה, כך שהחטוף האחרון ישוחרר כשצה"ל ייסוג באופן מלא מרצועת עזה, כך דווח בערוץ אל ג'זירה.
המקור בחמאס אמר: "שחרור החטוף האחרון חייב להתבצע במקביל לנסיגה האחרונה של כוחות צה"ל. משלחת הארגון מדגישה את הצורך בקבלת ערבויות בין-לאומיות להפסקת אש סופית ולנסיגה מלאה". דרישת ארגון הטרור מנוגדת לעמדת ישראל, שלא מוכנה לנסיגה מוחלטת מרצועת עזה.
נלחץ? חמאס מכחיש בתוקף את הדיווחים "שקר מוחלט"
במקביל לתדרוך הבכיר בחמאס, ערוץ אל-ע'ד המצרי דיווח: חמאס דבק בערבויות שישראל לא תחזור למלחמה לאחר שחרור החטופים ודרש הפסקה מוחלטת של הלחימה לפני שחרורם.
בנוסף, בחמאס דורשים לשחרר את מרואן ברגותי, אחמד סעדאת, חסן סלאמה, עבאס א-סייד ואסירי עולם נוספים
תגובות
לגמור אותם זהו יש להם עד יום שישי לשחרר