ארדן: להכריז על 'מוראביטאת' כהתארגנות בלתי מותרת - סרוגים

ארדן: להכריז על 'מוראביטאת' כהתארגנות בלתי מותרת

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן פנה היום לשר הביטחון, בבקשה להכריז על הארגונים ''מוראביטון'' ו''מוראביטאת'' המפעילים את המתפרעים בהר הבית כ''התאחדות בלתי מותרת''

author-image
ארדן: להכריז על 'מוראביטאת' כהתארגנות בלתי מותרת
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

המצב בהר הבית על סף התלקחות, כשהמתפרעים המוסלמים לא חוששים גם להכות את היהודים העולים להר ואת השוטרים המוצבים במתחם.

על רקע המצב המתוח, פנה היום (ב') השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן לשר הביטחון, משה יעלון בבקשה להכריז בדחיפות על הארגונים "מוראביטון" ו"מוראביטאת" כ"התאחדות בלתי מותרת" לפי תקנה 84 לתקנות ההגנה (שעת חירום).

"ארגונים אלה מנהלים מעקב אחר ביקורי יהודים בהר הבית, צועקים באופן מתלהם ומסית וחוסמים את דרכם של מבקרים בהר.", כותב ארדן בפנייה, "מטרתם היא להצר את צעדיהם של יהודים המבקשים לבקר בהר הבית באמצעות אלימות והפחדה ואני אעשה כל שביכולתי בכדי להפסיק את פעילותם של ארגונים מסוכנים אלה שמפרים את האיזון בהר הבית."

בשבועות האחרונים הוביל ארדן עבודת מטה, יחד עם גורמי המשטרה והשב"כ העוסקים בנושא ובליווי פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אשר נתן את הסכמתו לקידום ההכרזה.

צפו: חברות מורביאטות תוקפות את ח"כ שולי מועלם בהר הבית

(ארכיון)

בדיונים שקיים ארדן בנושא הר הבית, נחשפה תמונה ולפיה הארגונים "מוראביטון" ו"מוראביטאת" מופעלים על ידי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית במטרה להפר את האיזון (הסטטוס קוו) הקיים באזור הר הבית, פעילות אשר הביאה להסלמה והחמרה במצב הביטחוני בהר. יש להדגיש שאירועים בהר הבית הובילו בעבר צעירים לפעילות טרור ואף עלולים לגרום לכך בעתיד.

פעילות ה"מוראביטון" וה"מוראביטאת" בהר הבית גורמת לאירועי חיכוך ואלימות רבים בין פעילי הארגונים למבקרים בהר. פעילותם האגרסיבית והמאיימת משפיעה באופן שלילי ביותר על סדר היום בהר הבית, מובילה לפגיעה ביכולת השמירה על הסדר הציבורי בהר וגורמת לסכנה לשלום הציבור.

לפניית השר לביטחון הפנים אל שר הביטחון צורפו חוות הדעת המקצועיות של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי. ההכרזה על הארגונים תאפשר פעילות אכיפת חוק רחבה יותר מולם ונקיטת פעולות אשר כיום אינן מתאפשרות כמו החרמת כספים, מעצרים של פעילים ועוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
משה דיין
סיהאלום | 24-08-2015 21:17
זו תוצאה של התנהגותו המופקרת של משה דיין שמסר את הר הבית בכוונת זדון לחבריו האיסלמו-נאצים כדי לחסל את הקשר ההיסטורי והטבעי של עם ישראל למקום.
2
יום יגיע וכף רגלו של גוי לא תדרך שם
| 25-08-2015 12:05
תוכן