פולמוס הצניעות: בתנועת אריאל זה לא היה קורה

הצגת המבקשים הפרדה והצגת תנועה שלמה שמתנהלת כך כחרדים הינה סילוף האמת. מדובר באנשים שמבינים שמשמעות הציונות הדתית ע"פ הרב קוק היא להיות ציוני מושלם -, אבל, ולא פחות מכך, דתי מושלם שמקפיד על קלה כבחמורה

פולמוס הצניעות: בתנועת אריאל זה לא היה קורה
  למצולמים אין קשר לכתבה (אילוסטרציה נתי שוחט/פלאש90)

בימים האחרונים המגזר שוב סוער בשאלה הנצחית אודות מעורב או נפרד בתנועות הנוער. הפעם בעקבות מקרה של ריקודים מעורבים במחנה סיירים של בנ"ע. מכל הצדדים נשמעות שוב הטענות המוכרות על התחרדות מצד אחד וחיפוף מצד שני.

רגע, יכול להיות שרק אני שמתי לב בלהט הויכוח שהדיון מתנהל בין המאשימים את בנ"ע בהתחרדות בגלל הפסקת ריקודים מעורבים (!!) לבין התנועה עצמה שעסוקה בלהתנצל, להבהיר שהיא ממש לא מתחרדת, ושהיא נאלצת לפעול כך כדי להכיל את ה'דוסים' שממשיכים להתעקש על ההלכה. אף אחד לא שואל את עצמו מה מותר לעשות ומה אסור, כן, אסור לעשות?

אז תנו לי רגע לעשות סדר בדברים. המתנגדים לריקודים מעורבים ולחברה מעורבת הם לא חרדים, הרב קוק לא היה חרדי, רבני המגזר בוגרי מרכז הרב לאלפיהם אינם חרדים וגם תנועת אריאל שכל פעילותה מתנהלת בנפרד היא לא תנועה חרדית אלא ציונית דתית. נקודה.

הצגת המבקשים הפרדה והצגת תנועה שלמה שמתנהלת כך כחרדים הינה סילוף האמת. מדובר באנשים שמבינים שמשמעות הציונות הדתית ע"פ הרב קוק היא להיות ציוני מושלם -, אבל, ולא פחות מכך, דתי מושלם שמקפיד על קלה כבחמורה!!

באופן כללי אנחנו מאמינים שהתורה שייכת לכל יהודי ויהודייה וממש לא רק לקצוות החרד"לים ו/או החרדים ושהיא מחייבת כל יהודי לפחות כמו שהיא שייכת לו.

מנגד, דווקא אי הקפדה על ההלכה בשלמות על אף עיסוק באידיאלים שונים מראה עד כמה מדובר בהליכה על חבל דק שתוצאותיו מסוכנות – ריקודים מעורבים. כשאין גבולות ברורים שמגדירים מראש את גבולות הדיון יכול כל חניך בן 15 להחליט בעצמו מהי צניעות נדרשת ומהי צניעות מוגזמת, מה נקרא קיום ההלכה ומה-"התעסקות בחיצוניות"..

בתנועת אריאל הדיון הזה לא היה מתחיל. לא כי אין באריאל חניכים שמגיעים מבתים פחות תורניים אלא כי באריאל ברור שהסמכות העליונה היא ההלכה. הלכה- ולא כל פרשנות שייתן לה כל חניך על פי השקפתם. על זה אין מקום לויכוח.

אז מזכ"ל בני עקיבא, (וכל ההורים המודאגים) יכולים להיות רגועים. בנ"ע לא מתחרדת. הרכזת שהפסיקה את הריקודים המעורבים בסה"כ עשתה עוד צעד קטנטן לכיוון הנכון.

(הכותב הוא תלמיד שיעור א' במעלה אליהו, בוגר תנועת 'אריאל')

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
צודק. באריאל זה לא היה קורה ולכן לא אשלח לשם את ילדי
freebird | 20-08-2015 16:26
אשלח אותם לבני עקיבא שם לומדים שבנות הן לא ערווה מהלכת על שתיים. בשום מקום אלדר לאו לא כתב על ריקודים מעורבים. מאיפה הביאו את זה? הדיון היה על שיחה והסתודדות בקבוצה. אין בכך שום איסור על דיני ייחוד. זכותך לשמור על אורך חייך. אל תפריע לי באורך חיי.
2
האם גם באריאל אומרים למעט שיחה עם אשה.
| 20-08-2015 16:46
וכשכבודו יתחתן מה זה יאמר עליו? ומה על אישתו?
3
באריאל זה לא היה קורה ולכן אשלח לשם את ילדי!
אביה | 20-08-2015 17:33
דווקא בגלל שהתנועה היא מעורבת עם כל המורכבות שבדבר, עליה להשתדל להקפיד בענייני צניעות ביתר שאת.אסור לנו שערכים מסויימים יבואו על חשבון השני. שאיפתנו היא לקיים תורה בשלמותה המקיפה את כל מרחבי חיינו. אשרינו שיש לנו תנועה אידיאלית כאריאל שאינה מתפשרת ומשתדלת ללכת עם התורה עד הסוף.
4
אשרייך!!
אחד מבני עקיבא | 20-08-2015 17:45
5
כל כך אמיתי!
דתי | 20-08-2015 17:58
אני מדריך בתמועת עזרא ואני יודע מה יש בפניםץ לש אני "נקי" מכל חטא ואני גם נופל. אבל, רמת הכבוד להלכה מאוד יורדת ואנחנו ממש לא נחשבים סניף לא דתי. דווקא אח דהסניפים המובילים תנועה. הכבוד להלכה יורד ויותר מדגישים את הרצון שלי ואת מה שאני רוצה לעשות גם אם זה מנוגד להלכה וחבל! יש לנו נוער מדהים וצריך לדאוג גם להלכה חוץ מלערכים חשובים אחרים
קודם תלמד לכתוב בלי שגיאות כתיב
| 21-08-2015 11:10
תוכן
קודם תלמד לכתוב בלי שגיאות כתיב
| 21-08-2015 11:10
תוכן
6
תגובה ל 1+2
שלמה | 20-08-2015 18:02
זה שלא מדברים עם בנות לא אומר שזה חינוך לכך שכל אישה היא ערווה. להפך, הכבוד לבנות יותר גדל כי אתה מבין שהן משהו מיוחד ולא עוד כמה מהחבר"ה. דיי עם השטויות האלה שמי שלא מדבר עם בנות כשהוא נער לא יידע מה לעשות בדייטים ואיך להתנהג עם אישתו...זה שטויות והמציאות מוכיחה אחרת!
7
שצ
זאורוס | 20-08-2015 19:16
כל רינוני שיעור הא האלה... תתחיל להתגלח ואז תכתוב.
8
באריאל גם משהו כמו מה שהיה עם הרב שי פירון לא היה קורה
בני עקיבא | 20-08-2015 22:47
הרב שי פירון לא היה חוזר בתשובה באריאל... אתה המצאת פה שהדיון היה על ריקודים מעורבים אז אני יכול להגיד לך שבני עקיבא בחיים לא תיתן לגיטימציה לריקודים מעורבים. כי זאת פשוט לא הדרך של התנועה אלדר לאו לא יצא נגד ההלכה בכלל בכל המכתב שלו וגם בני עקיבא פועלת רק בהתאם להלכה. וגם התמונה הזאת היא מזעזעת. באיזה זכות אתה שם בתור תמונה שתתאר את בני עקיבא תמונה של בנים ובנות שוכבים ביחד על ערסל?? אתה לא רואה בזה לשון הרע והוצאת שם רע???
9
ל-2
אלחנן | 20-08-2015 22:58
"באישתו אמרו ק"ו באשת חברו" אולי לא נעים לשמוע אבל זה כתוב במשניות מסכת אבות...איזה באסה...עכשיו נשאר לשאול מה זה להרבות כשמדובר באישתך....אל תהיו מטורללים...יש הלכה ויש לא הלכה...יש בעיה רצינית להיות בתנועת נוער מעורבת בגלל שנמצאים שם בקשר יומיומי ארוך מתמשך וקליל עם בני ובנות המין השני דבר שאסור, ומביא להמון תקלות, ביננו חאלס...כולם יודעים את האמת...והשאלה מה אתה עושה...מקיים הלכה, מצוות, או מה שבראש שלך...
10
ל-1: מאיפה הקרצת את כל המיתוסים הללו?
שי | 20-08-2015 23:09
אתה מנסה לומר שכל מי שנמצא ימינה מבני עקיבא, לא מדבר עם נשים, אין לו אחיות, הוא לא רואה איך אבא מדבר עם אימא וכו'? אתה מתעקש לשכנע אותנו שבלי פעילויות מעורבות הילדים, רחמנא לצלן, לא יצליחו להקים משפחות? ההיפך הוא הנכון. אגב, את המילה "אורח" כותבים בחי"ת.
11
שכויח ניסן.
תלמיד כיתה י' בישל"ץ | 20-08-2015 23:56
נרך יאיר. בהצלחה בהרב גנץ שלי'.
12
כל הלייטים שלא מתענינים בהלכה,,עם ביקורת לא לענין
כל מילה בסלע | 23-08-2015 8:40
לא לחינם הביקורת הלא עינינית שלהם היא על שגיאות כתיב,, במקום לענות לגופם של הטענות הצודקות!!! אגב במסכת סוכה כתוב שהפרידו את הגברים מהנשים בשימחת בית השואבה בבית המקדש.. לכל החוששים מהתחרדות... אגבמי שיודע , אגב התמונה אומרת הרבה
13
המאמר קולע לגמרי..תתמודדו עם הטענות מבלי לפגוע
לכל המתלהמים | 23-08-2015 8:45
1, במשנה כתוב לא להרבות בשיחה עם האשה!!! וכשיתחתן אשתו תשמח שאנו מרבה שיחה עם נשים אחרת.. 2.כל מי שאמיתי עם עצמו. יודע שמהר מאוד קבוצה מעורבת מגיעה לריקודים והסתודדויות כמאמר חז"ל "אש בנעורת" וכל המיתתמים יודעים שקבוצה מעורבת יכולהמהר מאוד להגיע לבעיות
14
מידיעה אישית
קובי | 24-08-2015 16:24
אתם יודעים כמה נישואים כשרים ומשפחות כשרות נוצרו כתוצאה מ"האסון" הקרוי ריקודים מעורבים?
15
8: אתה טוען שהתמונה פיברוק ואין בכלל תופעות כאלו?
שלומי | 29-09-2015 19:47
הרי גם אתה יודע שהתמונה נכונה למרבה הצער אז במקום לטפל במוגלה - אתה טומן ראשך בתירוצי לשון הרע ושאר ירקות???
16
יום אחד תתבגר..
123 | 19-11-2015 22:07
ותפסיק עם ההשוואות וקטנוניות האלה.. אם יש משו' שאתה לא מסכים איתו אפשר לומר אותו בלי קשר להשוואה הקטנונית הזאת, ולוויכוח הילדותי הזה של מה יותר טוב.. לעצם העניין- כמובן שגם בבנ"ע התורה היא מעל הכל. השאלה היא התורה עפ"י מי. יש רבנים שסוברים שחברה מעורבת היא דבר טוב ונכון לכתחילה, כך בחור דתי צריך לגדול תוך ידיעה והקפדה על הדברים האסורים הלכתית. (בין הרבנים- הרב צפניה דרורי הרב שרלו ועוד) יש רבנים הסוברים שחברה מעורבת זה דבר נכון בדיעבד. כלומר במציאות בה אנו חיים יש להמשיך את הפעילות בסניפים ולאט לאט השאיפות יגדלו ועמ"י והציבור הדתי לאומי ירצה יותר הפרדה, צניעות והקפדה (בראשם עומד הרב דרוקמן, לפניו היה הרב נריה זצ"ל) ויש רבנים הסוברים שחברה מעורבת זה דבר אסור ומכוער אפי' בדיעבד. זה אסור עפ"י ההלכה ואין מקום להקל במציאות של ימינו. (בין הרבנים- הרב ליאור, הרב מלמד ועוד) בבנ"ע מודעים לכך שיש יותר מ"דעת תורה" אחת בציבור הדתי לאומי ולכן נותנים את הבחירה לסניפים (נכון שהזרם השלישי נמצא קצת בנחיתות לפעמים, ועל כך יש להצטער ולפעול לשינוי [אם כי לענ"ד זרם זה גרם את זה לעצמו אבל זה לא הנושא עכשיו..]) לסיכום- כולנו מנסים לעבוד את ה' יתברך, לשפר את החברה והמדינה.. שנזכה בעז"ה.. בברכת חברים לתורה ולעבודה ;) נ.ב. נראה לי ממש בזיון התמונה הזאת, אני ממש מקווה שלא בחר אותה 'בוגר תנועת אריאל' כי -אולי באריאל לא יודעים את זה- היצורים האלה עם השיער הארוך שנמצאים בתמונה נקראים בנות ויש איסור בהלכה לראות אותם כפי שהם מוצגים בתמונה. כמו כן יש איסור לגרום לאחרים לראות דברים כאלה.. [ממש סליחה על העקיצה הקטנונית. לא הצלחתי להתאפק..]