איש מלא תורה. הספד לרב עקיבא הכרמי זצ"ל - סרוגים

איש מלא תורה. הספד לרב עקיבא הכרמי זצ"ל

תלמיד חכם, זקן תלמידי החכמים בצפון, ראש כולל שנים ארוכות, שופע ידע בכל תחומי התורה, איש של אהבת ארץ ישראל, מחובר עם מדינת ישראל, שלמד עם אברכים כמו עם בעלי בתים פשוטים. הרב יעקב ידיד סופד לרב עקיבא הכרמי זצ"ל

author-image
איש מלא תורה. הספד לרב עקיבא הכרמי זצ"ל
  איש של תורה. הרב עקיבא הכרמי זצ"ל

הספדר לרה"ג הרב עקיבא הכרמי זצ"ל

אבל כבד בצפון, דמותו התורנית של מי שהנהיג את קרית שמואל למעלה משישים שנה, על כל שלל תהפוכותיה הרוחניים והחברתיים, דמותו המיוחדת של הרה"ג הרב עקיבא הכרמי זצ"ל שנסתלקה הערב מאיתנו.

אינני ראוי להספידו, רק ללמוד מעט מדמותו התורנית, של מי שהגיע לקרית שמואל חיפה, כשאז כל ממסד הרבנות לא היה נפוץ, ולא התקבל תמיד באהבה. מי שמצא שפה משותפת עם פועלי בנין, אנשי עבודה, עם אנשי ממסד, ועם רמות שונות של חיבור לתורה, ושרד, והצמיח, וגידל, וענה לאלפי שאלות במהלך השנים. תמיד בקבלת פנים ובחיוך.

תלמיד חכם, זקן תלמידי החכמים בצפון, ראש כולל שנים ארוכות, שופע ידע בכל תחומי התורה, איש של אהבת ארץ ישראל, מחובר עם מדינת ישראל, שלמד עם אברכים כמו עם בעלי בתים פשוטים. זכורני כילד קטן את שיעורי המשנה, בין מנחה לערבית, את הסעודה השלישית בבית הכנסת, את הבית שלו מול בית הכנסת הפתוח תמיד לשאלות. את המלחמה שלו בדיבורים בתפילה, את המסירות לכל דבר שבקדושה. בפשטות, בסבלנות, בלי מחיצות וגינוני כבוד, בלי התנשאות בלי לקחת לעצמו כתר תורה.

מי שהפך את קרית שמואל למקום מלא תורה, והתחבר לזרמיה השונים והמגוונים, מי שהצליח לראות בפרי עמלו שינוי של תורה ועוצמה בתוך קהילתו, ותמיד הוא היה שם בתוך קהילתו. משתתף והולך עד השנים האחרונות לכל בתי הכנסת המתרבים והמתרחקים מביתו, הלכתי לצידו שבת אחת כשבית הכנסת היה מרוחק נאד מביתו והוא הגיע רגלית, כדי להשתתף בשמחת בר מצוה רגילה.

עוד לא היו גרעינים תורניים, ולא קמה שם ישיבת הסדר בקרית שמואל, אבל היה איש של תורה מלא תורה, שקוע בה, ומצמיח מתוכו את הכוחות לכולם, חבל על דאבדין.

==

הרב יעקב ידיד הוא ראש ישיבת ההסדר כרמיאל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השריפה
גלעד | 02-08-2015 15:00
השריפה אשר שרף ה' - תלמיד חכם שנלקח מאיתנו מתואר כשריפה. ובמקרה היום שריפה גדולה בירושלים בצומת "הכרם" והדסה עין "כרם" . להמחיש לנו את גודל האובדן ע"י הלהבות