כתב אישום נגד מציתי כנסיית הלחם והדגים - סרוגים

כתב אישום נגד מציתי כנסיית הלחם והדגים

כתב אישום הוגש נגד ינון ראובני בן 20 ויהודה אסרף בן 19 בחשד להצתת כנסיית הלחם והדגים בכפר נחום ליד טבריה לפני כחודש. השניים מילאו דלק בבקבוקים בלטרון והציתו את הכנסייה בצפון

author-image
כתב אישום נגד מציתי כנסיית הלחם  והדגים
  צילום: באסל עווידאת

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ינון ראובני בן 20 ויהודה אסרף בן 19 בחשד להצתת כנסיית הלחם והדגים בכפר נחום ליד טבריה לפני כחודש.

כתב האישום מייחס לראובני עבירות של הצתה בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ממניע של עוינות כלפי הציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר למעשים אחרים והסתייעות ברכב לביצוע פשע ונגד אסרף עבירה של מתן אמצעים לביצוע פשע וקשירת קשר למעשים אחרים.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עמוס דניאלי ועו"ד אבי פסטרנק, עולה כי ביום 17.06.15 קשר ראובני קשר עם אחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה להצית את הכנסייה ולפגוע בקודשי הדת הנוצרית, וזאת על רקע של עוינות כלפי הדת הנוצרית. בנוסף, קשרו שני הנאשמים ביניהם קשר לפיו אסרף ימסור את רכבו מסוג סובארו אשר נרכש על יד אסרף כשבועיים קודם לכן לראובני וזאת ביודעו כי הרכב ישמש לביצוע עבירה ממניע של גזענות או עוינות כלפי דת.

בהתאם לתכנון, סמוך לשעה 22:00 יצא ראובני בנסיעה ברכב הסובארו ממקום החנייה סמוך לשער האחורי של היישוב יד בנימין, ואסף בהמשך את האחרים.

סמוך לשעה 22:40 ולצורך ביצוע ההצתה, מילא הנאשם בקבוקים בבנזין בתחנת הדלק בלטרון. בנוסף לבקבוקים האמורים, הצטיידו המציתים לצורך ביצוע ההצתה בכפפות, גפרורים ומצית.

בהמשך הלילה סמוך לשעה 03:00 הגיעו המציתים ברכב הסובארו לדרך עפר מול הכניסה לכנסייה, שם החנו את הסובארו, חצו את הכביש בריצה לכיוון מטע מנגו הסמוך לכנסייה, והחלו להתקדם לכיוון הכניסה הדרום מערבית של הכנסייה.

סמוך לשעה 03:15 נכנסו המציתים למתחם הכנסייה. המציתים נכנסו לחדר המשמש כחדר ישיבות במנזר, שפכו בנזין על דלתות וקירות המבנה והדליקו אותו. כתוצאה מכך, התלקח החדר כולו. גג החדר, אשר היה עשוי עץ, קרס, והאש התפשטה אל שני חדרים סמוכים.

בנוסף, שפכו המציתים בנזין על דלת מבנה המגורים של המנזר, סימנו שובל של בנזין מהדלת לחצר סמוכה, שם הדליקו את הבנזין באמצעות גפרור. שובל האש הגיע עד לדלת והצית אותה ולהבות האש חדרו מתחת לדלת לעבר מבנה המגורים. וגרם לה נזק. באותה עת שהו במבנה המגורים שני כמרים. במהלך ניסיונות הכיבוי של השריפה, נפגעו אב המנזר ומתנדבת באורח קל משאיפת עשן.

בנוסף, ריססו הנאשמים על קיר סמוך לדלת שהוצתה את הכתובת "והאלילים כרות יכרתון", שהיא משפט הלקוח מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביעור עבודה זרה.לאחר מכן, נמלטו הנאשמים מהמקום באופן רגלי עד הגעתם לסובארו. באמצעות הסובארו עשו המציתים את דרכם בחזרה למקום עבודתו של ראובני ביהוד. המשיך לעבודתו, והאחרים נהגו בסובארו בחזרה ליישוב. השניים נעצרו עד תום ההליכים נגדם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
האם הם סרוגים?
| 29-07-2015 20:27
אנסים סוטים מציתים כבוד גדול
2
חבל שנתפסו
אהוד | 30-07-2015 0:00