נתניהו מטרפד את כניסת יהודה גליק לכנסת - סרוגים

נתניהו מטרפד את כניסת יהודה גליק לכנסת

הרחבת החוק הנורבגי המאפשרת את החלתו גם על שלושה שרים מהליכוד, צפויה להכניס את פעיל הימין יהודה גליק, הממוקם במקום ה - 33 לכנסת. נתניהו מטרפד את המהלך

author-image
נתניהו מטרפד את כניסת יהודה גליק לכנסת
  (יונתן סינדל/פלאש90)

החוק הנורבגי. העיסוק בחוק הנורבגי ממשיך לספק כותרות ודרמות, כאשר כעת נראה כי פעיל הימין, הר הבית והמקדש, יהודה גליק, הממוקם במקום ה – 33 ברשימת הליכוד, יכול למצוא את עצמו מכהן כחבר כנסת.

הסיבה לכך היא שאחת ההסתייגיות שהניחו חברי הליכוד במהלך הדיון על החוק היא שהחוק יורחב ויחול גם על 3 שרים מהליכוד.

על פי ההסתייגות, אותה הגישו חברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטן, במפלגה מעל 12 ח"כים יוכלו שלושה שרים או סגני שרים שהם חברי כנסת להתפטר ולא רק אחד. כזכור, החלת הנורבגי הוא אחד הסעיפים הכלולים בהסכם הקואליציוני בין 'הבית היהודי' ל'הליכוד'.

אלא שהשמחה של גליק ואמיר אוחנה (32) הייתה מוקדמת. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוריד הוראה לחברי הליכוד בועדת החוקה להסיר את התיקון לאפשרות של התפטרות שלושה שרים במפלגה לאחד בלבד. המשמעות גם אם יעבור החוק הנורבגי רק שרן השכל (31) תכנס לכנסת ואילו גליק ואוחנה יישארו בינתיים בחוץ.

מאז הקמת הממשלה עבר החוק כמה וכמה גלגלולים ושמו אף שונה לחוק 'הנורבגי הקטן', וזאת מכיוון שהוא צפוי לחול רק על מפלגות עד 12 מנדטים. ובמילים אחרות: על כל מפלגות הקואליציה מלבד מפלגת השלטון, הליכוד.

אלא שכאמור היום (שלישי) עבר החוק הרחבה והוא צפוי לחול גם על שלושה שרים מהליכוד.

ראוי לציין, כי יוזם המהלך להחלת החוק הנורבגי הוא יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, שרוצה לראות את חברת הכנסת לשעבר, שולי מועלם, חוזרת למשכן הכנסת, וזאת לאחר שלא הצליחה להיכנס מכיוון שהיא ממוקמת במקום ה – 9 בלבד בבית היהודי.

אחד הדיונים שעדיין מתנהלים אודות החוק הנורבגי הוא האם לאפשר את החלתו גם על סגני שרים, החלטה שתאפשר גם למפלגת 'יהדות התורה', שלה סגני שרים בלבד, להשתמש בו ולפנות מקום לחכי"ם נוספים. לפי שעה נראה כי התנגדותה של מפלגת 'יש עתיד' מונעת את החלתו של החוק כבר במושב הנוכחי, והוא ככל הנראה יצטרך לחכות למושב הבא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עוד הוכחה לאהבה של נתניהו לנתיניו הדתיים הלאומיים..
| 28-07-2015 14:24
2
למען האמת
| 28-07-2015 14:34
למען האמת הפעם אני מסכים עם יאיר לפיד,דיייי חלאס כמה אפשר לטמטם את השכל האנושי עם כל המריא הזה,כל מפלגה שלא הצליחה לגייס מספר מנדטים כראוי כמו הבית-היהודי מוצאים להם כל מיני קומבינות משונים בשביל להכניס את ידידיהם באיזה שהוא צורה,שיחול על סגני,ועל מפלגה כמו ליכוד שיהא אפשרות ל-3 שרים להתפטר, תמשיכו הלאה שגם סגני סגנים של הסגן יתפטרו,ובכך תהיה ממשלה רחבת ידים עם קואליציה של 50 מנדטים,ולא יצטרכו קואלציה של 61
3
ירושלים
צחי | 28-07-2015 16:22
אדוני ראש הממשלה נא הזהר אני מקוה שהנך מכיר את הסיפור עם אותו בעל שסרב לגרש את אשתו שהרב הסביר לו שהדרך האחרת להשתחררות אשתו זה שהוא ימות אם לא תכניס את גליק בדרך הנרווגית הוא יכנס כימאן דהוא ימות ומי יודע מי זה יהיה?
4
כל הכבוד לבנט שמשאיר את המפלגה על תקן של "עסקונה"
yes. | 28-07-2015 22:55
מה זה הכנסת נהפכה ללישכת התעסוקה וכמובן שזה מבזבז למדינה מעל מאה אלף ש"ח לחודש קרוב לארבעים אלף שקל לכל ח"כ טרי כפול 5 מפלגות בקואליציה הנוכחיתזה קרוב ל200,000 ש"ח לחודש