שוחררו שני חשודים בהצתת הכנסייה בצפון - סרוגים

שוחררו שני חשודים בהצתת הכנסייה בצפון

השניים שוחררו לאחר כשבוע של חקירות קשות בשב"כ והכחישו מעורבות בפרשה . עורך דינם: "הנערים שהו על לא עוול בכפם במעצר בתנאים בלתי אנושיים ומשפילים"

שוחררו שני חשודים בהצתת הכנסייה בצפון
  צילום: באסל עווידאת

הצתת כנסיית הלחם והדגים. בית משפט השלום בנצרת שחרר אמש (א') שני נערים שנעצרו בחשד למעורבות בהצתת הכנסייה בצפון לפני כחודש. השניים שהו במעצר בתנאים קשים במתקן שב"כ במשך כשבוע ימים אך הכחישו מעורבות במקרה.

אתמול ביקשה המשטרה לשחררם בתנאים מגבילים ובית המשפט הורה על שחרורם למעצר בית למשך שבועיים וכן איסור יצירת קשר עם חשודים נוספים בפרשה. השניים נחקרו בידי חוקרי שב"כ במשך שעות ארוכות מדי יום כשהם אזוקים לכסא וסופגים השפלות ואיומים. הם שהו בתא קטן עם מנורה שדולקת בקביעות וללא תנאים מינימאליים. מעצרם של שלושה חשודים נוספים הוארך והפרקליטות הודיעה כי כנגד שניים תגיש ככל הנראה כתב אישום, כנגד אחד בחשד לפגיעה בכנסייה וכנגד השני בגין סיוע לביצוע המעשה.

עו"ד אהרון רוזה המייצג את אחד העצורים ששוחררו מסר בתגובה: ״אני מברך על שחרור העצור לאחר ששהה על לא עוול בכפו במעצר בתנאים בלתי אנושיים ומשפילים, ומבקש שיהיה ברור כי שחרורו משמעו שאין לו כל קשר לביצוע המעשים״.

עו"ד יובל זמר המייצג עצור נוסף ששוחרר אמר: "מהרגע הראשון טענו כי לעצורים אין ולא היה כל קשר לעבירות החמורות שיוחסו להם. מובן כי אנו מברכים על השחרור אך מצער הדבר שהחשודים נאלצו לסבול משך כ-10 ימים תנאי מעצר קשים, חקירות ברוטאליות ופגיעה קשה בזכויותיהם הבסיסיות כשהיום כבר אין ספק כי לא היתה להם כל הצדקה".

שחרורם של השניים מצטרף למעצר ושחרור של קבוצת מטיילים שמנתה 16 נערים ומדריך אשר עוכבו בידי המשטרה במהלך טיול בצפון בבוקר שלאחר ההצתה. לאחר חקירה שנערכה למטיילים בשטח בידי כוחות גדולים של משטרה ושב"כ, הם שוחררו ללא תנאי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לתבוע את השב"כ והמשטרה, רק דרך הכיס הם ילמדו
ישר | 27-07-2015 16:03
2
למה אתם מראים תמונות של הם עם שתי וערב?
יעל | 04-08-2015 22:24
בקשה תחליפו...