דף סטטוסים מצייצים שוב נמחק מפייסבוק - סרוגים

דף סטטוסים מצייצים שוב נמחק מפייסבוק

שעות לאחר שעלה מחדש דף הפייסבוק 'סטטוסים מצייצים' הוא נמחק באופן פתאומי. מפעיל הדף אבי לן עדיין תובע את מנהלי הרשת על מחיקת הדף הקודם

דף סטטוסים מצייצים שוב נמחק מפייסבוק
  חזר ונסגר. (אייל אילת, מתוך דף סטטוסים מצייצים)

סטטוסים מציייצים שוב נמחק מרשת הפייסבוק.

לאחר חצי שנה מאז שירד מהאוויר העלה היום (ג') אבי לן דף פייסבוק בשם סטטוסים מצייצים לרשת החברתית של מארק צוקרברג.

הדף שצבר כ-700,000 עוקבים היה הדף המדובר ביותר בישראל והוא נסגר עקב הפרת חוקי פייסבוק בכך שמכר תוכן בצורה עצמאית. כלומר פרסם וקידם פוסטים בתמורה לכמה אלפי שקלים.

הבוקר המייסד והמנהל אבי לן עוד הספיק לפרסם את הפוסט הבא: "לפני חצי שנה בדיוק פייסבוק סגרה את הדף המשפיע והפופולרי בישראל. אלפי פוסטים המתעדים את החיים שלנו בארץ בין השנים 2010 ל-2015 נמחקו כאילו לא היו. אלפי קולות הושתקו, והמקום שהיה מדורת השבט – נעלם בבת אחת. לא ויתרנו על הדף שנסגר, ונמשיך לעשות כל מאמץ, כדי להחזירו לאוויר.

משך חמש שנים, סביב השעון ובלי הפסקה עמלנו על איתור והעלאה של סטטוסים שהגיעו מכם. בזכותכם ובעזרתכם, הצלחנו לגעת בחיים של לא מעט, להיטיב, להושיט עזרה ולהציע נחמה. סטטוסים מצייצים הפך לתופעה. עבורנו, הוא הפך להיות מפעל חיים, עליו החלטנו לא לוותר. החזון שלנו נשאר כשהיה – לאפשר לכולם להישמע, ולספק תוכן מעניין, אותנטי ומעורר שיח. עד שתוכרע בבית המשפט תביעתנו להחזרת הדף הקודם, החלטנו לפתוח דף חדש בפייסבוק.

קרוב ל-14,000 איש כבר הספיקו ללחוץ לייק על הדף החדש, אבל בסמוך לשעה 18:00 הוא נמחק.

תקלה

לפני חודשיים תבעו מנהלי עמוד הפייסבוק 'סטטוסים מצייצים' אבי לן ועדי בנטוב-סילשי, את חברת פייסבוק ישראל בדרישה כי זו תחזיר להם את העמוד הפופולארי המקורי. בעתירה שהוגשה לבית המשפט בתל אביבי באמצעות עוה"ד גיא אופיר, עופר מוסקוביץ, עופר רוזנבלום ואדם ורדי, מודים  לן ובנטוב כי "לשם קיום פעילות העמוד, מעת לעת קידמו התובעים מספר קטן של סטטוסים בעבור תשלום". ואולם, לדבריהם, "ההכנסות שהפיקו מכך ממועד הקמת העמוד ועד לסגירתו על ידי פייסבוק היה כמה עשרות אלפי דולרים בלבד. סכום זעום לכל הדעות לחמש שנות פעילות, ובשים לב להיקף הפעילות בעמוד, ואשר לא כיסה את עלויות ההפעלה והזמן שהשקיעו התובעים".

בתביעה דורשים השניים מפייסבוק להחזיר את הדף עם למעלה מ-700,000 עוקבים לפעילות ובנוסף לפצות אותם בסך רבע מיליון שקלים בגין רשלנות, הפרת חוזה, הוצאת לשון הרע, פגיעה בפרטיות, ועוד סעיפים. לפי התביעה, ניהול העמוד דרשה מהם את רוב שעות היום וגרמה להם לאבדן הכנסות בכך שפרשו מעיסוקיהם האחרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו