שוד הקוטג': כך תנובה גונבת את הצרכן. צפו

על אריזות קוטג' אישי של תנובה נכתב כי הן שוקלות 125 גרם, אך בדיקה העלתה כי המוצר מכיל 100 גרם בלבד. בתנובה טענו כי המדידה שגויה אך לאחר מכן הודו והודיעו כי יפצו את הלקוחות

שוד הקוטג': כך תנובה גונבת את הצרכן. צפו
  (צילום: מרים קריסטל/ynet)

תנובה מציגה את גניבת הקוטג' הגדולה.

אורן יצחקיאן, נוהג לקנות אריזות קוטג' אישי במשקל 125 גרם אך עלה  חשדו כי האריזה קלה מדי.  הוא החליט לבדוק את האריזה במשקל ביתי וגילה כי תכולת הגביע מגיעה ל-100 גרם ואפילו ל-79!. הוא בדק את המשקל שוב על ידי שקילת קילו סוכר וגילה כי הבעייה איננה במשקל אלא דווקא במוצר של תנובה.

הוא העלה את הסרטון לפייסבוק וזכה לתגובות סקפטיות גם מצד גולשים וגם מצד חברת תנובה שטענה כי משקל האריזות תקין ומדובר בטעות נקודתית.

אלא שבדיקה נוספת של אריזות נוספות העלו כי המשקל של אורן תקין, ודווקא המוצר הוא הפגום.

איפה הקוטג'?

(צילום: אבי חי, ניצן דרור/ ynet)

בתנובה מסרו בתגובה בפייסבוק: "חברים יקרים, במהלך השבת התפרסם בפייסבוק סרטון בו מוצגות שתי אריזות קוטג' קטנות שהמשקל שלהן קטן מהמשקל המצוין על גבי האריזה. מיד עם צאת השבת בדקנו באופן המהיר ביותר אם חלה תקלה כלשהי ואם קיימים מוצרים נוספים שיש בהם הבדלי משקל. מהבדיקה הראשונית שעשינו נראה כי מדובר בפגם בודד ולא בבעיה גורפת. הצלבנו את המידע שיש לנו במערכות המיחשוב ובקרת האיכות בנושאי משקל, ובחנו אם קיימות תלונות בשירות הצרכנים של תנובה בנושא משקל במהלך החודש האחרון.

בנוסף, שקלנו באופן ידני כמה עשרות מוצרים באופן מדגמי, ובכולם התקבלה תוצאה זהה של 125 גרם לחבילה המסומנת כ-125 גרם. אנחנו נערוך מחר בדיקה נוספת ונפרסם כאן את הממצאים.

מאוחר יותר שינו בתנובה את התגובה והודו כי ישנה תקלה באריזות הקוטג'. "עקבות פניית הצרכן אורן יצחקיאן אלינו, ביצענו עם צאת השבת בדיקה ראשונית של מוצרים מדגמיים ולא איתרנו תקלה. כפי שהתחייבנו בפניו ובפני הציבור, ערכנו הבוקר בדיקות מקיפות ומעמיקות יותר הן בקו הייצור והן במאות מוצרים במחסני החברה וברשתות השיווק. לצערנו גילינו כי קיימת שונות רנדומלית במשקל בקו המייצר את הקוטג' והגבינה הלבנה באריזות 125 גרם ולצד מוצרים רבים תקינים מצאנו גם מוצרים בתכולה חסרה. התקלה אותרה ומטופלת באופן מיידי.

בעקבות זאת הורה מנכ״ל תנובה, אריק שור, על הקמת ועדת בדיקה בראשה יעמוד מומחה בעל שם, ד״ר שמואל אבן, במטרה לאתר את הגורמים לתקלה ולהפיק לקחים. אנו מודים למר יצחיקאן על שהפנה את תשומת ליבנו לתקלה ומבקשים להתנצל בפני ציבור צרכנינו.

כל צרכן שבידו מוצר קוטג' או גבינה לבנה באריזת 125 גרם עד תאריך פג תוקף 26/7 מוזמן לפנות למוקד שירות צרכנים בטלפון 1-800-666-244  ולקבל פיצוי.", לשון תגובת תנובה

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אני גם שמתי לב
שמואל | 19-07-2015 15:20
שבחלב שלהם הם שמים קצת פחות מליטר בשקיות (אולי גם בקרטונים..) מה קרה למדינה??!!!! איזה הזוי זה!!!
2
ימשיכו לעבוד עליכם באחריות
חיים | 30-07-2015 16:32
עד שהציבור לא ייגמל מההתמכרות שלו למוצרי חלב, תנובה תמשיך לרמות ביד חופשית. מקסימום קצת "נו נו נו" אבל אף אחד לא יפסיק לקנות, אז אין להם באמת מה להפסיד. את המאזן הזה צריך לשנות