כבוד הרבנים הגזמתם!!

"צעיר אני לימים ואתם ישישים על כן זחלתי ואירא מחות דעי אתכם, אמרתי ימים ידברו ורב שנים יודיעו חכמה, עד אנה תוגיון נפשי ותדכאונני במילים, אענה אף אני חלקי אחוה דעי אף אני"

"למס מרעהו חסד…."

שעה בה עם ישראל כולו כואב את חילול ה' הנורא שנגרם בכלל ישראל. וישיבת/קהילת א"ה קרעה קריעה ויושבת שבעה. מוכיחים רבו למעלה ראש ומנחמים אין. אנשים אשר כבר בנו בסיס אמוני ותורני רחב קמים ומתייצבים שוב בבית המדרש וחוזרים לתלם. אך שעה בה תלמידים אשר עדיין לא בנו בסיס אמוני ותורני מפורקים וכואבים עדיין. תוכחות מגולות וסמויות כיצד נכון לבחור רב, מילים משפילות כגון: "תלמידים טיפשים" ועוד, אינם אלא כזריית מלח על הפצעים משפילים ומנחיתים את הקהילה ואת כלל שומעי לקחו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל אשר סמך ידיו על "הרב מהצפון".

דעת תורה

דעת תורה אינה רק הלכה או סוגיה בגמרא אלא גם דעה בכל נושא אקטואלי או פוליטי שעומד על הפרק. החפץ חיים על התורה כותב כי "מי שדעתו דעת תורה יכול לפתור כל בעיות העולם בכלל ובפרט" אלא שעל דעת התורה שלולהיות"צלולה, בלי איזו פנייה או נטייה כל שהיא. ואם יש לך אדם שדעת תורה לו, אלא שמעורבת אפילו מעט עם דעות אחרות מן השוק או מן העיתונות, הרי דעת תורה עכורה היא, מעורבת עם פסולת, ואין ביכולתה לרדת לסוף הענין". יתכן שכמעט בלתי אפשרי להיות בעל דעת תורה כתיאור ה"חפץ חיים" בימינו, אך מאידך גיסא בוודאי שאי אפשר לבסס דעת תורה לפי עיתונים, שמועות והשערות בלבד. האם אחד מכל הרבנים המוכיחים בשער הגיע לבדוק את המציאות בישיבה המדוברת לאחר המקרה? אולי לברר פרטים איך קרה שטעינו?

האם משגה הוא או שמא אמונה עיוורת? האם כוחות מסטיים משכו אותנו או שהחלטנו ללכת אחר תסמין שבתאי צבי באמת ובתמים?
לא! האמנתם ושיערתם את מה שהכי נח לכם לכתוב עליו, את התוכחה שכל כך חיכיתם לפרסם בבא העת בכל ערוץ אפשרי. נגד אמונה בסגולות ולימוד הקבלה, "האמונה העיוורת" בכל כחמיסטי ורוחני. נגד העיסוק בחכמת הקבלה ונגד "פשוטי העם" שרצים למקובלים. לא פלא שהמוסד הרבני נרמס לא ע"י "הממשלה" או "הכנסת" אלא ע"י הרבנים עצמם. אם אין הבדל בין אמירת בטן בטוקבק לבין אמירת בטן של רב, אז מה המקום של המוסד הרבני?מחילה, אבל לא כך נאמרת דעת תורה!!

אותם רבנים שאף אמרו בדבריהם – "הכתובת היתה על הקיר" או "היה אפשר להרגיש שמשהו מקולקל באדם" היו צריכים לחקור ולהזהיר גם אותנו ולא לעבור על דבר התורה: "לא תעמוד על דם רעך" לגבי קהילה שלימה ולגבי שוחרי עצות מכל הארץ.

התעלמתם מהאמת לחלוטין! 

זה יכל לקרות בכל ישיבה עם כל ראש ישיבה. אנו ראינו מעל לפני השטח עובד ה' אמיתי לכאורה, אדם שלא משנה מתי ישן, אפילו אחר חתונת בנו, הופיע לפנות בוקר ע"מ ללמוד קודם תפילת הנץ ולאחר מקווה. שיעורי תורה גדושים בידע תורני נרחב לכלל הציבור, הזריזות,והאוזניה הקבועה באוזן, השלו אותנו שאינו מפספס רגע ללא תורה. סיים ש"ס בכל שנה מלבד לימודו הרגיל. שיעוריו הקבועים לא התבטלו מעולם, תמיד דאג למחליף במקרה שלא יכל להעביר. הרבה בחסד כלפי הציבור והקהילה.גדולי ישראל סמכו עליו ידם ובאו להתייעץ עמו כולל: ראשי ישיבות, דיינים, מקובלים, ורבנים מכל מגוון הקשת הישראלי. מידותיו התרומיות השלו אותנו שאכן מדובר בצדיק. מעולם לא כעס על אף אדם, לימד זכות על כולם. מעולם לא עסק בקמיעות, סגולות לא היו עיקר תורתו אלא באופן טפל לחלוטין. להיפך, הוא הרבה להרחיק אותנו מ"באבות", חצירות וגימיקים.

הרב אליהו זצ"ל עצמו בחן אותו ואת הקשר שלו לתורה ורק לאחר מכן קירב אותו ואף התבטא בפנינו: "הרב צדיק גמור תנצלו אותו כמה שיותר".

בניגוד למה שאחד הרבנים כתב שעסקו כאן בתיקונים רוחניים בלבד, "הרב מהצפון" העביר שיעורים שעוסקים בחזרה בתשובה הלכה למעשה והדבר הראשון במעלה היה עזיבת החטא. היו שיעורים שעסקו בתיקון הברית וכיצד לא מגיעים לחטאים כאלו בכלל.

רוב ככל תלמידי ואברכי הישיבה באו לחפש תורה ודבקות ב-ה' באמת ולא הגיעו לכאן מסינוור של כחות וגימיקים.

החסידות לימדה חידוש בעולם ש"הצדיק" הוא למעלה מדרגת הת"ח,קיווינו ורצינו להאמין שמדובר בצדיק, אכן, זה מה שראינו מעל לפני הקרקע בפרטים הכי קטנים של עבודת ה'. ברור הדבר שכל הרבנים שהעמידו קריטריונים לבחירת רב בדבריהם לא הכירו כלל את המציאות. האדם הזה עמד בכל הקריטריונים שלכם, תמיד שו"ע קדם לכל אמירה או הרגשה אחרת וזה היה מודגש בשיעוריו.לצערנו, גםאחד הרבניםשעוסק בניהול חיבור בין תורה ומדע והעמיד קריטריונים לבחירת רב, לא השכיל לחבר את המציאות האמיתית עם דעת תורה בסוגיה זו.

"בוגרינו הטיפשים" ו"מקורבי הישיבה הטיפשים" מתמחים במגוון תחומים: דיינים, עו"ד, רופאים, ראשי קהילות אך אף אחד לא שם לב למתרחש. אנשים מכלל הארץ קיבלו תשובות מדוייקות לגבי שאלותיהם ואת חלקם זה אף קירב לתורה ומצוות. הוכחות היוו לכאורה הוכחה שעבודת ה' של "האיש הזה" אמיתית, לא הסיבה שבגללה התקרבנו אליו.

שעה בה נחמה אנו צריכים, רבנינו מקיימים נחמת איוב בבחינת "למס מרעהו חסד…" כאן המקום להודות למיעוט (ביחס למוכיחים) הרבנים אשר נהגו אחרת והיו איתנו בשעות הקשות ובפרט: לרב שמואל אליהו שליט"א, והרב בזק שליט"א שליוו אותנו בשעות הקשות ביותר.

בתקוה לשעה טובה יותר ולהארת שם שמיים בעולם.אברך בישיבה