הרב מלמד: הרב מהצפון היה צריך להתאבד

ראש ישיבת בית אל בשיעור פנימי לתלמידים אומר כי היה לרב מהצפון דין רודף: " זה כמו רצח. אדם יש לו טבע לרצוח והוא לא שולט בעצמו. אז צריך להרוג אותו. הוא צריך להרוג את עצמו"

הרב מלמד: הרב מהצפון היה צריך להתאבד
  היה צריך להרוג את עצמו. הרב מלמד (יונתן סינדל/פלאש90)

ראש ישיבת בית-אל הרב זלמן ברוך מלמד יוצא בדברים חריפים נגד 'הרב מהצפון' החשוד באונס, מעשים מגונים ואיומים על נשים שבאו אליו לקבלת ייעוץ רוחני.

בשיעור פנימי בישיבה, שהקלטה ממנו פורסמה בתכנית נקודת מפגש עם אהרון ויזנר ברשת ב' של קול ישראל, המליץ הרב מלמד לאותו חשוד ששמו עדיין נאסר לפרסום להתאבד.

"אם מישהו מרגיש שיש לו חולשה, איש כזה – אם היה לו נקודה כזו של רצון להתמודדות בתוכו – דבר ראשון הולכים ליועץ. אדם לא יכול להתגבר על יצרו? שיתאבד! ולא יחטא. לא יעשה דברים כאלה מנוולים! למה צריך להרוס אנשים לפגוע בנשים.", אומר הרב מלמד בשיעור.

"זה כמו רצח. אדם יש לו טבע לרצוח והוא לא שולט בעצמו. אז צריך להרוג אותו. הוא צריך להרוג את עצמו. להתאבד. הוא 'רודף'. צריך להרוג את הרודף."

הוא היה צריך להתאבד. הרב מלמד

(באדיבות 'נקודת מפגש' עם אהרון ויזנר)

מעצרו של הרב מהצפון הוארך עד ליום רביעי הבא, שמו כבר הותר לפרסום אך עורך דינו ערער לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט המחוזי ועל כן שמו נאסר לפרסום עד לדיון בעניין.

אמש התקיים בישיבתו בצפת, כנס חיזוק לתלמידי ואברכי הישיבה. רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו שפוצץ את הפרשה אמר בכינוס "המשבר לא קל. נקרע הלב שלנו. אבל דווקא בשבר הזה התגלו כאן כוחות כל כך מופלאים".

הרב אליהו סיפר לנוכחים על ההחלטה להוציא את הסיפור החוצה: "הגענו למסקנה שאין ברירה אלא לחשוף את הסיפור בפני האברכים. אסור להשאיר את הגידול הממאיר הזה בתוכנו, חייבים לעקור".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
43 תגובות - 42 דיונים מיין לפי
1
נראה שהדברים יצאו מהקשרם.
אלון | 10-07-2015 12:09
נראה מתוך דבריכם,שאותו רב צריך להתאבד עכשיו.'הוא צריך להרוג את עצמו' אבל כמובן שהרב התכוון שבשעת מעשה היה צריך להתאבד,וכעת-אין לזה שום עניין.אם אדם עשה עבירה-לא אומרים לו שיעשה עבירה אחת.אין שום עניין להתאבדות עכשיו.
2
מאיפוה ההיתר
חיים | 10-07-2015 12:14
אדם שיש לו טבע רע שילך לרופא הנפשות. מהיכן ההיתר ליטול נפשו. ומי יודע להיכן הדברים יגיעו, אשר כל אחד החש כי אינו שולט ביצרו. יתאבד. על כך נאמר במשנה "חכמים הזהרו בדבריכם"
3
למה מפרסמים ככה הקלטות משיעור פנימי?
אחד העם | 10-07-2015 12:17
4
מישהו צריך ללכת לאסוף את הברגים שם בבית אל
שם | 10-07-2015 12:49
להתאבד?!?
לא צריך לאסוף שום בורג.. סוף סוף רב אמת שאכפת
בל | 18-11-2018 23:26
שחשוב לו להבהיר עד כמה חמור המעשה... ברור שעדיף לו להתאבד ולא להרוס חיים שלמים..
5
חכמים היזהרו בדבריכם
אריה | 10-07-2015 13:13
פלא בעיניי מה הדחף של כל רב גדול או קטן לפתוח את פיו (וכל המרבה בחריפות משובח) ולומר את המילים החריפות ביותר על אדם שהרב זלמן בעצמו אמר שאינו מכיר ובוודאי שאינו בקי בפרשה. אין דיני לה"ר אין שום מקום כזה של כשרות האדם עד שיוכח אחרת. איני מבין מה היצר הזה של כל הרבנים החשובים, עורכי עיתונים ועוד להביע את דעתם בכזאת עוצמה בלי להיות מעורב בעובדות. כך נוהגים בתקשורת החילונית וחבל שאנו נופלים לאותם מקומות. בתקווה שה' ינקה מקרבנו גם את נגע החוטאים אך לא פחות מכך את שופכי דמו של האדם שטוען לחפותו ועוד לא הוכח לחלוטין שחטא. חכמים היזהרו בדבריכם.
6
לגלעד קליינר - המגיב בפייסבוק
צביקה | 10-07-2015 13:16
אני מתבייש בך בתור חב"דניק, אתה עושה הפוך 180 מעלות ממה שהרבי חינך אותנו לאהבת ישראל. הרבי נפגש והעריך רבנים דתיים ציוניים כמו הרב נריה, הרב דרוקמן, הרב שפירא ועוד ועוד. למה אתה מפיץ שנאה ארס ורעל, בשם מי ? אתה לא חבדניק אתה בדיוק הפוך, אתה מסכן וחולה באנטישמיות קשה תתבייש.
7
מי זה גלעד קליינר?
| 10-07-2015 13:22
אמנם איני מחסידיו של הרב מלמד שליט"א, אך גלעד קליינר לטעמי עבר את הגבול. האם המערכת לא יכולה לחסום את ביב השופכין הזה?
8
מה כבוד הרב שליט"א אמר במקרים הבאים :
| 10-07-2015 13:27
-רב קופולוביץ ראש ישיבת נתיב מאיר שהורשע ונשלח לשלוש וחצי שנות מאסר בגין משכב זכור. -רב מוטי אלון שהורשע בעבירות מין כמעט על אותי רקע. -רב אבינר ,שכנך, אשר נאסר עליו ע"י בהי"ד של הרב אליהו זצ"ל, להיות בקרבת נשים.... בכל אלה המקרים הצדקות שלך חגגה שעות נוספות והצטיינת בפילפולים מבריקים להכשיר את השרץ. שאלתי : מה נשתנה עכשיו ?
9
דברים לא נבונים
מקווה שפעם אחרונה | 10-07-2015 13:36
כידוע דין רודף חל רק אם אין דרך אחרת למנוע את העבירה. בהקשר הנוכחי היו הרבה דרכים למנוע, כמו למשל להודיע לרבים על החולשה שלו. אין שום היתר הלכתי להתאבד. בשבוע שעבר הרב מלמד העביר ביקורת על הרב אליהו, ועכשיו זה. מקווה שזה ייפסק.
10
אדון גלעד קליינר החולה, את מטרתך השגתך כבר מזמן
אופיר | 10-07-2015 13:47
חבל שאתה ממשיך להתאמץ לחינם. אני עוקב אחריך לאחרונה בפייסבוק וממה שהבנתי המטרה שלך הייתה שכל הציבור הדת"ל ידעו שאתה משוגע כדי שיתרחקו ממך (זה מה שרצית נכון?), אז די מספיק! אני מודיע לך חגיגית שמשימתך הוכתרה בהצלחה רבה מאד. כולנו הבנו, כולם כבר יודעים אז שחרר אותנו בבקשה
11
לכל מי שמדבר נגד הרה"ג רבי זלמן מלמד
יוני | 10-07-2015 14:21
מה שהרב אמר כתוב במפורש בתורה "כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה" למנוול הגדול מהצפון אכן יפה לו כדור בין העיניים.
12
אם יש לו יצר לממון
אחד יש לו יצר לממון ואחד יצר לעריות | 10-07-2015 14:29
אם יש יצר לממון ולא יכול להתגבר יתאבד? חומר למחשבה לדובר
13
11 - אתה צודק, אבל המרחק בין "מגיע לו למות"
חיים | 10-07-2015 14:36
לבין "הוא צריך להתאבד" - הוא כל כך גדול, שבאמת נראה שמשהו השתבש אצל בעל הסכם שכונת האולפנא.
14
להגיב 8
לל | 10-07-2015 14:47
הרב אבינר זוכה מכל אשמה והותר לו לפסוק לנשים. אבל אתה מעדיף להאמין לעיתון
15
הרב שכח גמרא - בושה
מוישי | 10-07-2015 15:13
מי שרוא שהוא הולך לעבור עבירה, שילבש שחורים ויתכסה שחורים וכו'
16
קשה להאמין שהרב אמר דבר שהתורה אוסרת
| 10-07-2015 15:13
תוכן
17
גלעד קליינר, אתה בזיון למין האנושי !!! (כנס אדיוט)
יערה | 10-07-2015 15:30
ואת זה אני אומרת לך דווקא בתור אחת שתומכת בכל ליבה באותה מפלגה שבה אתה תומך, הצבעתי יחד הפעם ועוצמה לישראל בפעם הקודמת ואמשיך להצביע להם, גם אני מאמינה במרזל ובמיוחד בבן ארי ולא אוהבת את בנט, אבל מי אתה????????? שתדבר ככה על רבנים גדולים בציבור שלי ושתבזה בבוטות מבחילה שכזאת אנשים נפלאים ובכל הטוב שעליו גדלתי והתחנכתי כאולפניסטית, כבת שירות. מי אתה שתדבר ככה?????? אתה בכלל יודע את מי אתה ככה משמיץ בלי סוף??????? יודע איזה ערכי נתינה יש אצלנו????? מי מהווה כיום את הרוח החיה של צה"ל ומהיכן מגיעים טובי הלוחמים במערך הפיקוד והקצונה??????? והגרעינים התורניים שעושים עבודה מקודשת בעיירות פיתוח ומסייעים לאוכלוסיות נחשלות?????? כל זה אין ואפס בעיניך?????? חבל שאחד כמוך הגיע לחב"ד. אני משתתפת בצערם מכל הלב !נראה לי שממש התבלבלת בכתובת כי הסיסמא של חב"ד היא "אני אוהב כל יהודי" ! בחרת בתנועה הלא נכונה אדון גלעד. היית הולך לסאטמר או לנטורי קרתא כי שם הרבה יותר מתאים לך עם כל השנאה שלך אלינו. ואני דורשת ממך לא להזדהות בשם עוצמה יהודית ! זה גם הנזק שאתה גורם, אבל הרבה יותר מכך אתה בעיקר לא ראוי להיות מזוהה עם אוהבי ישראל אמיתיים כמו אנשי המפלגה הזאת ! (ואיך שהתבטאת אז על אלמנת צה"ל כשולי מועלם, עם כל זה שאני משוכנעת שהחוק הנורבגי שרוצים להעביר בשבילה הוא מיותר ולא מוצדק, זה דבר שלא יכופר לך לא בעולם הזה ולא בעולם הבא !!!!!! כשראיתי אז את מה שכתבת, ועוד תחת הלוגו של ברוך מרזל, התחשק לי באותו רגע לכרות לך את הראש חולה נפש שכמוך !!!!!!!! ) לך תתחיל לטפל בעצמך, ואז אולי תהיה לך זכות לומר דעה כלשהי. עד אז תישאר עמוק בקונכיה שלך ואל תעז לדבר ככה על שום יהודי. אפילו לא מהשמאל הקיצוני עם כל הסלידה שיש לי מהם אפילו עליהם לא הייתי מעזה לדבר ככה. אז איך אתה לא מתבייש לדבר כך על אנשים כאלה יקרים ועל מגזר קדוש בישראל ????!!!!!!!
18
ל-5
אני | 10-07-2015 15:33
אין ספק שאתה הכי שפוי פה
19
אני מבינה שזה היה שיעור פנימי
| 10-07-2015 15:39
בישיבה לכן יש מצב לעניות דעתי שהרב לא התכוון כפשוטו.
20
מגיב 14 - שקר וכזב.
יוני | 10-07-2015 17:11
לא זוכה מכל אשמה, ולא הותר לו לפסוק לנשים. כמה בתי דין פסקו נגדו. ביניהם גם בית הדין אזורי רשמי של מדינת ישראל. אבל אתה מעדיף להאמין לעיתון ולכל המנגנון שדואג לסמא את העיניים באיצטלה של כתוד ת"ח.
21
ל-13 בוא ואסביר לך גמרא מפורשת כדלהלן:
יוני | 10-07-2015 17:41
הגמרא במסכת סנהדרין דורשת מפרשת אונס נערה המאורסה בה נאמר " צעקה הנערה בשדה ואין מושיע לה כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה" וכי מה עניין רוצח אצל נערה המאורסה? הרי זה בא ללמד ונמצא למד שכמו שאצל נערה המאורסה כתוב שאין לה מושיע אך אם יש מושיע שיושיע בכל דרך שיכול (כולל כדור בין העיניים או לחתוך לאנס את הקטן...) כך אצל רוצח יש לו דין רודף וכמו שאצל רוצח יש דין של ייהרג ואל יעבור כך בעריות ייהרג ואל יעבור. פשוט הדבר שאם המנוול הגדול מהצפון לא יכול להתגבר על יצר האונס שלו והוא לא חותך לעצמו את הקטן הרי הוא מחוייב לירות לעצמו כדור בראש.
22
כבוד הרב אמר גמרא מפורשת
פשוט | 10-07-2015 19:04
גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם: וניתנה לעוברי עבירה שנאמר )משלי ט, יז( מים מיום שחרב בית המקדש ניטלה טעם ביאה לא מייתבה דעתיה כדר' יצחק דא"ר יצחק בנות ישראל פרוצות בעריות ולינסבה מינסב אחא בריה דרב איקא אמר כדי שלא יהו האי רב פפא אמר משום פגם משפחה רב היתה שפיר אלא למ"ד פנויה היתה מאי כולי פנויה היתה בשלמא למאן דאמר אשת איש נחמני חד אמר אשת איש היתה וחד אמר פליגי בה ר' יעקב בר אידי ור' שמואל בר הגדר ימות ולא תספר עמו מאחורי הגדר תעמוד לפניו ערומה תספר עמו מאחורי תבעל לו תעמוד לפניו ערומה ימות ואל תקנה עד שתבעל אמרו חכמים ימות ואל לבו טינא ובאו ושאלו לרופאים ואמרו אין לו באדם אחד שנתן עיניו באשה אחת והעלה בפרהסיא אמר רב יהודה אמר רב מעשה ואם איתא לא לימא ליה הא בצנעה הא
23
יהרג ואל יעבור
אלישע, תלמיד הרב שליט"א | 10-07-2015 19:09
הדברים של מרן שליט"א מבוססים על גמרות מפורשות. אם זה אומר שיש חרדים שצריכים להתאבד... אשת איש ושאר איסורי עריות הם עבירות,של יהרג ואל יעבור. לזה הרב התכוון. עוד מביאה הגמ' בסנהדרין, שרודף אחר נערה מאורסה (או כל אשת איש) כדי לאונסה, מותר להרוג אותו כדי למנוע ממנו לאנוס. כלומר - אם אותו אחד מהצפון היה מודע לעצמו קצת יותר בשעת מעשה - היה עליו להתאבד ולא לאנוס. כי יש לו דין רודף. הגמ' לומדת את הדברים מפסוק מפורש בתורה "כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש, כן הדבר הזה". נא לא לזלזל בדברים של גדולי הדור שליט"א, הם יודעים מה הם אומרים. לא איבוד עשתונות ולא בטיח. לא שקר ולא כזב. מומלץ מאוד לשמוע את השיחה המלאה באתר "ישיבה", שיחת מוצש"ק בלק.
24
תגובה
יעקב הכהן | 10-07-2015 19:13
טוב אז קודם כל יש לשמור על הרמה וההגינות. הרמה - זה כבוד תורה ויש לדבר בכבוד! ומי שלא שישתוק. ההגינות - מי שרוצה לומר משהו שישמע את השיחה מהתחלה ועד סוף. ובתור אחד שעשה את זה, ההבנה שלי הייתה: א. הרב לא דיבר על האדם עצמו. ב. האמירה היא, שלא יתכן שאדם יצדיק פגיעה של אחרים בטענה של "מה אעשה יש לי בעיה". יש לי בעיה אז קח אחריות על עצמיך ותטפל בה. והקצנת העיקרון הייתה שלו יצוייר מצב כזה, שאדם לא יכול לטפל בה אין זה מתיר לו לפגוע באחרים והוא צריך למנוע זאת בכל מחיר עד כדי התאבדות .. אך הרב בהמשך אמר שהיום לא צריך את זה שיש טיפולים להכל וכו' אז חבר'ה די עם הוצאות של דברים מהקשרם
25
לכל הזועמים הדברים יצאו מהקשרם
| 10-07-2015 19:37
לכל המגיבים היקרים! אני ממליץ בחום לכל אוהבי האמת, ככלל לקחת בערבון מוגבל חלקי משפטים שמצוטטים. אני קראתי את כל השיחה של הרב זלמן ולא רק חלקים ממנה. ולכל התמהים "חכמים הזהרו בדבריכם" "גמרא מפורשת" וכו' ישמעו אוזניכם מה שפיכם מדבר.. איך אתם שופטים מלשמוע חלקי משפטים..? הכוונה של הרב הם דברים ברורים ומפורשים לכל בעל מוסר ושכל ונאמרו ע"י חז"ל: עדיף להרוג את עצמך מאשר לרצוח אדם אחר! וק"ו מעשים איומים אחרים. ויש דברים שהם ממש כמו רצח אם לא יותר גרוע. ואמרו חכמים לעולם יפיל אדם עצמו לאש ואל ילבין פני חברו ברבים כמו שעשתה תמר והדברים כפשוטם. וודאי שאין הכוונה שמי שעלול בחייו להעליב את חבר שלו שיתאבד... וגם מי שהרג לא עלינו אדם אחר אסור לו לפגוע בנפשו כמובן. אלא להראות את חומרת הדבר וגם למעשה אם ניצבות בפני האדם אחת משני הברירות ודאי שיקפוץ לכבשן האש!!! יהי רצון שנרבה אהבה בנינו ונזכה שיהיה שבת שלום ומבורך לכולנו ולכל עם ישראל ליום שכולו שבת :)
26
לאוספי הברגים ותלמידי החכמים המחכימים רבותיהם
איתמר | 11-07-2015 21:55
פלא בעיני איך אנשים שגדלותם והידע התורני שלהם כה זעום מתירים לעצמם להשתלח כך בגדולים מהם. מוישי(מספר 15) לפני שאתה בודק מה לטענתך הרב 'שכח' (לטענתי לא- אסביר לקמן) תבדוק מה אתה יודע. 'את ה' אלוקיך תירא'-ר"ע לא ידע מה לרבות מהפס' כי מה אפשר לירא ממנו כמו מאלוקינו?? וענו לו: לרבות ת"ח!! מפחיד!! היראה מהקב"ה ומת"ח זהה!! את הגמ' הזו אתה יודע? שמא שכחת? או שמא לא למדת?? אתה זהיר בגחלתן שלא תכווה (מס' אבות)? אמר רב יהודה.. כל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו(שבת קיט:) מכיר? תתבייש לך אתה בעצמך. לדעתי חלק מהליך התשובה שלך זה לפרסם כאן התנצלות. לעצם העניין לא חושב שהגמ' שהבאת קשורה. בעניין רציחה סברת הגמ' היא שאם בכול מקרה מישהו ירצח אז אל תעביר את זה לאחרים ולכן תהרג ואל תעבור ולכן לא שייך שיעבור על רציחה בצנעה כי במקרה זה יהרג ואל יעבור. וכמו שהראו לך פס' מפורש 'כאשר יקום.. ורצחו.. כן הדבר הזה' וכן ואפילו מוטב לו שישליך עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים' (גם זה מסברת לא לרצוח ולכן לא אמרו שיש ארבע מצוות יהרג ואל יעבור אלא 3 כך מסביר תוס') כל שכן מקרה זה. אז אחרי שאתה וחברך, מגיב תגובה ארבע, תאספו ת'ברגים בבית אל תמשיכו גם לסורא ופומפדיתא גם שם הסברות כאלה ומשם תמשיכו להר סיני- מקור הסברא שהרב זלמן הציג, ותשתמשו בהם נראה שזה יוסיף לכם דעת ותבונה. וכן אריה (מגיה תגובה 5) ותומכיו. עקרון חשוב שאל תכשלו בו. אל תמליצו לרבנים מה לעשות. תפקידכם הוא לשמוע מה רבנים אומרים לא להמליץ. מותר לשאול ולהתעניין אך לא להתריס ולהמליץ! מותר אפילו להשאר בצ"ע- תוס' עושה את מלא פעמים וגם אני הקטן לא מבין כל תנא אך אני לא אומר שהתנא צ"ע אלא אני צ"ע כדי להבין את דבריו! וגם אתכם לעצם העניין אני לא מסכים ברור שבכל נושא ובמיוחד נושא זה חשוב לדעת מה דעת תורה (למה אתה מעדיף לשמוע מה דעותיהם של הכתבים של העיתונים ולא של רבנים בעלי דעה עמוקה? (ודעת תורה היא לא מה דעת החברותא שלך שיש לו ידע תורני עצום של 2 מסכתות אלא של גדול באמת ( זה אחד היסודות שלומדים מהפרשיה המדוברת).
27
בתור מי שהיה נוכח בשיחה ולא ניזון משמעות וקטעים ״נבחרים
מתנאל גלעדי | 11-07-2015 22:30
הייתי מציע לכל הממהרים להגיב לשמוע את השיחה במלואה. הרב דיבר על הנושא הכאוב הזה באריכות כ-40 דקות ואף יותר! הרב הסביר שבאופן עקרוני מי שיצרו תוקפו לפגוע באחר עליו למנוע זאת בכל מחיר ואם אינו מצליח להשתלט באופן כה חריף אז כולל שיתאבד, כלל לא המליץ לרב מהצפון כעת לעשות מעשה כזה, בוודאי לא כשאין ביכולתו כרגע לפגוע באיש. כמו כן, בכל אופן הרב חזר והסביר שאין צורך להגיע לכך היום(!) - יש טיפולים אפקטיביים(ייעוץ) וכדורים שיכולים לסייע לאדם. אדם צריך ללכת לייעוץ לעזור לעצמו - לא להזניח ולטאטא מתחת לשולחן באופן שיתפרץ אחר כך ויזיק לאחרים. הרב הביא פסוק מפורש שמשווה אונס לרצח - ״כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה״. אני מציע, לפני שממהרים לשפוט ולומר לפי מה שנראה לנו בבטן - לחכות רגע, לחשוב על הדברים בצורה מאוזנת ובוודאי לשקול מה אנו עתידים לכתוב ולפרסם לרבים. ק״ו כשמדובר בתלמידי חכמים מנהיגי ציבור. חשוב לי לומר - כל הדברים שכתבתי הם כפי הבנתי את השיעור במילים שלי על פי דברים שנאמרו בו אולם הם על דעתי בלבד. אם מישהו רוצה לשמוע ולשאול את דעת הרב בהרחבה - הוא זמין לכל דורש. שנזכה לאחדות ולגאולה שלימה.
28
ואם אדם חוזר בתשובה שכרגע אין לו הדרכה...
סרוגים, אתם חסרי אחריות | 11-07-2015 22:38
יקרא את הדברים האלו וינסה להתאבד? לכל דבר וענין אתם רוצחים
29
כל מי שנשואה לכהן וח"ו נטמאה לרב מהצפון עליה להתגרש
אריק | 12-07-2015 5:33
ע"פ סימן ו' אבן העזר
30
אלו אלוקיך ישראל
אנונמי | 12-07-2015 6:17
מדהים אותי שפתאום כול רב נהיה צדיק וקובע מה צריך לעשות ואיך צריך לעשות שמעתי על הרבה רבנים שמדברים בצורה חריפה מאוד על הרב מהצפון אז יש לי שני דברים להגיד לכם. א׳ באמת תודה שנזכרתם דעתכם מאוד חשובה לנו אך להבא נשמח אם תעיזו לפרסם אותה ליפני שהדברים מגיעים למשטרה או שפשוט תפנו אתם למשטרה ואם לא ידעתם על הדברים אז למה אתם פותחים את הפה עכשיו? זה לא שעכשיו אתם עוזרים במשהו והאמת שזה ניראה שאתם רק מנסים להשיג פירסום על גבו של אותו "רב" מהצפון ופה אני ממשיך לדבר השני (ב׳) אולי הגיע הזמן שתפנימו שהמקרה הזה ומקרים שהיו מגלים את הקלון של כל הרבנים ולא רק של הרב שנתפס, אחרי הכול אותו הרב פעל מתוך המסגרת הדתית ובלעדיה הדברים היו נראים אחרת ושאם הרבנים היו מלמדים יותר יראת שמים ופחות לתת כבוד לרבנים והיו מחדדים את ההבנה שהרב הוא תכנית כלום ויש הלכה ורק הלכה ורק על פיה הולכים ולא צריך ללכת אחרי הרבנים בעיניים עצמות ושהרב הוא בסך הכול רק צינור ולא שום דבר מעבר לזה גם הסיפור הזה היה יכול להגיע לקיצו מוקדם יותר. אבל שוב הרבנים רוצים להגן על כבודם ועל מעמדם יותר מכול ולהראות שהם הם הצדיקים ושהם לא כמו אותו הרב מהצפון... די כבר תתעוררו הסיפור הזה וסיפורים דומים צריך לגרום להפקת לקחים ולהבנה שצריך לשנות משהו בחברה הדתית בישראל ולא לצאת באמירות מטופשות על הרג ורצח שגם הוא סותר את ההלכה. ולצערינו במגזר האורתודוכסי בישראל אלוקים וכול ההלכות שלו הם במקום השני אחרי גדולי הדור וחבל.
31
הזוי לגמרי! משהו השתבש שם אחרי קומבינת האולפנה
יעקב | 12-07-2015 9:03
הוא גם עזב את משרת רבנות הישוב למרות שקהל מאמיניו מסרבים להשלים שהם גרים בישוב שהמרא דאתרא הוא הרב אבינר שליט"א ופתאום שכחו את הלכות המרא דאתרא וממשיכים לזלזל בו לפי ההוראות כנראה שהוא מבין שהפינוי בהסכמה שכלל מכות לנערים שבאו למחות +סחיטת הכספים ממדינת ישראל לבניית בתים +קראוילות+ישיבה ענקית לא נראים טוב וזה בלשון המעטה והוא מנסה לתפוס כותרות שישכיחו את החרפה שהיתה שם
32
לא יתכן שייאמרו כאלו שטויות
דוד | 12-07-2015 15:58
מהיכן ההיתר להתאבד?! וכי זה העונש לעבירות הללו?
33
אולי נוסיף על זה שזה לא המקרה היחיד בארץ
אריק | 12-07-2015 18:10
ישנם עוד מקרים ברחבי הארץ שרבנים /מקובלים מתחזים נגעו בנשים נשואות זה חלול השם גמור. נשים יקרות תלמדו לקחים ברכה נטו כן! לגעת בכם?לא ולא לטלפן למשטרה !
34
זה לא שיעור פנימי, זה באותו שיעור מוצש בלק שכבר פורסם
שלמה | 12-07-2015 18:56
באתר ישיבה ואצלכם
35
האם גם דין רודף למי שמבצע קומבינות של מכירת ארץ ישראל ?
מכירת גבעת האולפנה תמורת כספים ונדל"נים ומכות לנערים? | 13-07-2015 11:41
כנראה משהו השתבש במחשבה ולימוד התורה
36
לקלינר החבדי. בחבד עושים נקודת רביוסביבה עגול כל השאר..
| 14-07-2015 3:30
אדמןור הזקן אמר שחבד זה לא מפלגה אבל כרגיל כדי להגדיל הישות עושים מהרבי והצדיק היחיד וכל השאר... בחוץ הרבה מראים אהבת ישראל ובפנים רק תחשוב אחרת....בקיצור הפכו דירה אדירה לעבודת ה למיפלגה. תעיינו בכתבי המבשר טוב מביאלה שליטא מה כתב על התקשרות לצדיקים שכולו מלא באגו והרי התקשרות לצדיק כל ענינה ביטול הישות הרב סטבסקי אמר על הרב קוק זיעא שהוא לא מכיר אחד שעבד תקבה כמוהו מאז הבעל השם טוב. לא הרב קוק זיעא טעה אלא חסידי המשיח המדומה שעושים לו החיאה וגם עשו ממנו אלוק ממש ממש ממש ממש כוכ כו והמבין יביןכנראה שהאדמור האחרון טעה ניסה אבל הוא לא המשיח ,מה לעשות הרב קוק זיעא צודק ולא הכל עגול סביב הרבי גם כנראה שהרב שך צדק כי אם לא היו הרבה יותר מבולבלים כמו בלבלי העל החמדניקים שמכריזים כאמירת ברכו לאדם מת שעשו ממנו אלוק{מזכיר מהו.......} יחי אדוננו מלך המס" לעולם וועד... חבד של המוחין הפך לראשי תיבות חמורים בלי דעת וכיון שהם חושבים שהם הכי טובים והרבי הוא הדעת העליונה קבע שאתחלתא דגאולה זה לא נכון למרות שזה הפך גמרא מפורשת הנה הם מזלזלים מי שמזלזל בכיפות הסרוגות וכוני לומד הרבי מהרש רשב רייצ צמח צדק אדמור האמצעי ואדמור הזקן וגם פלח הרימון ואיזק מהומיל אז אני לא מתנגד אלא לרשע וטיפשות וני גם לא נגד האדמור האחרון אם היה אמת כו כמו שנראה לפני הבלבולים האחרונים מה לעשות לא היה לו קבלת תורת הרב וכו אז היה סגור על הסתכלותו ונפטרכן הסתלק נפטר וכוהיה גאוווון גאונים וכו אבל אין רק חבד למרות שזה אדיר ביותר תורת האדמורים
37
גם אני הייתי מוחה על דברי הרב מלמד אילולי...
משיב כהלכה | 15-07-2015 20:25
הייתי לומד מפורש בנו"כ על הדף בשו"ע שיש היתר לאדם שלא עומד בפני פיתויי יצרו. שמעתי על כך לראשונה כשהגיע בחור לאד' מאמשינוב באומרו שרוצה להתאבד, ולשאלת האד' מדוע ענה שאינו עומד בפני פיתויי יצרו, הראה לו האד' מקור לכך, כמובן שהתוצאה היתה שהבחור שב אל דרך המלך...
38
להתאבד ?
דוד | 17-07-2015 14:22
פעם ראשונה שאני שומע רב שאומר לאדם להתאבד ? הרב מלמד, אולי תחשוב פעם נוספת על מה שאמרת...
39
סוגייה כאובה
צילי בורק | 19-07-2015 9:58
לעניות דעתי הקטנה, הנקודה שחשוב לרב מלמד להעביר היא שאין שום מתן לגיטימציה שמצב כזה יקרה. אם אדם חש חולשת הדעת, ושיצרו גובר עליו, הוא צריך למצוא דרכי התמודדות שיעזרו לו. בעקבות הסוגייה המסעירה הזו, במקום שיווצר פילוג בעם, בע"ה שנוסיף אהבה ואחווה שלום ורעות.
40
תאוות הרבנים לכח ולשליטה
אברהם | 19-07-2015 10:46
אולי אינני מכיר, אבל לא שמעתי שרבנים במשך הדורות הורו לאנשים להתאבד, גם לא מול מצב של יצר הרסני ונוראי כמו של המנוול הזה מהצפון. והרי מעשים ביום יום שאנשים תוקפם יצרם והם נדרשים להתמודד איתו באחריות. מתגנב החשש בלב כי הרב מלמד גם הוא נופל לאותו בור שאותו אחד מהצפון כרה לעצמו ושנתן את הליגטימציה למעשיו המיניים והתוקפניים הנוראים - המחשבה כאילו רבנים יכולים להפעיל כוח, בין בעצה ובין במעשה, באופן משולח רסן. להעלות סברה בפני תלמידים תמימים בני כ- 20 כאילו על אדם להתאבד זה שוב לשבש את הכוח שבידי הרב על תלמידים אלו, ולא לנהוג באיפוק ובאחריות הראויים. על רבנים ללמוד להתגבר על היצר הזה קודם כל, ומתוך כך אולי גם לא ינצלו מינית וכדומה. וכל אלו שמתקוממים כאן על עצם האפשרות שמישהו יתווכח עם רב זלמן או עם כל רב אחר - המרחק ביניכם לבין ליפול לרשת של אותו אחד מהצפון הוא קטן מאוד.
41
חולון
מאיר | 21-07-2015 11:45
הרב מלמד מסית לרצח! שיעשה בדק בית אצלו.
42
הדרך מאוד קצרה מדרישה להתאבדות לרצח.
איציק | 16-11-2015 9:51
יש לי עיצה יותר טובה בלי להיות רב, אם היצר חזק מידי לך לייעוץ, תדיח את עצמך מעמדות כח.