לוין נגד בג"צ: בית המשפט העליון אינו מחוקק - סרוגים

לוין נגד בג"צ: בית המשפט העליון אינו מחוקק

שר התיירות מוחה על התערבותו של בג"צ ואמירתו לפיה ראש הממשלה לא יכול לכהן גם בתפקיד שר: "חציית קו אדום נוסף במישור היחסים שבין הרשות המחוקקת לרשות המבצעת"

author-image
לוין נגד בג"צ: בית המשפט העליון אינו מחוקק
  חציית קו אדום. לוין (מרים אלסטר/פלאש90)

שר התיירות יריב לוין, מגיב לאמירות השופטים בדיון בבית המשפט העליון בנוגע לאי-מינויו של יעקב ליצמן לשר והפקדת המשרד בידי סגן שר.

בדיון עצמו אמר השופט חנן מלצר, כי המציאות בה ראש הממשלה נתניהו מחזיק בארבעה תיקים נוסף על ראשות הממשלה עומדת בניגוד לחוק יסוד הממשלה.

בתגוה לדברים מסר לוין לסרוגים: ״ההערות שנשמעו היום במהלך הדיון בבג״ץ אינן מתיישבות עם הנוהג המקובל בממשלות ישראל לדורותיהן, עוד מימיו של דוד בן גוריון, לרבות יצחק רבין, שמעון פרס, אהוד ברק ועוד, לפיו ראשי ממשלה אחזו בתפקידי שר במקביל לתפקידם כראש ממשלה. אין שום סיבה שלגבי ראש הממשלה נתניהו ייקבע דין חדש ושונה.

בית המשפט העליון אינו מחוקק, וכל שינוי במצב החוקי הקיים יכול שייעשה על ידי הכנסת בלבד, ואם לא כן, תהיה בכך חציית קו אדום נוסף במישור היחסים שבין הרשות המחוקקת לרשות המבצעת.״

שופטי בג"צ נתנו ארכה של חמישה ימים למדינה להגיב על לדיון היום. האפשרויות שעומדות בפני נתניהו היא ויתור על ארבעת התיקים ומינויים של חוטובלי, קרא וליצמן לשרים או שינוי חוק יסוד הממשלה, חוק שדורש נוכחות מלאה של כל 61 חברי הכנסת של הקואליציה, מה שלא קרה מאז השבעת הממשלה.

יש לציין כי מינוי שר חוץ במשרה מלאה יכול לעורר משבר קואליציוני ופנים מפלגתי מכיוון שאז ייפתח שוב המאבק על משרד החוץ בין שרי הליכוד ובין הממתינים בחוץ ליברמן והרצוג.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ממשפטן ציפיתי ליותר
ברלה | 07-07-2015 21:15
אולי חוק היסוד חוקק אחרי התקדימים הנזכרים? בכל מקרה, הבדיקה הראויה האם יש או אין חוק יסוד.