הנרצח: דוד בר-קפרא הי"ד בן 70 מרחובות - סרוגים

הנרצח: דוד בר-קפרא הי"ד בן 70 מרחובות

הותר לפרסום כי הישראלי שנרצח על ידי שב"חים הוא דוד בר קפרא הי"ד בן 70 מרחובות. בנו דניאל משמש כדובר המשרד לשרותי דת. מועד הלוויתו עדיין לא נקבע

הנרצח: דוד בר-קפרא הי"ד בן 70 מרחובות
  צילום: שאטרסטוק

הותר לפרסום פרטיו של הגבר שנרצח בין מושב פדיה לכרמי יוסף שבשפלה: דוד בר קפרא הי"ד בן 70 תושב רחובות.

בנו דניאל משמש בתפקיד דובר המשרד לשרותי דת ומ״מ דובר הרבנות הראשית לישראל. מועד הלוויתו עדיין לא נקבע.

בשעות הצהריים נמצא בר קפרא במצב קשה בשטח חלקאי בין המושב פדיה לכרמי יוסף ליד רחובות, כשהוא סובל מחבלות בראשו. חובשים של מד"א העניקו לאיש טיפול וביצעו בו פעולות החייאה בשטח. אחרי שהדופק של הפצוע חזר להיות תקין, הוא פונה לבית החולים אסף הרופא. אלא שבבית החולים מצבו החמירו והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

נסיבות האירוע אינן ברורות. על פי תחקור ראשוני הוא ככל הנראה הותקף על ידי שוהים בלתי חוקיים שפועלים באזור. כוחות משטרה הגיעו למקום, וכרגע נבדקים כמה כיווני חקירה, בהם תקיפה על רקע סכסוך עסקי ואירוע לאומני. מפקד המחוז ניצב מוטי כהן הורה ליחידה המרכזית של מחוז מרכז לנהל את החקירה. ובמשטרה מדגישים כי כל כיווני החקירה נבדקים.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שדניאל היה דוברו בכנסת הקודמת, הגיב על הרצח "אני שולח תנחומים לעובד המסור דניאל בר ולבני משפחתו על האסון הכבד שפקד אותם. אם אכן מדובר בתקיפה של שוהים בלתי חוקיים, הדבר חמור מאוד ואני סמוך ובטוח שהמשטרה וכוחות הביטחון ידעו לאתר את הרוצחים ולהביאם לדין."

יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע: ״המשך ההסתה ברשות הפלסטינית מתירה את דמם של יהודים בכל הארץ. אסור שמדינת ישראל תמשיך להתעלם מהאדרת המחבלים בחינוך ובתקשורת הפלסטינית. צריך להתייחס לטרוריסטים שעושים ההסתה כמו שמתייחסים למחבלים שהם פצצות מתקתקות, לעצור אותם ולהעמיד אותם לדין. ״

השר אורי אריאל התייחס בכנס השומר החדש בפסל אלכסנדר זייד לרצח: "התבשרנו אחר הצהריים על רציחתו של חקלאי מפדיה על ידי שב"חים מיו"ש. אני אומר לכם פה. אני נשבע לכם פה שדם יהודי אינו הפקר. מי שחושב שיכול לחלל שם שמיים ואת שם ישראל בארץ ישראל ולרצוח יהודים יידע שלא כך הדבר. נגמר הסיפור שאפשר להרוג בנו ולרצוח בנו ואנחנו נמשיך כאילו לא קרה דבר. השר אריאל המשיך ופנה לאנשי השומר החדש: לכם כארגון יש חלק חשוב בהמשך הבנייה והחקלאות וההתיישבות בארץ ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו