הרב שלמה אבינר, רב היישוב בית אל, מצא לו בקעה להתגדר בה, לטפס שוב ושוב על גבם של ענייני הגיור, או יותר נכון על כל מי שמעז להציע הצעה הלכתית אחרת מהגישה המחמירה, ואיפה שאפשר להשמיץ את הגרים והגיורים שאינם כדעתו ידו נטויה להשתלח כאילו הוא הסמכות הבלעדית היחידה, אשר מפיו כל העולם חי.

ובכן הרב אבינר הנכבד, לא אתה ולא שכמותך יוכלו לבטל את תורתם של רבותינו הגאונים הספרדים ובראשם מרן הרב עוזיאל זצ"ל אשר קטנם עבה ממתניך וממתני כל אלה שמתיימרים לנכס את ההלכה לכיסם הפרטי.

ישנה מחלוקת אמיתית בענין ולדעתינו הצדק עם רבנינו, ולא עוד אלא לנו יש מסורת פסיקה ואנחנו יודעים בדיוק איך היו מגיירים בישראל בעבר, זה שהקיצוניים השתלטו על המערכת, ושכל מי שרוצה להיות מאן דאמר, ולהיכנס לפנתיאון "הגדיילים" חייב לזרוק בוץ על כל מי שחושב שיש להקל בגיור, את זה אנחנו יודעים מזמן ואין כל חדש.

עכשיו בקשר לספר "זרע ישראל" בפרט ולספרי הלכה בכלל, יש כמובן להבחין בין ספרי למדנות שהושקע בהם עמל ויגיעה עצומה בלמדנות ועיון ובקיאות, לבין ספרי מלקטים למיניהם שו"ת סמסים, שהיום בעידן המחשב אין זו לא חכמה ולא מלאכה לנפק ספרים כאלה לרוב ובמהירות.

הספרים מונחים בפני תלמידי חכמים לעיין וללמוד לקרב או לא לרחק, וזו היתה המטרה, יש באמת לתמוה על כאלה שמעירים על ספרים בלי שאפילו עיינו בהם ברצינות.

ובאשר להסכמות בכלל, זו באמת רעה חולה, להסכים על ספר מבלי ללמוד תוכנו, או לתת הסכמה ותחת לחץ ו"איומים" לבקש לא לפרסם אותה.

על כל פנים בראש הספר מתנוססת לתפארה הסכמתו של מורי ורבי הגאון האמיתי הגר"מ מאזוז שליט"א שהיא מה שחשוב בעיניי באמת, אמליץ לכבודו לקראה ולעיין בה היטב, ולהבין את הנאמר בה.

מו"ר כתב לי במכתב שהוא אינו חוזר בו משום דבר שהוא כתב בהסכמתו! אולי כדאי לברר אצלו מדוע?

ובקשר למכתב הבחירות שכתב מו"ר: שהוא אינו מקל בגיור, ומעולם לא גייר אף אדם, אמת הדבר. הוא באמת לא גייר אף אדם ו"אינו מקל בגיור", הוא רק כתב בהסכמתו את ההלכה על פי פרשנותו, נא ללכת לעיין שוב בבקשה.

לעצם הענין ההלכתי לא חידשתי ולא גיליתי כלום מדעתי רק הלכתי לאור פסיקותיהם של מרנן ורבנן הרב עוזיאל, הרב רפאל אהרון בן שמעון, הגר"י משאש, הרב והשיב משה, הרב מליץ טוב, הרב הלוי, האיש מצליח, ועוד עשרות גדולים הסוברים כמותם, אשר לא רק פסיקתם נכונה וראויה והמתאימה ביותר לדורינו, אלא יש בכוחה להמעיט את חילול השם הגדול הנעשה בזמנינו.

הרב אבינר הנכבד, לא תצליח להשתיק אותנו לא אותי ולא הרבנים החושבים כמותי, אז כתבת לא לסמוך על ספר 'זרע ישראל' נו אז מה? גם הרב אליהו בזמנו כתב ואמר שאין לסמוך על פסקיך, לא נורא, אתה ממשיך להפיץ תורה וזה בסדר.

אם בזמנינו הדברים לא מתקבלים על הכל, בעתיד לא תהיה כל ברירה אחרת ויבוא יום והדברים יקובלו, קטונתי ואינני משוה את עצמי לגדולי ישראל אשר בזמנם ובדורם נרדפו על דעותיהם, ואחר זמן כל ישראל שתה ושותה בצמא את דבריהם.

לא כתבות באתרי אינטרנט ופרופגנדה קובעים את האמת ההלכתית, כי הלכה נקבעת מתוך עיון, ומסורת פסיקה, ואין לאדם בעולם מונופול על ההלכה, ותפקידו של תלמיד חכם להשמיע דעתו "השומע ישמע והחדל יחדל", אני דוקא די שמח שיש המבוהלים מדברי הספר 'זרע ישראל' ובכן הם מוזמנים לעיין ולהעיר את הערותיהם כדרך תלמידי חכמים, ולא כלבלרי תקשורת.

להחמיר בגיור ולהקל בהתבוללות, ולהביא עלינו מבול של נשואי תערובת! ויצירת תת חברה בישראל של ישראלים שאינם יהודים, ולדחות בשאט נפש, את "זרע ישראל", מעניין מי יתן על זה את הדין בבוא היום?