צבע כתום פרק א: מפקד הגירוש גרשון הכהן לא מתחרט. צפו

צבע כתום פרק א: מפקד הגירוש גרשון הכהן לא מתחרט. צפו

גם אחרי עשר שנים "הדתי" שפיקד על ההתנתקות גרשון הכהן, לא מתחרט על הצעד שעשה. צפו בראיון עם רועי שרון בחלק הראשון של סדרת הכתבות 'צבע כתום'

author-image
מפקד הגירוש גרשון הכהן לא מתחרט. צפו
  גרשון הכהן לא מתחרט (צילום באדיבות ערוץ 10)

גם אחרי 10 שנים, מפקד ההתנתקות, האלוף גרשון הכהן, לא מתחרט על מה שעשה לישוב היהודי ברצועת עזה.

הדתל"ש שפיקד על כוחות צה"ל בפינוי היהודים מגוש קטיף, יודע כי בימין לא סולחים לו עד היום. לפני שבועיים, הוא השתחרר מצה"ל וזו הפעם הראשונה שהוא מספר למצלמה על התוכנית ההיא.

בראיון לרועי שרון, כחלק מסדרת הכתבות 'צבע כתום' המוקדשת לעשור להתנתקות אומר הכהן, "אני הייתי מעדיף שהמהלך הזה לא ייקרה, אבל תפיסת העולם שלי אומרת שצריך לנצל גם את האירוע הזה לטובת התגשמות החזון הציוני", אומר מי שנתפס בימין כ"מפקד הגירוש". "יהודים עבדו שם את האדמה ולהוציא יהודי שעבד בארצו מביתו, זה גירוש. זו טעות, בלי קשר לתוצאות", הוסיף.

צפו ב'צבע כתום' פרק א'

(באדיבות ערוץ 10)

"אני הבנתי כמה חשוב שאהיה פה, כי היה לי ברור שהאופן שבו נפעל ונספר על מה שקרה כאן הוא קריטי. כי מחובתי לספר על מהמאבק ההוא לטובת המאבק הבא על המקומות שבהם נמצאים יהודים. בעזה ייצרנו את המאבק הבא על יהודה ושומרון", מספר איש הציונות הדתית שנאלץ לפנות את חבריו וטוען כי אם במקום 20,000 איש בכפר מימון היו מגיעים חצי מיליון איש, מאזן הכוחות היה אחר ואולי המבצע היה נכשל.

מפקד ההתנתקות שעשה הכול כדי להצליח במבצע אבל קיווה שיכשׁל לא מתחרט על אף רגע אבל חולם על ארץ ישראל השלמה. גם כעבור עשור, מתקשה האלוף במילואים גרשון הכהן לנסח את חלקו באירוע שילווה את כולנו גם בעתיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אסור להסתכל בפני רשע!
| 15-06-2015 17:15
2
כותרת מטעה וציטוטים לא מדויקים
שקד | 15-06-2015 17:57
קודם כל אני כואב את כאבם של העקורים מגוש קטיף. אבל יחד עם זאת יש כאן אדם שלא היה שלם עם המעשה שלו הוא התנגד אליו אבל היה מחויב אליו מבחינה מקצועית. הוא צודק בנקודה שצריך לדעת לאן מתקדמים מכאן ומדוע זה בא לנו, אחרת זאת ממש כפירה, אבל לכתוב בכותרת "לא מתחרט" כאשר כל התוכן הוא שונה, זה כבר לשון הרע והסתה. בבקשה תהיו אתר תוכן איכותי ותתנו את הדעת לפני שכותבים כותרות כאלו למרות שאולי הן מושכות.