הרב לאו: צר לי שפרשת הרב ריסקין יצאה מפרופורציה

הרב לאו: צר לי שפרשת הרב ריסקין יצאה מפרופורציה

הרב הראשי לישראל התייחס היום לפרשת המשך כהונו של הרב שלמה ריסקין ואמר: "כלל לא הייתה כוונה להדיח את הרב ריסקין וכי בעת העיסוק בנושא נשמעו התבטאויות שאינן מטעמה או על דעתה של הרבנות הראשית לישראל"

author-image
צר לי שפרשת הרב ריסקין יצאה מפרופורציה
  פרשת הרב ריסקין יצאה מפרופורציה. הרב לאו (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

הרב הראשי לישראל וראש מועצת הרבנות הראשית הרב דוד לאו התייחס הבוקר (ד') לסערת הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין.

בביקור בכולל גימלאים בישיבת ההסדר במודיעין, אמר הרב לאו כי כלל לא הייתה כוונה להדיח את הרב ריסקין וכי בעת העיסוק בנושא נשמעו התבטאויות שאינן מטעמה או על דעתה של הרבנות הראשית לישראל. "צר לי שפרשת המשך כהונתו של הרב ריסקין יצאה מפרופורציה", אמר הרב הראשי.

כזכור, הרב ריסקין הגיע לגיל 75 והיה אמור לצאת לגימלאות, אך בחוק קיים סעיף המאפשר למועצת הרבנות הראשית להאריך את כהונתו בחמש שנים נוספות. בישיבת מועצת הרבנות הראשית ביקשו שלא להאריך את כהונתו, ככל הנראה בשל דעותיו הליברליות, אך לבסוף דחו את ההחלטה עד לשימוע שייערך לרב בישיבת המועצה הקרובה (ביום שני הבא). יש לציין כי זוהי הפעם הראשונה בה הרבנות מזמינה רב כדי לדון בהארכת כהונתו, ולשאר הרבנים מאריכה הרבנות את הכהונה באופן אוטומטי.

גורם ברבנות הראשית לישראל אמר כי "הרבנות לא תשמש חותמת גומי לרב ריסקין, וככל הנראה זוהי ההתבטאות אליה התייחס הרב לאו.

ראש ישיבת ההסדר הרב (אל"מ מיל') אליעזר שנוולד: "אני מחזק את ידי כל הפועלים למען שלום ואחדות בעם ישראל ולמען כבוד הרבנים והרבנות. אני מתפלל שהפרשה תסתיים מהר ובאופן שישמור על כבוד הרבנות הראשית ועל כבודו של הרב ריסקין, שיש לו זכויות רבות ברבנות."

הביקור נערך לרגל ציון 5 שנים לייסודו של "כולל הגמלאים". במסגרת הכולל מתכנסים אחת לשבוע למעלה מ-30 גמלאים בעלי רקע מגוון ליום לימודים עשיר הכולל את משנת הרב קוק, ספר "הכוזרי", פרשת השבוע ועוד. השיעורים מועברים ע"י רבני הישיבה ומרצים אורחים נוספים.

בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו לדברי הרב לאו: "תנועת נאמני תורה ועבודה קוראת לרב הראשי לעצור את ביזויו של הרב ריסקין, לבטל לאלתר את השימוע שנועד לו ולהאריך את כהונתו ללא דיחוי ובהתאם להחלטת מועצת אפרת. עצם מעמד השימוע ממחיש את הצורך בהסדרה מוסכמת בכל נוגע למינוי רבנים, ומכתב בנושא כבר נשלח לשר לשירותי דת ".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הירידה מהעץ תלויה בשכתוב העובדות? נו טוב, העיקר שירדו
| 10-06-2015 14:25
2
אז זהו. הרב לאו מחפש סולם לרדת מהעסק.
נחשון | 10-06-2015 14:57
חשבתי שהוא יותר חזק.
3
עץ ששווה לטפס עליו אפילו אם בסוף צריך לרדת
ליאור | 10-06-2015 17:01
הייתי מעדיף שישאירו את הדיון הזה תלוי על העץ לעין כל, למען יראו וייראו. רב יישוב שיוצא נגד הרבנות הראשית שהיא מרא דאתרא - מעבר לחוסר התקינות המנהלית, יש כאן גם חוסר תקינות הלכתית. מעבר לכך התיידדות עם אויבנו הרוחניים (הנוצרים ימ"ש) שנלחמים בנו ללא הפסקה בכל מיני שיטות ישירות ועקיפות - גם זה נושא שראוי להעלות על עץ גבוה! ולו לשבוע.