אבסורד: לסרוגים יותר קל להתקדם דרך 'הליכוד' - סרוגים

אבסורד: לסרוגים יותר קל להתקדם דרך 'הליכוד'

לאחר שמינה את חוטובלי לסגנית שר החוץ, ממשיך נתניהו להוכיח שסרוג שבאמת רוצה להתקדם צריך לבוא לליכוד. בעוד הוא מינה 4 מנכלי"ם סרוגים בבית היהודי לא מונה אפילו אחד

אבסורד: לסרוגים יותר קל להתקדם דרך 'הליכוד'
  לרנר ונתניהו. יותר קל דרך הליכוד (צילום: Miriam Alster/Flash90)

1. במינויה של ציפי חוטובלי לסגנית שר החוץ ללא שר מעליה, הכניס נתניהו 'אצבע לעין' של נפתלי בנט ולעיניה של הציונות הדתית כולה. הנה, רמז אז נתניהו, גם אם אתה חובש כיפה סרוגה ואם את לובשת חצאית וחובשת ופאה, המקום ממנו יותר קל להגיע לעמדת השפעה הוא דרך מפלגת השלטון ולא דרך מפלגה מגזרית כזאת או אחרת.

מינויה של חוטובלי דווקא לסגנית עם סמכויות של שר במשרד החוץ, הוא מהלך טקטי. לא מן הנמנע שנתניהו החליט לשים את חוטובלי במשרד היוקרתי דווקא בגלל שזה המשרד שבנט קרץ לעברו במהלך כל המשא ומתן הקואליציוני.

2. בזמן שהסקרים הצביעו על 17 מנדטים לבית היהודי הצהיר בנט מעל לכל במה כי 'הבית היהודי' עוד תהפוך למפלגת שלטון. בהזדמנויות רבות אחרות, גם לאחר ההתרסקות בבחירות האחרונות, הוא השתמש בביטוי "יד על ההגה". עם כל הכבוד למשרדי החינוך, המשפטים והחקלאות, מינויה של חוטובלי לסגנית ללא שר מעליה במשרד החוץ היא האחיזה בהגה הכי משמעותית שיכלו לחלום עליה בציונות הדתית.

3. אך ההוכחה של נתניהו לציונות הדתית, והשיעור שלו לבנט, שכדי להתקדם ובאמת להשפיע צריך להיות במפלגת השלטון לא תמו במינויה של חוטובלי. מאז הקמת הממשלה נקט נתניהו במספר צעדים נוספים שהוכיחו כי סרוגים שבאמת רוצים להתקדם יכולים לעשות זאת דרך הליכוד ולא דרך מפלגת 'הבית היהודי' המגזרית.

4. מאז נכנסו שרי הממשלה למשרדיהם השונים, החל מהלך של מינויים בכל משרד ומשרד, אך בעוד במפלגת הציונות הדתית, 'הבית היהודי', לא מונה אף מנכ"ל סרוג (בתקומה מונה אחד, שלמה בן אליהו כמנכ"ל משרד החקלאות), מינה נתניהו לא פחות משלושה מנכלי"ם. את מקורבו דורי גולד מינה נתניהו למנכ"ל משרד החוץ, את שלמה פילבר למנכ"ל משרד התקשורת ואת אלי גרונר למנכ"ל משרד ראש הממשלה. בנוסף, אתמול פורסם ב'סרוגים' כי פרח לרנר, המשמשת כיועצת של נתניהו, תמונה למנכלי"ת משרד הקליטה.

5. התנהלותו של נתניהו במהלך כל ארבע הקדנציות שלו כראש ממשלה מוכיחה כי נוח לו בסביבת חובשי הכיפות הסרוגות. מלבד ארבעת המינויים הללו תמיד התהדר נתניהו ביועצים ובעוזרים מכוסי ראש (ע"ע מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, מקורבו של נתניהו נתן אשל וחברי הכנסת הבכירים זאב אלקין ויולי אדלשטיין). אך הערכתו של ראש הממשלה לסרוגים יצרה דווקא מצב אבסורדי לפיו דווקא בגלל שנוח לו איתם הוא מתנגד שתהיה להם מפלגה משלהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הליכוד מכר את נשמת הציונות הדתית לש"ס - דתות, רבנות וכו
צביעות ושקר | 08-06-2015 12:01
זו צביעות, הציונות הדתית לא צריכים את חוטובלי ב"חוץ" לא צריכה ג'ובים לסרוגים שלא מקדמים את האג'נדה שלנו. הדתיים בליכוד מקדמים את עצמם ולא את הציונות הדתית. לא הייתה להם בעיה למכור את כל העבודה שנעשה במשרד הדתות, להפקיר את כל נושא הדת והרבנויות במדינה לחרדים זו בגידה בציונות הדתית
2
יש להבדיל בין שררה לפקידות
א | 08-06-2015 12:18
ברור שמינוי מנכלים יעשה יותר דרך מפלגת שלטון - יש לה יותר אפשרויות בעניין. לעניין זה גם לא חשוב כמעט אם אתה סרוג או לא - הכישורים מדברים יותר (באופן יחסי...) מאשר הקרבה הפוליטית. לגבי חוטובלי - יש לזכור שקוצץ תפקידה מהרבה כיוונים, כך שלא הייתי מביא דווקא את תפקידה כדוגמה... בכל אופן, זו דווקא הסיבה מדוע צריך מפלגה שתניף את הדגל המיוחד של הציונות הדתית ותביא כמה שיותר אנשים שיתמכו סביבו: תקרת הזכוכית הזו חייבת להישבר. אפשר להיות פקידים טובים, אבל כל עוד אין שליטה ממשית - ההשפעה שלך מאוד מוגבלת.
3
בנט יודע זאת, ולא רחוק היום שיעבור לליכוד
אי אפשר להגיע רחוק במפלגה מגזרית | 08-06-2015 12:21
4
את הסרוגים השמושיים הוא לוקח לעצמו. את אחרים
סתם אני | 08-06-2015 13:37
הוא ממנה אך קושר להם את הידיים. בשני המקרים הם רק קישוט. (זה מזכיר אירגונים אחרים)
5
אוי לנו שאלו הסרוגים שמייצגים את הציבור
צבי זלמן | 08-06-2015 14:16
מה הבדל בינה לבין חילונים? בשרוולים? בשער בחוץ? זו הדוגמא לציבור הדתיים לאומיים ואחרי מתפלאים שיש נשירה גדולה...
6
זה ממש לא אבסורד. הדרך שלנו להשפיע - רק במפלגה גדולה!
בת אל | 08-06-2015 14:23
בסוף לכולם ירד האסימון וגם כל מי שנמצאים עדיין בבית היהודי, יבינו שאין מקום למפלגות סקטוריאליות. עד אז הם ימשיכו להסתובב סביב הזנב של עצמם ולחיות בנדמה לי...
7
איזה שטויות!!!
ביני | 08-06-2015 14:27
האם מפלגה נועדה לקדם עסקנים או בעלי מקצוע? האם הצבעתי לבית היהודי כדי שאיזה סרוג יתמנה לאיזה תפקיד? הצבעתי לבית היהודי בגללנהדרך האידיאולוגית, ושיימנו איזה בעלי מקצוע שהם רוצים!! בש"ס המפלגה היא כלי שנועד לסדר עבודה לעסקני המגזר- לא אצלנו!!!