ראשי הישיבות נגד הרמטכ"ל: לא לפגיעה במעמדה של הרבנות הצבאית

ראשי הישיבות נגד הרמטכ"ל: לא לפגיעה במעמדה של הרבנות הצבאית

ראשי ישיבות ההסדר, המכינות והישיבות הגבוהות במכתב תמיכה ברבנות הצבאית על רקע הפגיעה במעמדם מצד הרמטכ"ל. "צה"ל הוא צבאה של המדינה היהודית שקמה בארץ ישראל"

author-image
לא לפגיעה במעמדה של הרבנות הצבאית
  פוגע במעמד הרבנות הצבאית. אייזנקוט (מרים אלסטר/פלאש90)

שילוב ידיים של ראשי הישיבות הציוניות והמכינות הדתיות בתמיכה רחבה ברבנות הצבאית וברב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ. במכתב ששלחו היום (ו') כתבו כי "בתקופה האחרונה, בה יש המבקשים לפגוע במעמדה של הרבנות הצבאית הראשית, אנו מבקשים לחזק אותך ואת הרבנים הצבאיים העושים במלאכה.

הרבנות הצבאית הראשית יחד עם צהל כולו שותפים במימוש החזון הלאומי כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי."

ראשי המוסדות תומכים גם בתפקידי הרבנות בתחומי התודעה והקניית ערכי היהדות: "אנו מחזקים את ידיך וקוראים להמשיך ולקדם את הרבנות בפעולותיה להקניית ערכי מסורת, יהדות ורוח לחימה. העובדה שהרבנים ירדו לשטח יחד עם הלוחמים במבצע צוק איתן הייתה תעודת כבוד לרבנות והוסיפה עוז ואומץ לחיילי צה"ל במערכה. "

גם בענין סוגיית השתתפות הרב הצבאי בטקסי ההשבעה כותבים הרבנים כי "אנו רואים כדבר טבעי כי הרב הצבאי והתנ"ך הנם חלק בלתי נפרד מטקס ההשבעה של חייל בצה"ל. צה"ל הוא צבאה של המדינה היהודית שקמה בארץ ישראל היא מדינת ישראל."

את המכתב מסיימים הישיבות והמכינות בקריאה לפעול יחד עם מערכת הביטחון לביצור וחיזוק מעמדה של הרבנות הצבאית הראשית.

הרב יהושע וייצמן ראש ישיבת מעלות ומראשי איגוד ישיבות ההסדר אומר כי הגל שעלה בימים ובשבועות האחרונים מחייב תגובה, "חיזוקה של הרבנות הצבאית הוא אינטרס של כל מי שמבקש לחזק את המדינה, את צה"ל ואת רוח הלוחמים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חשבתי שהחילונים התרפאו. מתברר שהם עדיין חולים
אפרים | 06-06-2015 22:05
2
הרמטכ"ל
ניסים | 07-06-2015 8:32
יש עינינים בוערים בצבא והרמטכ"ל מתעסק עם הרבנות הצבאית, שיתעסק עם דרום הארץ שכמעט עולה בלהבות וגם בצפון הארץ-הלהבות מתקרבות.. אדוני הרמטכ"ל השאר את הרבונת הצבאית בסמכויות כפי שישנם!
3
לא לפגוע - צריך לבטל
| 07-06-2015 16:40
אין מקום כלל לגוף כזה בצה"ל