קראתי את דבריו של הרב עמיחי ושוב הרגשתי עצב עמוק, שוב פעם כתיבה שכל מטרתה לא לייצר פתרון או אפילו להציג עמדה חילופית, אלא כתיבה שכל מטרתה ליבוי השנאה ותקיפה.
לפחות ארגון צהר והאחרים מחזיקים בעמדה מסוימת, הם רוצים לקדם תהליכים מסוימים בעם ישראל, והם טוענים שהרבנות הראשית בהרכבה הנוכחי מנסה לעצור את התהליכים הללו החיוביים לדעתם.
אולם, מה בדיוק מנסים לקדם רבני ה"קו"? הרי הרבנות הראשית אינה נשמעת אליהם, מה האג'נדה שלהם? נדמה לפעמים שכל מטרתם היא להרוס ולשבר כל דבר ששם "צהר" נקרא עליו, אפילו אם הוא עולה בקנה אחד עם האידיאולוגיה עצמה שהם מחנכים אליה.
המאמר של הרב אליאש רצוף בדמגוגיה וחצאי אמיתויות, כשהוא כורך יחד גופים ואישים שונים עם דעות שונות. כדאי שיקרא קצת יותר על הנושא לפני שיתבטא עליו, הרב רסקין וצהר שייכים כל אחד לעצמו, ואינם אוחזים באותם הדעות. ההתגייסות של רבני צהר לטובת הרב רסקין נובעת מההרגשה המוצדקת לדעתי שיש כאן התחלה של השתקה שמי יודע היכן יהיה סופה.
נעשה קצת סדר בדברים, מי שיזם את חוק הגיור היה אלעזר שטרן, הוא ולא אחר, צהר מתוך רצון לקדם את נושא הגיור הביעו בתחילה עמדה כללית שהם תומכים בכל מי שינסה לעשות משהו בנושא. מאוחר יותר צהר גם סייעו לפשרה שניסח הרב אלי בן דהן, והעדיפו לתמוך בהצעת המחליטים שנתנה לרבנות הראשית סמכות בלעדית לפקח על הגיורים, הצעה שגם הרב דרוקמן תמך בה.
ואם כן מדוע טוען הכותב, שיש כאן איזה גוף מפלצתי שכולל בתוכו את הרב רסקין, צהר ושטרן שכל מטרתו הוא להפקיע את כחה של הרבנות הראשית? האם מישהו בצהר טען שבתי הדין של הרב דרוקמן אינם טובים? האם אי פעם מישהו כתב דבר כזה?
כנראה שהכותב לא הבין או לא רצה להבין, שהתכלית היא לא "להקל" אלא התכלית היא למצוא פתרון לבעיה האקוטית של ריבוי הגויים החיים כישראלים לכל דבר במדינת ישראל, ואינם רוצים להתגייר. האם הכותב שכח מה עשתה אותה רבנות ראשית לרב חיים דרוקמן? שאותו אני מקווה הוא כן מעריך, האם הוא שכח את תקופת "פסילות הגיורים", ואת הלעז והלשון הרע שיצא על בתי הדין שלו? מדוע אז לא יצאו כל אותם רבנים להגנתו?
וכאן אני קורא לרב אליאש ולשאר הרבנים המחזיקים בדעתו, מחלוקת היא דבר חיובי, כשהמטרה של שני הצדדים היא למצוא את הפתרון הטוב ביותר לבעיה, ולא לפסול את דברי השני רק כי קוראים לו רב פלוני. ואז אולי נזכה למאמרים קצת שונים, שכותרתם לא תהיה "טול קורה" או "טול קיסם", אלא "כיצד יש לפתור את בעיית הגיור" וכדו'
מה דעתך בנושא?
21 תגובות
0 דיונים
עמיחי אליאש
הרב אשר, אתה רק מוכיח את מה שטענתי, ש'צהר' דורשים שיתייחסו אליהם בכבוד, אך להם הכל מותר. כך אתה כותב: "לו באמת היה אכפת לך מהרבנות, היית קובל על השחיתות...
הרב אשר, אתה רק מוכיח את מה שטענתי, ש'צהר' דורשים שיתייחסו אליהם בכבוד, אך להם הכל מותר. כך אתה כותב: "לו באמת היה אכפת לך מהרבנות, היית קובל על השחיתות שפושה בה". על סמך מה אתה כותב השמצה זו? איך היית מתייחס אם הייתי כותב כך על 'צהר'? לגבי העובדות קיבלתי את הצעתך וקראתי שוב את הצעת המחליטים, ואכן ראיתי שצדקתי וטענותיך אינן נכונות. כך מפורש בהצעה: "חברי מותב הגיור המקומי יהיו עצמאיים במתן החלטותיהם ההלכתיות כמו כל בית דין רבני בנושא הנידון לפניו". גם לוועדת הרבנים שהזכרת, שאינה שייכת לרבנות הראשית, לא ניתנה שום סמכות להתערב בהחלטות בית הדין, ותפקידה מוגדר כך: "ועדת ההיגוי תנחה תדריך ותלווה את מותבי הגיור המקומיים". אתה שואל מדוע איננו מוכנים לתת לרב סתיו צ'אנס, שהרי הוא הצהיר שאיננו מוותר על קבלת מצוות. ואני חוזר ושואל: 1. אם אכן אין בכוונתו לוותר על קבלת עול מצוות, מדוע השקיעה 'צהר' מסע פרסום ענקי ללחוץ על קבלת חוק הגיור שיתן לו את היכולת לגייר? מדוע הוא סובר שהוא יצליח לגייר יותר מבתי הדין הקיימים היום, שכאמור הם מאוישים ע"י רבני הציונות הדתית, מאירי פנים ומקלים עד קצה גבול היכולת? 2. אם אכן אין בכוונתו לוותר על קבלת עול מצוות, מדוע הוא תוקף כל כך את הרבנות הראשית, המכירה בגיורי בתי הדין של הרב דרוקמן, וטוען שעמדתה בענין הגיור חרדית וקיצונית? 3. אתה תוקף את קביעתי שאין פתרון לבעיית הגויים הרבים המתערים בחברה, אך אם אין בכוונתכם לוותר על קבלת עול מצוות- מהו הפתרון שלכם לבעיה, הרי מסתבר שלפחות רובם של הגויים אינו מעוניין לקבל עול מצוות? (אם יש לכם פתרון קסם לשכנע אנשים לקבל עול מצוות- כדאי שתלמדו אותו גם אותנו, ונוכל להחזיר את עם ישראל בתשובה- אתגר לא פחות חשוב מאתגר הגיור). אם תנסה לענות עניינית על שאלותי וטענותי, ולא רק לכתוב שאני פלגן ולא מתמצא בעובדות- אולי אכן יהיה ויכוח ענייני ומועיל, כפי שאתה חפץ.
המשך 23:53 31.05.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
העיקר שדורש מכולם לדבר בכבוד
מה קרה הרב סבג? נלחצת?
17:57 31.05.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איפה החרדים ה"מפלצתיים" שאתה מתאר שרוצים "להרוס את הרבנות"? אתה מוציא שם רע !!!!!!!!!!!!! וגם, האם להתגייס לצה"ל היה אי פעם נגד ההלכה (בניגוד לגיור של גויים אשר אין בכוונתם לקיים...
איפה החרדים ה"מפלצתיים" שאתה מתאר שרוצים "להרוס את הרבנות"? אתה מוציא שם רע !!!!!!!!!!!!! וגם, האם להתגייס לצה"ל היה אי פעם נגד ההלכה (בניגוד לגיור של גויים אשר אין בכוונתם לקיים מצוות)????!!!!!
המשך 16:01 31.05.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בבאברוך
חז"ל למדונו: כל ליצנות אסורה- חוץ מליצנות עבודה זרה. האם רב שהתנצר ימשיך להקרא רב? מה ההתיחסות המכבדת והמכובדת לרבני צואה בית הלל ודומיהם?
15:47 31.05.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשר סבג
הרב אליאש, אם זו האג'נדה שלך, מדוע הכותרת של המאמר שלך היא ניגוח? תפרסם מאמר על "חיזוק מעמדה של הרבנות הראשית" תכתוב איך אתה רוצה לעשות זאת, עם הרכב רבנים שמונה...
הרב אליאש, אם זו האג'נדה שלך, מדוע הכותרת של המאמר שלך היא ניגוח? תפרסם מאמר על "חיזוק מעמדה של הרבנות הראשית" תכתוב איך אתה רוצה לעשות זאת, עם הרכב רבנים שמונה בידי ציבור שמתנגד לעצם קיומה. ואז תאמר שיש לך אג'נדה. ואם אתה באמת נלחם נגד מי שמנסה לפורר אותה, מדוע סייעתם לדרעי וחבורתו להושיב שם את מי שהם רוצים? האם הם מחזקים את מעמדה של הרבנות הראשית? לו באמת היה אכפת לך מהרבנות, היית קובל על השחיתות שפושה בה, על הציבור החרדי שפוגע ברבנות ומפורר אותה לפירורים קטנים. ולא מנסה להתנגח רק במי שקל להתנגח בו. העובדות שהבאת גם הן לא נכונות. אדרבא תקיש בגוגל את מה שאמרת ותגלה כמה פעמים צהר היו מוכנים גם לשנות את ההחלטה כדי שיהיה קונזנזוס רחב. ב. הצעת המחליטים נותנת לועדה שתקום שבה יהיו חברים הרב פרץ, הרב דרוקמן ועוד , סמכות גם לערער על הגיורים, ולבטלם. כך שאינני יודע על מה אתה מדבר, כדאי שתקרא את הנוסח לפני שאתה מגיב. ג. בתי הדין שהוקמו על ידי הרב דרוקמן גם להם התנגדה הרבנות הראשית כזכור, וגם הגיורים שיוצאים משם נחשבים כסוג ב' או ג', האם לזה אתה מוכן להסכים? מדוע אתה לא נותן צ'אנס? הרי הרב סתיו ואחרים מצהירים שהם לא מותרים על קבלת מצוות, אם כן, מה הבעיה שלך באמת? ד. ברוך ה' שהגישה שלך ש"אין פתרון" לא התקבלה בעם ישראל, אחרת לא היינו מגיעים לשום דבר, כך גם אמרו החרדים על הקמת המדינה ועל גיוס לצבא ועל עוד הרבה בעיות שלדעתם אין להם פתרון. ועוד יש להוסיף, שהריסת הרבנות הראשית התחילה כבר לפני שנים רבות, על ידי החרדים, אם באמת חשובה לך הרבנות, תתחיל לכתוב גם נגדם. או שמהם אתה מפחד?
המשך 13:43 31.05.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עמיחי אליאש
הרב אשר, שלום רב. אין כאן המקום לדיונים ארוכים בנושא חוק הגיור והמחלוקת על הגיורים. לכן רק אעיר בקצרה כמה הערות: א. גם אם אחד משבעה עשר חברי מועצת הרה"ר, ועוד...
הרב אשר, שלום רב. אין כאן המקום לדיונים ארוכים בנושא חוק הגיור והמחלוקת על הגיורים. לכן רק אעיר בקצרה כמה הערות: א. גם אם אחד משבעה עשר חברי מועצת הרה"ר, ועוד כמה ממאות רבני הערים והישובים, חטאו- זה עדיין לא מצדיק לכתוב בהכללה ש"השחיתות פושה ברבנות". גם בתגובתך האחרונה ניכרת רגישותך לביטויים פוגעניים, ואני שב ושואל: מדוע כלפי הרבנות הראשית הכל מותר? ב. גם לגבי הרב אברהם יוסף עצמו כלל לא פשוט לכתוב בלי סיוג ש"הוא נאשם". באופן מוזר מאד בדיוק כשהוא בא להגיש את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי המשטרה פרסמה שהיא ממליצה להעמידו לדין בעברות אלו, לפני שנה הפרקליטות הודיעה שהיא שוקלת להעמידו לדין על חלקן, ומאז ועד עתה אין קול ואין עונה. מעיון בפרטי האשמה עולה שגם אם זו אמת- יש מקום רב ללימוד זכות, ואכמ"ל. ג. קראתי שוב את הצעת המחליטים. הסמכות היחידה שניתנת לרב הראשי היא לבדוק שהגיור נעשה לפי הכללים. אין לו שום סמכות להתערב בהחלטתו ההלכתית של בית הדין. ד. יש להזכיר שוב שהרבנות הראשית כן מכירה בגיורי הרב דרוקמן, ובכל זאת הרב סתיו טוען שוב ושוב שעמדתה חרדית וקיצונית. עדיין לא הסברת מדוע. ה. לגבי פתרון בעיית הגויים אסביר שוב: אם גם צהר מודים שנדרשת קבלת עול מצוות, הרי יש להניח שרוב מוחלט של הגויים אינם מעוניינים לקבל עול מצוות (לצערנו גם בין היהודים הכשרים עדיין הרוב אינם מעוניינים לשמור מצוות). אז מה יועילו הארת פנים ועידוד? יתכן שיתווספו עוד כמה גרים, אך למאות האלפים האחרים אין בזה שום פתרון. האם מעט הגרים שיתווספו מצדיק מלחמה ברבנות הראשית? ו. הציטוט שציטטתי בשמך ואתה סובר שלא כתבת אותו נמצא בתגובתך המופיעה כאן (מס' 12).
המשך 23:23 04.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשר סבג
לרב עמיחי, רק היום ראיתי שהגבת, ולהלן תשובתי. ולפני כן, הערה – אולי כדאי שתקרא את ה"תגובות המלבבות" לדברים שכתבתי, ותחשוב על מה שגורמים מאמרים מהסוג שכתבת. מצ"ב תשובותי. 1. לא דרשתי...
לרב עמיחי, רק היום ראיתי שהגבת, ולהלן תשובתי. ולפני כן, הערה – אולי כדאי שתקרא את ה"תגובות המלבבות" לדברים שכתבתי, ותחשוב על מה שגורמים מאמרים מהסוג שכתבת. מצ"ב תשובותי. 1. לא דרשתי בשום מקום לא במאמר ולא בתגובה ש"צהר" דורשים שיתייחסו אליהם בכבוד, אינני מייצג את צהר או את רבניו, אלא את עצמי בלבד. 2. אתה כתבה השמצות רבות על "צהר" ללא כל הוכחה מלבד טיעונים לוגיים לכאורה, מדוע ומדוע, אבל, אם בקשת אענה בקצרה, ישנם במועצת הרבנות הראשית, שני רבנים שמתנהלים נגדם כרגע הליכים פליליים, אחד מהם הוא הרב אברהם יוסף ששמו ידוע, והוא נאשם בעבירות סחיטה, וניגוד אינטרסים וכו'. אף אחד אפילו לא זימן אותו לשימוע או לבירור. ישנם עוד רבני ערים וכדו', שעומדים , עמדו, וגם הורשעו , ועדיין מכהנים על עומדם.(אני מעדיף לא לומר את שמם, אבל שיטוט קצר באינטרנט יגלה לך מי הם) ישנם דיינים שיש נגדם תלונות במשטרה וכדו', ודי לראות מי היה הרב הראשי האשכנזי הקודם, ואיך חיפו גם עליו. האם באמת נוח בעיניך הצורה שבה נבחרו הרבנים הראשיים? אם כך נאה וכך יאה לך, אשריך וטוב לך, לי אין מה לומר בענין. ומה עם החרמות שעשו לרב בקשי דורון רק בגלל שרצה לתמוך בהיתר המכירה? בבעיות שעשו לרב וייטמן כשניסה להוציא לפועל את ההיתר של הרב קוק? שהוא מן הסתם גם מקובל עליך? מדוע אתה שותק כשקובעים קו חרדי כזה? 3. לגבי הצעת המחליטים, שוב פספסת כנראה את השורה הבאה או שלא קראת את ההצעה המעודכנת ביותר. "בתוך 30 יום מהטבילה, יימסר תיק בית הדין לביקורת הרב הראשי לישראל או מי שיוסמך על ידו, אשר יבדוק כי הושלמו הליכי גיור לפי הדין וכללי הגיור ובהתאם להחלטת בית הדין ינפיק תעודת אישור לפי סעיף 2(1) לפקודה" שים לב, שיש סמכות לרב הראשי לעכב את הגיור, או אפילו ביחד עם ראש המערך לבטל את בתי הדין. כמו כן, מי שמאשר את הדיינים בהרכבים גם של רבני הערים, הוא ראש מערך הגיור, וגם לו יש סמכות לסרב למנות את הדיינים שרב העיר מבקש למנות. ואי אפשר לדון ביחיד כידוע. 4. "אתה שואל מדוע איננו מוכנים לתת לרב סתיו צ'אנס" שוב צטטת משהו שלא כתבתי מעולם. בקשתי שתציע פתרון או כפי שכתבת תסביר מדוע אתה חושב שאין פתרון, מדוע עליך להכפיש אחרים? 5. עוד כתבת ", מדוע השקיעה 'צהר' מסע פרסום ענקי ללחוץ על קבלת חוק הגיור שיתן לו את היכולת לגייר? אולי זה יהיה בגדר חידוש בשבילך, אבל הרב סתיו כבר עכשיו חבר בבתי הדין לגיור של הרב דרוקמן ויש לו כבר את היכולת לגייר כדיין סמוך על ידי הרבנות הראשית לישראל. כך שצהר לא התגייסה בשביל לאפשר לו זאת, אולי בכל זאת זה היה מתוך מטרה טובה? 6. כתבת "מדוע הוא סובר ש? מדוע הוא סובר שהוא יצליח לגייר יותר מבתי הדין הקיימים היום, שכאמור הם מאוישים ע"י רבני הציונות הדתית, מאירי פנים ומקלים עד קצה גבול היכולת. א. עניתי כבר, והסברתי שהוא לא אמר זאת ולא טען זאת מעולם, הוא אמר שצריך עוד בתי דין כדי לעודד אלפים אחרים להתגייר. ב. יש כאן טעות במה שכתבת, בתי הדין ממש לא מאויישים רק ברבני הציונות הדתית , ולא כולם מאירי פנים ומקילים עד קצה גבול היכולת, זאת אני יכול להעיד כמי שעמד בפניהם כמה וכמה פעמים. 7. לגבי קבלת עול מצוות לא מדובר כלל על פתרון קסם, האמת היא שאין כל חידוש בדבריו של הרב סתיו, הוא מחייב בדיוק אותה קבלת מצוות כמו הרב דרוקמן וכמו כולם. המחלוקת נסובה סביב מה קורה אחרי הגיור? אם הגר פתאום מפסיק לשמור מצוות? האם אנו מבטלים את גיורו? וכאן היתה מחלוקת עתיקה כבר בין הרב דרוקמן לרבנים והדיינים החרדים, שבקשו לבטל גיורים למפרע, משהו שלא נעשה אף פעם בעם ישראל. נקודה שניה שעליה יש מחלוקת היא מה קורה אם הגר מצהיר שהוא רוצה לקיים את כל המצוות, אולם בפועל אנו מעריכים שיהיה לו מאד קשה לעשות זאת, מבחינת המשפחה, חברה, צבא ועוד, האם נקבל את גיורו? ונתייחס אליו כאנוס, או שמא נטיל ספק ברצינות כוונתו? זו מחלוקת אמיתית הלכתית, שיש לה פנים רבות לכאן ולכאן. והיה ראוי שעליה נדון ולא על מי מכפיש יותר. הפתרון הוא מאד פשוט , בדיוק כמו במיזם הנישואין של צהר, אין הבדל בצורת החיתון ההלכתית, כל ההבדל הוא שצהר משתדלים לבחור אך ורק אנשים שידעו לדבר ולהתייחס לחילונים, לפתוח להם את הדלת. וזה פשוט עובד!!! ויעידו על כך אלפי הזוגות שבאים להתחתן דרך צהר. כך גם יעשו בבתי הדין האלו, הם יתחייבו להארת פנים, לעידוד, לעזרה ולהרגשה טובה , שתסייע לעודד אחרים לנסות את התהליך בעצמם. דוגמא מסיפור שהיה על אחד מדייני הגיור שחיטט בטלפון של מתגיירת כדי לבדוק אם היא התקשרה בשבת, האם כזו פעולה מעודדת להשלים תהליך ? לא נראה לי. זהו עד כאן. אני מקוה שהפעם זה יותר עניני בשבילך. אשר סבג
המשך 16:58 03.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראלי
הרב אשר: אם יש באמתחתך תשובות לטענותיו של הרב אליאש אנא כתוב אותם. שתיקתך מלהגיב הרי היא כהודאה לדבריו של הרב אליאש. אבל בבקשה, הפעם תנסה להתעלות על עצמך ולכתוב בצורה...
הרב אשר: אם יש באמתחתך תשובות לטענותיו של הרב אליאש אנא כתוב אותם. שתיקתך מלהגיב הרי היא כהודאה לדבריו של הרב אליאש. אבל בבקשה, הפעם תנסה להתעלות על עצמך ולכתוב בצורה עניינית ומכבדת. אם אינך יודע לעשות זאת תקרא שוב את תגובותיו של הרב אליאש ותלמד ממנו את הסגנון.
המשך 09:23 02.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מומו
כולם צודקים. הרב אליאש בטענותיו כלפי צוהר, והרב סבג בטענותיו כלפי הר המור. צוהר באמת נהיו לוחמניים יותר מידי, והר המור תמיד היו כאלה.
22:53 01.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
סיבוני
"אינני יודע על מה אתה מדבר כדאי שתקרא את בנוסח לפני שאתה מדבר ". " לו באמת היה אכפת לך מהרבנות " (במילים אחרות לא אכפת לך .מנין לו?) "או שמהם אתה...
"אינני יודע על מה אתה מדבר כדאי שתקרא את בנוסח לפני שאתה מדבר ". " לו באמת היה אכפת לך מהרבנות " (במילים אחרות לא אכפת לך .מנין לו?) "או שמהם אתה מפחד" (מהם הכוונה לחרדים ) יש לציין שתגובות מעין אלו מצויות לרוב לצערנו ברשת אך הייתי מרב משרת ציבור ללשון יותר נקיה בהצלחה .
המשך 13:28 01.06.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר