הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, התייחס להאטה בלחימה בעזה, וציין כי ישראל "מדשדשת כבר כמעט חודשיים" מתוך תקווה להשיג פריצת דרך בשחרור חטופים חיים.
לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו "קיווה מאוד שלפני הכיבוש הסופי הוא יצליח לשחרר עוד עשרה חטופים חיים, לצמצם את הטרגדיה הבלתי נמנעת". בשל כך, טוען סגל, ישראל נמנעה מהתקדמות צבאית מהירה בשטח הרצועה.
עם זאת, לדבריו, התברר כי חמאס איננו מוכן לשחרור נוסף של חטופים. "אולי הוא חושש שיישארו בידיו מעטים מדי, מרחק מבצע חילוץ אחד או שניים מפתרון הבעיה. אולי הוא מרגיש שישראל במצוקה בינלאומית, אז למה לוותר", כתב סגל.
תגובות
ממשלת ישראל מובילה את המדינה מכישלון לכישלון , להגיע למצב שאפילו גרמניה , ספקית הנשק השניה שלנו אחרי ארה"ב, מחליטה להצטרף לצרפת , בריטניה, קנדה, אוסטרליה, איטליה... ולהטיל עלינו אמברגו נשק , זה לא שפל זה תחתית התהום , העולם לא קטנה יותר את השקרים של מושחתיהו, אפילו טראמפ למרות שהוא לא נוקט בשום צעד מעשי כלפינו . הממשלה הזו מביאה על ישראל קריסה בינלאומית , כלכלית , פוליטית , חברתית , נדוי בינלאומי , ומי שחושב שישראל יכולה להחזיק מעמד עם בת ברית אחת , ארה"ב, חי בחלום , וכנראה לא יודע ששותף הסחר הגדול ביותר של ישראל זה האיחוד האירופי ... והם עדיין לא החליטו על סנקציות כלכליות, אבל זה בדרך ...