לאחר שהמשנה לנשיא העליון, נעם סולברג, שיגר אמש (שלישי) רמז עברה לממשלה, והציע לה לחזור לדרך הישנה שבה היו מדיחים את היועמ"שית. כלומר, לחזור לוועדת האיתור (ועדת גרוניס) שמינתה את בהרב מיארה מלכתחילה כדי לקבל את חוות דעתה בנושא ההדחה, שר המשפטים יריב לוין דוחה את ההצעה.
במכתבה התגובה לבג"ץ הם טוענים כי הממשלה ניסתה לפעול במסגרת הליך הדחת היועמ"שית כפי שנקבע בוועדת שמגר ואומץ ע"י הממשלה בשנת 2000, אך לפי המתווה על הממשלה להיוועץ בוועדת האיתור אך על הממשלה למנות לוועדה שר משפטים לשעבר או יועמ"ש לשעבר.
לדבריהם, כמעט כל שרי המשפטים והיועמ"שים לשעבר מתנגדים להדחת היועמ"שית מיארה ולמדיניות הממשלה ולכן לא ניתן למנות אותם.
התערבות גסה: השופט סולברג בהצעה לטובת היועמ"שית
תגובות
לציבור השמאל הרדיקלי ןבמיוחד לתקשורת השמאל - בואו נבין מהי לשון הרע ומה חומרתה?? לשון הרע נחשבת לאחת העבירות החמורות ביותר ביהדות - גם מבחינה מוסרית , גם מבחינה חברתית וגם מבחינה רוחנית. על פי היהדות לשון הרע היא עבירה שבין אדם לחברו ובין אדם למקום גם יחד. היא פוגעת בזולת , אך גם מהווה חטא כלפי השם. קשה מאוד לתקן אותה , כי לעיתים האדם הנפגע , או המגזר הנפגע , כלל לא מודע לכך , ולעיתים הנזק כבר נעשה ואינו ניתן להשבה. חז"ל משווים את לשון הרע ל... רצח - "המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים." (מסכת בבא מציעא). עבודה זרה , גילוי עריות ושפיכות דמים - שלוש החמורות שבתורה - ולשון הרע שקולה כנגד כולן! (מסכת ערכין טו ע"ב). בפרשות התורה (כגון פרשת מצורע) , הצרעת באה כעונש על לשון הרע. האדם המצורע מוצא מחוץ למחנה , מנותק מהחברה , ממש כפי שלשון הרע מחריבה קשרים. לשון הרע הוא עוון שלא מועילה בו תשובה רגילה. רבי ישראל מאיר הכהן מראדין (ה"חפץ חיים") מסביר שצריך לא רק חרטה