בבית העלמין בצפת ציינו 41 שנה לטבח במעלות - סרוגים

בבית העלמין בצפת ציינו 41 שנה לטבח במעלות

בצפת ציינו היום 41 שנה ל'טבח במעלות' בו נרצחו 22 תלמידי בית הספר הדתי בעיר בעת שישנו בבית הספר נתיב מאיר במעלות. הרב שמואל אליהו וח"כ מוטי יוגב דיברו על הציווי להמשיך את החיים לזכר הנרצחים

בבית העלמין בצפת ציינו 41 שנה לטבח במעלות
  הרב אליהו, יוגב שוחט, בוחבט ודיין באזכרה (באדיבות המצלם)

בצפת ציינו היום 41 שנה ל'טבח במעלות' בו נרצחו 22 תלמידי בית הספר הדתי בעיר בעת שישנו בבית הספר נתיב מאיר במעלות. הרב שמואל אליהו וח"כ מוטי יוגב דיברו על הציווי להמשיך את החיים לזכר הנרצחים

חוליית מחבלים של הפת"ח בהדרכתו והנחייתו של אבו מאזן חדרה מלבנון לשטח ישראל, היא רצחה את שלושת בני משפחת כהן במעלות, ואז השתלטה על בית הספר בו לנו תלמידי תיכון במסגרת הטיול השנתי. לאחר שעות ארוכות של התבצרות, פרץ כח של סיירת מטכ"ל לבית הספר, במהלך ההשתלטות הכושלת פתחו המחבלים באש לעבר התלמידים ורצחו 22 נערים ונערות וחייל מהכח הפורץ.

באזכרה השנתית השתתפו בני משפחות השכולות וניצולים מהפיגוע, ח"כ מוטי יוגב כנציג המדינה ואמר לתלמידים ולכלל הנוכחים כי בנבואתו של הנביא יחזקאל "בדמייך חיי…" יש גם תאור מצב של ייסורים אבל גם ציווי גדול של קריאת האלוקים האומר לאומה שלמרות כל מאמצי אוייבינו לאורך הדורות לפגוע בנו – חיי!"

באזכרה השתתפו גם ראש עיריית צפת אילן שוחט, הרב הראשי לצפת הרב שמואל אליהו, האלוף במיל' עוזי דיין יו"ר מפעל הפייס  וראש עיריית מעלות שלמה בוחבוט. הרב שמואל אליהו הדגיש את החשיבות שבהמשך קיום-חיים למען זיכרון הנרצחים וציין שמדינת ישראל היא המובילה בעולם בתחום הצמיחה בילודה.

IMG-20150512-WA0022

הרב שמואל אליהו ומוטי יוגב עם ניצול מהטבח (באדיבות המצלם)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה לא ניצול מהטבח זה דני כהן
עדיאל כהן | 12-05-2015 23:28
הבחור מאחורי הרב שמואל הוא דני כהן אביה של רינה כהן הי"ד שנרצחה בטבח במעלות. והוא גם יו"ר המשפחות השכולות